خبرگزاری کار ایران

ناصحی خبر داد:

پرداخت الکترونیکی ویزیت پزشکان از ابتدای بهمن‌ماه/برای واکسن کرونا هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده است

پرداخت الکترونیکی ویزیت پزشکان از ابتدای بهمن‌ماه/برای واکسن کرونا هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده است
کد خبر : ۱۰۲۰۷۸۱

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: هزینه‌های درمان ستون فقرات کشور را فلج کرده، در صورتی که باید بخشی از این هزینه‌ها برای پیشگیری و مشاوره صرف شود و امبدواربم با الکترونیک شدن خدمات پیگیر موضوع باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به موضوع الکترونیک شدن خدمات بیمه سلامت، بیان کرد: موضوع محوری ما در حال حاضر ارائه خدمات الکترونیک است، پرداخت الکترونیکی که در حوزه‌ی سلامت وجود دادد، بسیار مهم است و منابع و مصارف را با این امکان می‌توانیم کنترل کنیم.

وی ادامه داد: این روند فوایدی را برای بیماران دارد و همچنین مشکلات در پیچیدن نسخه را هم بر طرف می‌کند.

ناصحی افزود: همچنین مشکلات قیمت دارو هم با این خدمت الکترونیک مورد کنترل قرار خواهد گرفت، در نظر داشته باشید که آمارهای مختلفی از هزینه‌های درمان داریم که این هزینه‌ها ستون فقرات کشور را فلج کرده است.

وی بیان کرد: این هزینه‌ها به جای آنکه در بخش پیشگیری و مشاورهای سلامتی انجام شود در بخش‌های آزمایشگاهی و عکس‌برداری‌ها صرف می‌شود، اما ما عزممان را جزم کردیم تا به سمت الکترونیک شدن خدمات حرکت کنیم و حتی مشوق‌هایی هم در این زمینه داشتیم تا کمکمان کند.

ناصحی گفت: از اول بهمن ماه پرداخت ویزیت‌های پزشکان به صورت الکترونیک خواهد شد.

ناصحی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه الکترونیک، افزود: ۹۲ درصد مطب‌ها و مراکز پزشکی، ۹۰ درصد داروخانه ها، ۹۶ درصد آزمایشگاه ها، ۹۷ درصد مراکز پرتو پزشکی و ۳۹ درصد درمانگا‌ها به سامانه نسخه الکترونیک متصل شدند و ۵۴.۲ درصد این مراکز نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کردهند.

وی ادامه داد: استان‌های ایلام، کهگیلیویه و بویراحمد و کردستان بیشترین میزان اجرای پوشش نسخه الکترونیک و استان‌های البرز، خراسان رضوی، فارس و تهران عقب‌ترین در اجرای نسخه الکترونیک هستند.

ناصحی بیان کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد تعرفه خدمات سرپایی تشخیصی و درمانی بخش خصوصی پرداخت می‌شود و اجرای برنامه نظام ارجاع، پزشکی خانواده، نسخه الکترونیک و کاهش هزینه‌های مردم جزو اولویت‌های سازمان بیمه سلامت خواهد بود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: برای تشویق به اجرای این برنامه، اسناد مالی مراکزی که نسخه الکترونیک را اجرا نکنند با تفاوت نسبت به اجرا کنندگان این برنامه، پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تا به حال نظام ارجاع فقط در استان‌های فارس و مازندران اجرا شده اما از بهمن امسال این برنامه با همکاری جامعه پزشکی در چهار استان و در سال ۱۴۰۰ برای همه‌ جمعیت ۱۳.۵ میلیون نفر بیمه شدگان این صندوق اجرا خواهد شد که با اجرای این برنامه هر پزشک خانواده ۲۵۰۰ تا ۴ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و هزینه‌ها به صورت سرانه و نه ویزیت به پزشک خانواده پرداخت می‌شود ولی اگر این بیمه شدگان مستقیم به پزشک متخصص مراجعه کنند کل هزینه را خودشان می‌دهند.

ناصحی افزود: برای تعرفه‌های پزشکی سال آینده، افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی را پیشنهاد دادیم که امیدواریم تا قبل از شروع سال جدید در دولت تصویب شود.

وی در مورد هزینه‌های تا کنون بیمه سلامت برای کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای خدمات تشخیصی و درمانی سرپایی و بستری کرونا برای بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت پرداخت شده که حدود ۲۴۷ هزار از این بیماران بستری شدند، اما توجه داشته باشید که این هزینه با صرفه جویی‌هایی که داشتیم تامین شده زیرا بودجه اختصاصی برای کرونا به ما پرداخت نشده است.

ناصحی بیان کرد: در این سه ماه که بنده به سازمان آمدم از سال ۹۵ تا ۹۸ بدهی‌ها وجود داشت که امروز همه‌ی آنها پرداخت شده و برای پرداختی سال ۹۹ تا دو هفته آینده به زمان منطقی‌ خواهیم رسید.

ناصحی در مورد پوشش بیمه‌ی واکسن کرونا افزود: برای پوشش واکسن کرونا نیز تاکنون بودجه و دستورالعملی ابلاغ نشده است چون هنوز توزیعی هم صورت نگرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌ی سازمان برای حذف دفترجه بیمه سلامت برای کاهش مصرف کاغذ افزود: تلاش داریم از سال آینده دفترچه‌ها تک برگی شود و با این کار حدود ۸۰ میلیارد تومان از هزینه‌ی ۱۰۰ میلیارد تومانی صدور دفترچه کاهش پیدا می‌کند و تا شهریور سال جدید دفترچه کاغذی حذف می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز