خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق روستایی و عشایری آذربایجان شرقی اعلام شد

برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق روستایی و عشایری آذربایجان شرقی اعلام شد
کد خبر : ۱۳۹۸۴۰

برنامه‌هایی همچون به صدا درآوردن زنگ انقلاب در مدارس، توزیع بسته‌ها و محصولات فرهنگی در مناطق روستایی و عشایری و فراهم کردن مقدمات و زمینه‌های لازم به منظور برپایی مجالس جشن انقلاب در این مناطق اجرا خواهد شد.

ایلنا: مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی برنامه‌های این کمیته را برای برگزاری بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه مناطق روستایی و عشایری استان اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در دومین جلسه این کمیته با اشاره به دهه استقبال از ایام‌ا… دهه فجر که از تاریخ یکم بهمن تا ۱۱ بهمن ماه سال ۹۲ برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌هایی همچون به صدا درآوردن زنگ انقلاب در مدارس، توزیع بسته‌ها و محصولات فرهنگی در مناطق روستایی و عشایری و فراهم کردن مقدمات و زمینه‌های لازم به منظور برپایی مجالس جشن انقلاب در این مناطق اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه شنبه ۱۲ بهمن ماه امسال با نام انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و رهبری معرفی شده است افزود: برنامه‌هایی همچون دیدار روستائیان عشایر با علما و ائمه جمعه استان‌ها و برگزاری نشست‌های بصیرتی گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع ولایت فقیه در مناطق روستایی و عشایری استان انجام می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی افزود: روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه که انقلاب اسلامی، شکوفایی فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی نام نهاده شده، نشست‌های مختلف با عنوان بررسی و تحلیل فرهنگ و هنر روستایی و عشایری با الگوپذیری از فرهنگ و هنر اسلامی، برگزاری مسابقه عکس و ساخت فیلم کوتاه، تیزر و فیلم‌هایی از سبک زندگی روستایی و عشایری با هدف معرفی جامعه روستایی و عشایری، جشنواره فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی روستاییان و عشایر در ۳ روستای آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دوشنبه۱۴بهمن ماه که روزانقلاب اسلامی، خودباوری نهضت علمی وامید به آینده نامگذاری شده، همایشهایی روستایی وعشایری باحضور مسئولان استانی ونخبگان برای بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی برپا می‌شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه با نام انقلاب اسلامی، اتحاد ملی، وحدت امت اسلامی و عدالت‌گستری نامگذاری شده است افزود: همایش‌ها و نشست‌هایی تحت عنوان وحدت و انقلاب اسلامی با حضور روستاییان، ایلات و طوایف عشایری برگزار می‌شود همچنین در این روز، گروه‌های سیار پزشکی و دامپزشکی به صورت رایگان در مناطق روستایی و عشایری خدمات‌رسانی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه با نام انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، پیشرفت و توسعه متوازن نامگذاری شده است افزود: مسابقات قرآن کریم ویژه پرسنل سازمان، روستاییان و عشایر به مدت یک روز برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی با اشاره به عنوان روز پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ماه با نام انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا و ایثارگران به منظور تجلیل از شهدا و ایثارگران روستایی و عشایری و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با حضور خانواده معظم آنان از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.
وی افزود: جمعه ۱۸ بهمن ماه که روز انقلاب اسلامی، تثبیت ارزش‌های الهی، حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) نامگذاری شده است، نشست‌های بصیرتی گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع رابطه انقلاب اسلامی با حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، مراسم شعر در فضائل ائمه، انقلاب و تجلیل از مداحان، مرثیه‌سرایان و شاعران مذهبی روستایی و عشایری ترتیب داده خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی با بیان اینکه روز شنبه ۱۹ بهمن ماه با نام انقلاب اسلامی، دفاع همه‌جانبه، اقتدار و امنیت ملی نامگذاری شده است افزود: برگزاری مسابقات ورزشی و محلی و همچنین همایش پایگاه‌های مقاومت روستایی و عشایری با هدف تبیین اهمیت امنیت در مناطق روستایی و عشایری و راه‌های ارتقای آن برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: از برنامه‌های یکشنبه ۲۰ بهمن ماه که روز انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان نامگذاری شده است، می‌توان به برگزاری نشست‌های بصیرتی گفتمان انقلاب اسلامی در مناطق روستایی و عشایری با موضوع بیداری اسلامی، مقاومت و استکبارستیزی اشاره کرد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: در روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه با نام انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، منزلت زن و تحکیم بنیان خانواده، نشست‌های بصیرتی گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع خانواده و سبک زندگی و نمایشگاه ویژه توانمندی‌های زنان روستایی و عشایر در عرصه‌های مختلف همچون مسابقه آشپزی برپا خواهد شد.
وی افزود: سه‌شنبه ۲۲ بهمن ماه که روز انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نامیده شده است، حضور یکپارچه و مقتدرانه روستاییان و عشایر در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تجدید بیعت با امام(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا و برپایی نمایشگاه توانمندی، محصولات و خدمات روستاییان و عشایر در انقلاب و پیشرفت کشور از برنامه‌های این روز است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز