خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان ‌شرقی:

طرح نظرسنجی از مراجعان در ۸۰۰ واحد اداری سطح آذربایجان شرقی اجرایی می‌شود

طرح نظرسنجی از مراجعان در ۸۰۰ واحد اداری سطح آذربایجان شرقی اجرایی می‌شود
کد خبر : ۱۳۸۳۲۰

این طرح براساس مصوبه تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع، در سطح ۲۱ شهرستان استان برگزار می‌شود و طی آن، میزان رضایت مراجعان از نحوه ارائه خدمات، تعامل با مخاطبان و میزان اعتماد و خوش‌بینی مردم به دستگاه‌های دولتی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

ایلنا: مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان ‌شرقی از اجرای طرح نظرسنجی و محاسبه رضایتمندی مراجعان دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۳۹۲ خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا مهرآسا گفت: این طرح براساس مصوبه تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع، در سطح ۲۱ شهرستان استان برگزار می‌شود و طی آن، میزان رضایت مراجعان از نحوه ارائه خدمات، تعامل با مخاطبان و میزان اعتماد و خوش‌بینی مردم به دستگاه‌های دولتی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه این طرح تا نیمه اسفند ماه ۱۳۹۲ ادامه خواهد داشت، افزود: این نظرسنجی از طریق تکمیل پرسشنامه و مصاحبه تصادفی با مراجعان در بیش از ۸۰۰ واحد اداری در سطح استان انجام می‌گیرد و حجم نمونه آن بالغ بر ۲۱ هزار نفر برآورد شده است.
مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های نظام اداری، پیش‌نیاز خدمت به مردم است، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی باید در جهت تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با حفظ کرامت انسانی، نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف تحول اداری اقدام کنند.
مهرآسا اطلاع‌رسانی از نحوه انجام امور و خدمات قابل ارایه دستگاه‌ها به مردم را ضروری دانست و افزود: مستندسازی فرایند‌ها و به‌روز رسانی و مکانیزه کردن آن‌ها و بهبود و اصلاح روش‌های ارایه خدمات و بازرسی از واحدهای تحت سرپرستی، از دیگر اقداماتی است که سازمان‌ها باید در راستای تحول اداری انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم نظرسنجی از مراجعان دستگاه‌ها محدود به سه ماه آخر سال نبوده و در ایام دیگر سال نیز این کار انجام شود، گفت: رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی استان پس از تشکیل بانک داده‌ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات مندرج در پرسشنامه‌ها انجام و نتایج آن در فروردین ۱۳۹۳ منتشر خواهد شد.
مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی افزود: مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی موفق در این زمینه مورد تشویق قرار گرفته و به مدیران و کارکنان آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که در این خصوص توفیق کمتری داشته باشند تذکرات لازم توسط مسئولان داده خواهد شد.
وی همچنین مشارکت مردم در اجرای این طرح را خواستار شد و افزود: قطعا همکاری مردم شریف استان با پرسشگران طرح نظرسنجی، موجب بهره‌گیری کامل و شفاف از دیدگاه مردم نسبت به عملکرد کارکنان دولت و در ‌‌نهایت ارتقای رضایتمندی مردم از نظام اداری کشور خواهد شد.
طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع یکی از مصوبات ده‌گانه برنامه تحول اداری است که در سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز