مناسبسازی ۱۲۹۶ فضای آموزشی برای دانش آموزان کمتوان حرکتی تا پایان ۹۹
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به مناسبت روز جهانی معلولان با تبریک این روز از مناسبسازی ۱۲۹۶ فضای آموزشی برای دانش آموزان کمتوان حرکتی تا پایان سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش ایلنا، مهر اله رخشانیمهر اظهار کرد: در روز جهانی معلولین بیشتر از مشکلات و محدودیتهای آنان گفته میشود که البته لازم است مسئولین در رفع مشکلات و تأمین نیازهای آنها برای برخورداری از امکانات عمومی تلاش بیشتری داشته باشند اما نکتهای که وجود دارد ظرفیت بالای این قشر است که بهعنوان بخشی از نیروهای مستعد، تحصیلکرده و نیروی کار ارزشمند باید شرایط تحصیل، اشتغال و حضور اجتماعی و اقتصادی آنها تسهیل شود.
وی ادامه داد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این زمینه پیشرو بوده و توجه خاصی را بهمنظور مناسبسازی فضاهای آموزشی برای دانش آموزان کمتوان جسمی و حرکتی داشته است که ازجمله ایجاد رمپ، آسانسور، بالابر و تعبیه ورودیهای مناسب در مدارس و کلاسهای درس و ایجاد آبخوری و سرویسهای بهداشتی مناسب داشته است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: انجام طرحهای پژوهشی، تحقیقاتی و تدوین ضوابط و استانداردها، طراحی فضاهای آموزشی بر اساس ظواهر و استانداردهای تهیهشده و مناسبسازی فضاهایی آموزشی از مهمترین اقدامات انجامشده توسط این سازمان در راستای مناسبسازی فضاهای آموزشی کشور برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
وی در پایان گفت: درمجموع تا پایان مهرماه ۹۹.۷۲۵ فضای آموزشی در کشور برای دانش آموزان کمتوان جسمی و حرکتی مناسبسازی شده است که تا پایان سال ۹۹، تعداد ۵۷۱ فضای دیگر مناسبسازی شده و مجموع فضاهای مناسبسازی شده کشور به یک هزار و ۲۹۶ فضا خواهد رسید.
همچنین در ششماهه اول سال ۹۹.۲۵ پروژه با ۱۹۳ کلاس درس به بهرهبرداری رسید و تعداد ۵۴ پروژه دیگر با ۳۴۰ کلاس درس خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز تاپایان سال افتتاح میشود.