وزیر آموزش و پرورش:
پژوهش؛ توانایی حل مساله در یک جامعه را بالا میبرد
وزیر آموزش و پرورش با بیان معنی پژوهش اظهار داشت: پژوهش جز لاینفک زندگی است، پژوهش یعنی بهرهمندی موثر از معلومات، یعنی توانایی برای ساماندهی اختراعات، توانایی برای آسیب شناسی نیازمندیهای جامعه و در آخر کمک به پاسخگویی به آنها است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگرو فناوران برگزیده با حضور وزرای محترم آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز به صورت مجازی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این برنامه اظهار داشت: یکی از مواردی که در هر جامعهای باید مورد توجه باشد توان حل مساله بوده، در ادامه آن نظام یادگیری در جامعه ما بسیار حائز اهمیت است. هرچه سطح یادگیری در جامعه بالاتر برود توان حل مساله در جامعه نیز بالا خواهد رفت البته که این امر با پژوهش محقق خواهد شد.
وی تاکید کرد: پژوهش جز لاینفک زندگی است، پژوهش یعنی بهره مندی موثر از معلومات، یعنی توانایی برای ساماندهی اختراعات، توانایی برای آسیبشناسی نیازمندیهای جامعه و در آخر کمک به پاسخگویی به آنها.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز یکی از معیارهای حکمرانی شایسته این است که توان حل مساله داشته باشیم، از این رو جامعهای توانایی حل مساله دارد که بتواند پژوهش را به خوبی انجام دهد.
حاجی میرزایی گفت: ما درآموزش وپرورش سنگ نخستین این بنا را میگذاریم و دانشآموزان را بهترین دوره یادگیری و بیشترین اثرگذاری در اختیار داریم. در آموزش و پرورش اولین کار ما تدوین یک برنامهریزی درسی است، در برنامهریزی درسی باید دروس مساله محور با افزایش توانایی حل مساله همراه باشد.
وی بیان کرد: ما در آموزش و پرورش و در نظام تعلیم و تربیت معلم پژوهشی، دانش آموز پژوهشگر داریم و بیش از ۶۰۰ پژوهش سرا داریم. ما معتقدیم اگر دانش آموز پژوهشگری داشته باشیم دانشجوی توانمند خواهیم داشت و اگر دانشجوی توانمند داشته باشیم کسب و کار خوب، عرضه خدمات بهتر، روابط اجتماعی درستتری خواهیم داشت.
وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: بنابر این امروز این باور وجود دارد که مسائلی حل میشوند که راه حل درست داشته باشند به خصوص اگر تواناییها در سطح ملی باشد این امر بهتر تحقق میابد.
در ادامه این برنامه از سه دانش آموزش و پرورش پژوهشگر تقدیر شد.