خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی در مراسم روز پرستار:

شکاف بین مزد پرستار و پزشک از مشکلات عمده پرستاران است/ پرستاری بیشترین نقش در نظام سلامت کشور را دارد

شکاف بین مزد پرستار و پزشک از مشکلات عمده پرستاران است/  پرستاری بیشترین نقش در نظام سلامت کشور را دارد
کد خبر : ۱۴۱۹۳۸۶

صادقی تصریح کرد: سالانه ۳ هزار پرستار از ایران مهاجرت می‌کند و این درحالی است که در دنیا استاندارد متوسط یک پرستار به ازای هر یک و نیم تخت است اما در ایران یک پرستار در برابر ۱۰ تخت داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور جمعی از شاغلین و بازنشستگان پرستار عصر امروز در محل دانشگاه علمی-کاربردی خانه کارگر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمدصادق محسنی کبیر، دبیر اجرایی دارالقرآن خانه کارگر با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: خانه کارگر جمهوری اسلامی علاوه بر آموزش‌های کوتاه مدت و بلندمدت رایگان در حوزه‌های فنی و مهارتی و... آموزش‌های فرهنگی و قرآنی در دسترس است.

وی ادامه داد: خدمات دیگری چون سبد کالا، تخفیف برخی خدمات و امکانات رفاهی و تفریحی، مشاوره در حوزه بیمه تامین اجتماعی و حقوق کار توسط افراد خبره این حوزه به مراجعین، از جمله خدمات این تشکل کارگری است.

در ادامه، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز با تبریک این روز اظهار داشت: ما در این روز قدردان کسانی هستیم که با به‌خطر انداختن جان خود نفس‌ها و جان‌ها را احیا و درد بیماران را التیام می‌بخشند. جامعه کارگری ایران نیز قدردان جامعه پرستاری کشور بوده است.

وی افزود: حوزه درمان یکی از پر ریسک‌ترین شغل‌های جامعه ماست و مگر می‌شود شغلی با این خطرات سخت و زیان‌آور محسوب نشود؟ لذا ما در بخش خصوصی بسیار تلاش کردیم تا این شغل مشمول چتر سخت و زیان آور باشد. در بخش دولتی و در تامین اجتماعی البته به مشکل خوردیم و برخلاف بخش خصوصی، بخش دولتی و تامین اجتماعی سخت و زیان‌آور بودن شغل پرستاری را نپذیرفت.

معاون خانه کارگر با بیان اینکه باتوجه به فشار و خطرات پرستاری انسانی که ۲۰ سال کار می‌کند باید بازنشسته شود اما هنوز در بخش دولتی این امر پذیرفته نشده است، تصریح کرد: سالانه سه هزار پرستار از ایران مهاجرت می‌کند و این در حالی است که در دنیا استاندارد متوسط یک پرستار به ازای هر یک و نیم تخت است اما در ایران یک پرستار در برابر ۱۰ تخت داریم و ما از کمبود پرستار رنج می‌بریم.

صادقی با تاکید بر اینکه ما باید برای پرستاران و نیروی انسانی کشور ارزش قائل شویم، خاطرنشان کرد: بسیاری از پرستاران صرف‌نظر از شهدا و قربانیان ویروس کرونا در سال‌های گذشته، پس از پایان کار با انواع بیماری‌های پوستی و ریوی مواجه بودند یا دچار عفونت‌های خاص بودند که این ناشی از سخت و زیان‌آوری این شغل است. در چنین حالی، حقوق برخی پرستاران این روزها نهایتا حدود ۱۰ میلیون تومان است.

وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان با محاسبه و تفکر درست کسری‌های مربوط به پرستاران و رسیدگی به معیشت آنان را جبران کنند تا بتوانیم جامعه پرستاری را در کشور حفظ کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز