خبرگزاری کار ایران

طی چهارماهه گذشته صورت گرفت؛

صدور بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ فقره پروانه صنفی در آذربایجان غربی

صدور بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ فقره پروانه صنفی در آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۵۱۵۳۹۲

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: در طول چهار ماهه گذشته ۴ هزار و ۳۲۳ فقره پروانه کسب صنفی در استان صادر شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسد فرهمند معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت  آذربایجان غربی اظهار کرد: در طول چهار ماهه گذشته ۴هزار و ۳۲۳ فقره پروانه کسب صنفی در استان صادر شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در طول چهار ماهه گذشته بر اساس اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، ۲هزار و ۲۵۲ نفر در حوزه اصناف استان  دارای شغل شدند که این میزان در مقایسه با عملکرد ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، رشد ۳۱ درصدی داشته است.

فرهمند با بیان اینکه در چهار ماهه گذشته تعداد ۱۰۴ فقره پروانه کسب صنفی ایثارگری در صمت استان صادر و تحویل متقاضیان گردیده است افزود: از مجموع ۴ هزار و ۳۲۳ فقره پروانه کسب صادره، ۷۱۹ فقره در حوزه صنوف تولیدی، ۲ هزار و ۴۸۸ فقره در حوزه صنوف توزیعی، ۵۴۱ فقره در حوزه صنوف خدماتی و ۵۷۵ فقره نیز در حوزه خدمات فنی است.

وی اضافه کرد: از اول سال جاری تعداد ۱۰۳ فقره مجوز توزیع محصولات دخانی صادر و تحویل متقاضیان گردیده است.

فرهمند از برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی که مهلت قانونی آنها به پایان رسیده خبر داد و گفت: براساس قانون نظام صنفی و آیین نامه های اجرایی آن، برگزاری انتخابات هیات مدیره و بازرسان اتحادیه های صنفی به ریاست سازمان های صنعت، معدن و تجارت به صورت الکترونیکی برگزار می شود که بر این اساس در چهارماهه سال ۱۴۰۳، انتخابات ۳۰ اتحادیه صنفی آذربایجان غربی برگزار، رییس و اعضای هیات مدیره آنها معرفی و پروانه فعالیت آنها صادر شد.

وی با اشاره به رشد ۴۴۵ درصدی در صدور کارت‌های مرزنشینی خاطرنشان کرد: طی ۴ماهه نخست سال جاری برای تسهیل صادرات و واردات در استان ۱۳هزار و ۲۲۸ فقره کارت مرزنشینی صادر و یا تمدید شده است همچنین در بخش کارت های پیله وری ۱۵۸ فقره و کارت‌های بازرگانی یک‌هزار و ۵۷۹ فقره کارت جدید صادر و یا تمدید شده است که صدور کارت های بازرگانی و مرزنشینی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب ۳.۱ و ۵.۴ برابر رشد داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده برای واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور ۲۹۵ فقره ارز تخصیص یافته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز