خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

وزش باد شدید همراه با رعد و برق امروز و فردا در برخی مناطق کشور

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۸۷۴

سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید همراه با رگبار و رعد و برق در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی کشور اخطاریه‌ای به این شرح صادر کرد:

پیرو اطلاعیه شماره 17 مورخ 29/02/95 ، طی روزهای پنجشنبه و جمعه هوای مناطق شمال غرب، غرب، شمال، مرکز، شمال شرق و شرق کشور بخصوص در بعد از ظهر و اوایل شب همراه با رشد ابرهای باران زا و وقوع رگبار ورعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

 براساس این گزارش روز پنجشنبه استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، همدان، مرکزی، کرمانشاه و کردستان، لرستان، غرب مازندران، خراسان شمالی،  شمال خراسان رضوی و جنوب کرمان و روز جمعه استان‌های تهران، البرز، قزوین، شرق گیلان، مازندران و گلستان، خراسان شمالی،  شمال سمنان با شرایط جوی فوق مواجه خواهند بود.

  در این شرایط در دره‌های کوهستانی پرشیب احتمال وقوع سیل‌های ناگهانی، برخورد صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی، وقوع شرایط تندری (توفانی) و رگبارهای موقت شدید با پتانسیل آبگرفتگی و تگرگ وجود دارد.

  همچنین با وزش شدید باد در سطح زمین توده گردوغبار بر روی کشور عراق تشکیل شده  و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه  نوار غربی کشور در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان  با گردوخاک  و کاهش دید افقی مواجه خواهند بود. 

لذا توصیه می‌شود؛ جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از شرایط مخرب جوی اقدامات احتیاطی لازم توسط هموطنان و سازمان‌های اجرایی به‌عمل آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز