خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کشور در جمع مردم قائمشهر:

مشکل اشتغال ما با رابطه با آمریکایی‌ها حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۰۴

در زمان پهلوی ما هیچ اختیاری از خود نداشتیم و 13 سال یک بهایی نخست وزیر مملکت بود، اما امروز ما برای خودمان تصمیم می گیریم و این گفته رهبری که من تنها یک رای دارم موید همین آزادی و عزت بالای مردم ماست.

هرچه به 24 خرداد نزدیک می شویم ترافیک سفرهای انتخاباتی شدیدتر می شود.

به گزارش ایلنا از قائمشهر، مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کشور و وزیر سابق کشور در کابینه دولت نهم که اینک به یکی از منتقدین احمدی نژاد بدل شده است عصر امروز به دعوت ستاد ورزش و جوانان خود در مسجد صبوری این شهر به تبیین راهکارهای اجرایی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی پرداخت و برخی از برنامه های خود را نیز اعلام کرد.

افتخار می کنیم که در مسیر انقلاب قدم بر می داریم

 پورمحمدی که با یکساعت تاخیر به جلسه آمد در آغاز، حضور مردم در صحنه های مختلف را نشانه ایستادگی آنها بر آرمان های انقلاب دانست و گفت: افتخار می کنیم که در مسیر انقلاب قدم بر می داریم و خدا را شاکریم که ملتی چون شما داریم.

وی افزود: در زمان پهلوی ما هیچ اختیاری از خود نداشتیم و 13 سال یک بهایی نخست وزیر مملکت بود، اما امروز ما برای خودمان تصمیم می گیریم و این گفته رهبری که من تنها یک رای دارم موید همین آزادی و عزت بالای مردم ماست.

پورمحمدی رابطه با آمریکا را در شرایط فعلی کاملا نادرست دانست و تصریح کرد:عده ای می گویند باید با آمریکا مذاکره کنیم تا از مشکلاتمان کم شود، من می گویم پیش از انقلاب که تمام اختیار ما دست آریکایی ها بود کدامیک از مشکلاتمان حل شد که امروز با مذاکره حل شود.

مگر رابطه با آمریکا جز سرافکندگی و بدل شدن به ابزار سرکوب در منطقه دستاورد دیگری هم داشت؟

رئیس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: مگر رابطه با آمریکا جز سرافکندگی و بدل شدن به ابزار سرکوب در منطقه دستاورد دیگری هم داشت؟

وی با اشاره به پیشرفت های علمی مازندران در سطح کشور تحصیل 250هزار دانشجو در موسسات آموزش عالی استان را نشانه ظرفیت علمی بالای مازندران دانست و گفت: مازندران امروز بیش از کل دانشجویانی که پیش از انقلاب در داخل و خارج از کشور تحصیل می کردند دانشجو دارد و این یعنی اقتدار وعلم آفرینی و پیشرفت.

پورمحمدی در بخش دیگری از حرف هایش گران بودن درمان در کشور را یکی از معایب فعلی برشمرد و افزود: امروز کشور ما به یکی از مناطق موثر در گردشگری سلامت بدل شده است و باید کاری کنیم که درمان راحت تر و ارزانتر شود نه اینکه با اجرای نامناسب برخی از برنامه های مفید مثل پزشک خانواده که به دلیل عدم تامین مالی تقریبا شکست خورده است درمان را دشوارتر کنیم.

مشکل اشتغال ما با رابطه با آمریکایی ها حل نمی شود

وزیر اسبق کشور وضعیت اشتغال در مازندران را مناسب دانست و گفت: مشکل اشتغال ما با رابطه با آمریکایی ها حل نمی شودو اینطور نیست که این مشکل تنها مربوط بهما باشد بلکه کشورهای چون اسپانیا و یونان در اروپا با این مشکل دست به گریبانند، درحالیکه رابطه خوبی با آمریکایی ها دارند.

پورمحمدی احترام به رای ملت را از دیگر امور ضروری در انتخابات برشمرد و گفت: امام گفت میزان رای ملت است و در جریان اختلاف مجلس و علما با بنی صدر به دلیل اینکه مردم او را انتخاب کرده بودند، ایشان کوتاه می آمدند.

رئیس سازمان بازرسی کشور با تاکید بر تحقق شعار امسال گفت: اگر امروز بحث حماسه مطرح می شود یعنی کشور در شرایط دشواری استو کارهای معمولی و عادی جوابگو نیست، پس باید حماسه ای صورت بگیرد.

وی بی نظمی و بی برنامگی را یکی از بزرگ ترین معضلات فعلی جامعه برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه اوضاع اقتصادی اصلا خوب نیست، مشکلات حاد شده است و گرانی، تورم و بیکاری آزاردهنده است که من دلیل آن را بی تدبیری دولت و فشار دشمنان می دانم.

تاسف خوردم زیرا نساجی که یکی از پردرآمدترین صنایع دنیاست در قائمشهر وجود دارد اما ما حتی نتوانستیم یک کارخانه را مدیریت و حفظ کنیم

پورمحمدی در ادامه با اشاره به وضعیت نساجی مازندران و ابراز تاسف از بلاتکلیفی و آزاری که بر کارگران هموار شده است گفت: امروز از نساجی نامه ای به بنده دادند که تاسف خوردم زیرا نساجی که یکی از پردرآمدترین صنایع دنیاست در قائمشهر وجود دارد اما ما حتی نتوانستیم یک کارخانه را مدیریت و حفظ کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: اگر مسئولان به شعار سال گذشته رهبری توجه اساسی می کردند و به تولید بها می دادند و از نظرات مشورتی صاحب نظران اقتصادی استفاده می کردند مشکلات فعلی ایجاد نمی شد.

در 2سال گذشته 100هزار میلیارد یارانه داده ایم که اگر تنها 100 میلیارد تومان آن را به نساجی داده بودیم احیا می شد

وی ادامه داد: ما در 2سال گذشته 100هزار میلیارد یارانه داده ایم که اگر تنها 100 میلیارد تومان آن را به نساجی داده بودیم احیا می شد. من معتقدم که یارانه ها باید افزایش یابد اما نه برای همه اقشار.

پورمحدی افزایش یارانه را در جهت کمک به تولید و حمایت از اقشار آسیب پذیر مناسب دانست و گفت: جامعه باید عدالت داشته باشد. مردم ما مستمری بگیر نیستند، یارانه ها را باید به تولید، اقشار ضعیف، هنرمندان، فرهنگیان، مربیان ورزش و کسانی داد که از درآمد ثابت اندکی برخوردارند.

رئیس سازمان بازرسی کشور در ادامه گفت: مردم می گویند شما فلان قدر داده اید و دوبرابرش را پس گرفته اید، درست می گویندزیرا ما باید جلوی تورم را می گرفتیم و شغل ایجاد می کردیم.

50 درصد جامعه ما طبقه متوسط هستند که خواستشان این است که اگر بیکار شدند بیمه بیکاری دریافت کنند

وی در ادامه به تبیین بخشی از برنامه های خود درباره توزیع یارانه نقدی پرداخت و گفت: 50 درصد جامعه ما طبقه متوسط هستند که خواستشان این است که اگر بیکار شدند بیمه بیکاری دریافت کنند پس باید برای این بخش عظیم تامین اجتماعی کاؤامدی فراهم کنیم زیرا این گروه یارانه نمی خواهد بلکه آتیه می خواهد.

پورمحمدی ادامه داد: بخش دیگر از یارانه باید در اختیار تولید قرار بگیردتا تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

رئیس سازمان بازرسی کشور در بخش دیگری از نطقش مبارزه با فساد ادارای را از اولویت های دولت بعدی دانست و گفت: اگر می خواهیم کشور اصلاح شود بایدنظام اداری را متحول کنیم زیرا مدیران بسیار توانمندی وجود دارند که در این سیستم معیوب اداری کاری از پیش نمی برند.

پورمحمدی در پایانبا در خواست درایت و انتخاب صحیح و همه جانبه توسط مردم گفت: حواسمان باشد کسی را انتخاب کنیم که قانونمدار باشد با فساد مبارزه کند، خلف وعده نکند و شایسته سالاری را به جریان بیاندازد تا حماسه اقتصادی و سیاسی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز