سازمان توسعه تجارت اعلام کرد
ساماندهی برند در کشور آغاز شد

سازمان توسعه تجارت در راستای ساماندهی موضوع برند و جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی همایش انتخاب و معرفی برندهای برتر ملی را برگزار میکند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، این سازمان که به تازگی بر اساس مصوبه هیات وزیران متولی برند ملی است، سعی دارد با ساماندهی موضوع برند به بحث رقابت آزاد و پایدار بر مبنای ادبیات برند کمک کند و بر همین اساس در فرایندی برندهای برتر ملی را انتخاب و معرفی خواهد کرد.
هدف اصلی از برگزاری همایش معرفی و انتخاب برند ملی جلوگیری از سوءاستفادههای افراد و شرکتها از اعتماد بخش صنعت است که در سالهای گذشته بدون مجوزهای قانونی اقدام به برگزاری همایشها و کنفرانسهای غیرعلمی و دریافت مبالغ کلان کرده و نشانها و جوایز بی پایه و اساسی را نیز اعطا کردهاند.
سازمان توسعه تجارت به منظور جلوگیری از چنین رویدادهایی همواره ابلاغیههای غیرقانونی بودن این فعالیتهای غیرعلمی و غیرقانونی را به اطلاع عمومی رسانده و اکنون این سازمان درصدد ایجاد فضای علمی و قانونی انتخاب و معرفی برندهای برتر است.
این در حالی است که مشاهده میشود جوایزی که با نظارت دولت از گذشته تا کنون ارائه شده کمترین واکنش منفی و بیشترین اقبال عمومی را در جامعه داشته است، از آن جمله میتوان به معرفی صادرکنندگان نمونه ملی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران و یا شرکتهای برتر ایران در سازمان مدیریت صنعتی ایران اشاره کرد که به عنوان منابع علمی و اقتصادی قابل رجوع است.
از این رو در انتخاب و معرفی برندهای برتر نیز سازمان توسعه تجارت در نظر دارد با همکاری موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی و بر اساس مدل علمی و بهرهگیری از نظرسنجیهای عمومی و مستندات ارائه شده برندهای برتر را انتخاب و معرفی کند.