خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری همایش بزرگداشت نخستین وزیر آموزش و پرورش ایران/اختصاص کارت اعتباری به دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش از اختصاص کارت اعتباری به دانش اموزان مدارس شبانه روزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دیمه‌ور در نشست خبری که ظهر امروز (25 آذرماه) در ساختمان علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد؛ از برگزاری همایش برزگداشت نخستین وزیر آموزش و پرورش ایران و چهره ماندگار تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: این همایش در پنجم و ششم دیماه امسال در بیرجند استان خراسان جنوبی محل زادگاه این چهره ماندگار برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش محورهای اصلی این همایش را آموزش ابتدایی و آثار و اندیشه‌های دکتر غلامحسین شکوهی (نخستین وزیر آموزش و پرورش)، تحول آموزش ابتدایی و اسناد بالادستی، مطالعات برنامه‌های درسی دوره ابتدایی، چشم‌انداز توسعه آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی در ایران مطالعات تطبیقی و بین‌المللی دوره پیش‌دبستانی و دبستانی و تحولات آموزش ابتدایی و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان عنوان کرد.

دیمه‌ور هدف اصلی برگزاری این همایش را آینده‌نگاری و آینده پژوهشی خواند و اظهار داشت: انتظار داریم دستاوردهای این همایش به بازنگری طرح‌های ما کمک کند و بتوانیم جایگزین خوبی برای طرح‌های گذشته پیدا کنیم تاکنون هزار و ۷۳۵ مقاله به دبیر خانه این همایش واصل شده که در نوع خودش کم‌نظیر است و در دو روز برگزاری همایش حدود ۱۰۰ مقاله ارائه خواهد شد.

وی همچنین به مهمانان اصلی این همایش اشاره کرد و گفت: در روز اول وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، دکتر خرازی وزیر اسبق امور خارجه و مسئولانی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حضور خواهند داشت و در روز دوم نیز برخی از معاونان رئیس جمهور برای برگزاری مراسم اختتامیه حضور خواهند داشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان این مطلب که در حال حاضر دکتر شکوهی در بستر بیماری هستند، گفت: ایشان از معدود نظریه‌پردازان آموزش ایرانی- اسلامی هستند و سال‌ها در وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها خدمت کردند.

دیمه‌ور با بیان این مطلب که اساسنامه مدارس عشایری چند روز گذشته با امضای رئیس جمهور رسمیت یافت؛ تصریح کرد: از ابتدای تاسیس مدارس عشایری هیچ‌گونه قانونی نداشتیم و در این اساسنامه مزایای خوبی برای معلمان این مدارس دیده شده است. هم اکنون شورای هماهنگی و ارتقا وبهبود شاخص‌های آموزش و پرورش مناطق کمتر توسعه یافته در آموزش و پرورش تشکیل شده است و در حدود ۸ ماه از فعالیت آن می‌گذرد. دبیر این شورا معاون توسعه روستایی رئیس جمهور و رئیس آن وزیر آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه این شورا سه استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان را مورد توجه قرار داده‌است؛ افزود: وزارت رفاه قبول کرده که برای تمامی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی و به منظور تغذیه بهتر برای این دانش‌آموزان بجای ارائه سبد کالا، کارت اعتباری اختصاص دهد. همچنین از اعتبارات تملک‌دارایی آموزش و پرورش حدود ۷ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس شبانه‌روزی بالاخص مدارس این سه استان درنظر گرفته شده است.

دیمه‌ور با اشاره به اینکه با کمکی که توسط معاونت توسعه روستایی رئیس جمهوری، قرار شده در این سه استان به متقاضیان ماشین ون داده شود تا در ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مورد استفاده قرار بگیرد؛ گفت: همچنین بنیاد برکت احداث مدارس جدید را در این سه استان متقبل شده‌است.

کد خبر : ۳۳۰۳۴۵