خبرگزاری کار ایران

ربیعی خبر داد:

تحلیل محتوای سریال‌های فارسی‌زبان ماهواره/ گسترش مداخلات اجتماعی با اجازه قضایی

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۲۲۷

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از گسترش مداخلات اجتماعی با اجازه قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی؛ وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش سلامت و بهزیستی با اشاره به اینکه امروز علل تغییر سبک زندگی به مسئله آسیب‌ها اضافه شده و بخشی از عناصر منفی سلامت اجتماعی را تشکیل می‌دهند، گفت: ساختار اقتصادی و عدم همخوانی توسعه‌ متوازن باعث شده؛ بطور کلی در یک دهه اخیر مسائل اجتماعی تغییر کند و مسائل اجتماعی نوپدید بوجود آید.

وی افزود: به عنوان مثال مسائل ناشی از ماهواره‌ها و فضای مجازی مسائل نوپدید هستند و در اینجا رسانه به عنوان یک موضوع مسئله‌ساز کار کرده است. در ارتباط با چند سریال مشهور ماهواره در شبکه‌های فارسی وان و جم تحلیل محتوایی را شخصا انجام دادم که بطور کلی نشان داد؛ تغییرات قابل توجهی را در بطن خودشان گنجانده‌اند.

وزیر کار ادامه داد: همچنین درباره برنامه «بفرمایید شام» دانشجویان دوره کارشناسی ارشد تحلیلی را انجام دادند و مشخص شد؛ در این برنامه یک مفهوم عادی کردن مشروب‌خواری به مخاطب القا می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه با 2 دسته آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم عنوان کرد: یک دسته آسیب که در گذشته بوده و همچنان وجود دارد مثل ناهنجاری‌های ناشی از اعتیاد و دیگری فقدان آرامش و امید در جامعه است که باعث به وجود آمدن پرخاشگری نوین شده که با پرخاشگری سنتی نیز متفاوت است.

وی با بیان این مطلب که در اولین گام بهزیستی مکلف شده سامانه‌ای برای ثبت و رصد آسیب‌های اجتماعی ایجاد کند گفت: نظام مشاوره در سازمان بهزیستی امسال ظرفیت خود را 2 برابر خواهد کرد و همچنین بنا داریم در بخش‌هایی با اجازه قضایی مداخله اجتماعی داشته باشیم و آن را گسترش دهیم.

وزیر کار اضافه کرد: کار دیگری که سازمان بهزیستی انجام می‌دهد ایجاد ظرفیت برای نهادهای اجتماعی است که راحت‌تر بتوانند کار کنند. براساس مطالعات موردی که صورت گرفته، بهترین مسیر حل مسائل خانواده و جامعه محور کردن آن است؛ بطور مثال در حوزه اعتیاد با کار کارشناسی که صورت گرفت مشخص شد که اگر نظام درمان در کنار خانواده و NGOها قرار بگیرد میزان موفقیت بالاتر رفته است.

ربیعی در پایان با اشاره به هفته کارگر خطاب به کارگران گفت: هر کاری که از دستم برآید انجام می‌دهم و اگر نتوانستم کاری انجام بدهم به این دلیل است که موانع ساختاری زیادی داشتیم اما درک می‌کنم و بنا داریم کارهای بزرگتری برای این قشر انجام دهیم و بابت کارهایی که انجام نشده عذرخواهی می‌کنم.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز