خبرگزاری کار ایران

گل محمدی: داشتن شروعی خوب برای قهرمانی الزامی است

گل محمدی: داشتن شروعی خوب برای قهرمانی الزامی است
کد خبر : ۱۳۸۵۱۲۷

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همیشه در مراحل مختلف لیگ داشتن شروع خوب برای قهرمان شدن یک الزام است.

به گزارش ایلنا، یحیی گل‌محمدی در  نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل آلومینیوم اراک در هفته نخست مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار داشت: روز خبرنگار را تبریک می‌گویم و برای همه آرزوی سلامتی دارم. خدا را شکر می‌کنم دوباره در حضور شما به‌عنوان سرمربی پرسپولیس اینجا حضور دارم و این افتخار را دارم برای چهارمین سال پیاپی به‌عنوان مربی پرسپولیس خدمت شما باشم.

داشتن شروع خوب برای قهرمانی یک الزام است

وی ادامه داد: با حمایت هواداران و پشتیبانی خوبی که داشتند، امیدواریم همانطور که سال قبل آنها را خوشحال کردیم امسال هم موفقیت‌های خوبی به دست بیاوریم. این اولین بازی لیگ است. همیشه در مراحل مختلف لیگ داشتن شروع خوب برای قهرمان شدن یک الزام است و جمع‌آوری امتیازات می‌تواند باعث شود روند بهتری در مسابقات داشته باشیم.

تلاش کردیم با برنامه‌ریزی خوب و تمرینات منظم کمبودها را جبران کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: کار سختی مقابل آلومینیوم با مربیگری حسینی داریم. او را می‌شناسیم؛ یک مربی کاری و پرتلاش است و هر تیمی که برود یک تیم منظم را دارد. امیدوارم بتوانیم علی‌رغم مشکلاتی که داشتیم روند خوبی را شروع کنیم. از لحاظ آمادگی تا حدودی آماده بازی هستیم. در هر صورت ما دیر شروع کردیم و از آن طرف هم اردو و بازی‌های ما کنسل شدند. با این حال تلاش کردیم با برنامه‌ریزی خوب و تمرینات منظم کمبودها را جبران کنیم. خدا را شکر بازی تدارکاتی نسبتاً انجام دادیم و تا حد زیادی خودمان را برای مسابقه آماده کردیم. با توجه به تمرینات و بازی‌های تدارکاتی که داشتیم قطعاً یکسری ناهماهنگی‌ها وجود دارد، ولی انگیزه و شور و اشتیاق را در بچه‌ها می‌بینیم و امیدوارم فردا بازی خوبی را انجام دهیم.

بازی بدون تماشاگر بی‌معناست

وی درباره بدون تماشاگر اعلام شدن دیدار پرسپولیس - آلومینیوم گفت: شوک خیلی بدی بود. من هم 20 دقیقه پیش شنیدم این ماجرا را. ما خودمان را آماده کردیم بعد از سه قهرمانی کنار هواداران‌مان دیدار داشته باشیم و از وجود آنها استفاده کنیم. خیلی شوک منفی و بدی داشتیم. باورم نمی‌شود در شروع مسابقات چنین ناهماهنگی وجود داشته باشد. بازی بدون تماشاگر معنی ندارد. برای تیمی مانند پرسپولیس که پُرهوادارترین تیم آسیاست،  اولین بازی لیگ بدون تماشاگر باشد باورکردنی نیست. اگر واقعاً زیرساخت نداریم پیشنهادم این است لیگ را یک سال تعطیل کنیم و بعد زیرساخت‌ها را درست و دوباره شروع کنیم. اینکه از اولین بازی لیگ این داستان‌ها آغاز شود برای لیگ ما زشت است. نمی‌دانم دلیلش چه بوده است، ولی با این نوع برنامه‌ریزی که در فوتبال وجود دارد به نظرم واقعاً روز به روز پسرفت می‌کنیم. کشورهای دیگر را می‌بینیم که چه امکاناتی، چه ساختاری و چه بازیکنانی با چه سرمایه‌گذاری‌هایی دارند. اینجا به جای اینکه پیشرفت کنیم، پسرفت می‌کنیم. واقعاً از این خبر ناراحت شدم. فقط حس بی‌انگیزگی در وجود همه کسانی که کنارم بودند ایجاد شد. نمی‌دانم چه بگویم؛ ما فقط بلدیم بگوییم ان‌شاءالله.

توقعات با سطح منابع مالی ما اصلا‌ً همخوانی ندارد!

گل‌محمدی در مورد مشکلات تیمش و عدم جذب مهاجم خارجی تصریح کرد: جذب بازیکن خارجی منتفی نیست و پرونده باز است. دنبال این هستیم که یکی دو بازیکن به تیم اضافه کنیم. اگر زیاد در مورد این مسائل صحبت نکردم به خاطر این است که ما در تمرینات بدنسازی و فشار بازی‌های تدارکاتی بودیم و نمی‌توانستیم جلوی بچه‌ها فقط بگوییم، بازیکن خارجی، بازیکن خارجی و ... ! در آن صورت تیمی که با چنگ و دندان نگه داشته بودیم را هم از دست می‌دادیم. به هر حال یکسری توقعات وجود دارد که تیم تقویت شود و در ایران دوباره قهرمان شویم و در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. این توقع بجایی است. ما باید این مسیر را برویم. این یک بخش از قضیه است که باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. باید از لحاظ مالی هم این شرایط را به وجود بیاوریم. سطح توقع مردم که بجاست، اما با سطح منابع مالی ما اصلا‌ً همخوانی ندارد! درآمدزایی باشگاه ما فقط پیراهن است تا بتوانیم چند تبلیغ داشته باشیم. درآمدزایی باشگاه‌های دیگر را حتماً می‌دانید.

آنقدر هزینه‌ها زیاد است که درآمدها به آن نمی‌خورد

وی افزود: در کشورهای دیگر خیلی راه‌های زیادی برای درآمدزایی وجود دارد، اما اینجا دست و بال باشگاه‌ها بسته است. منابعی هم برای درآمدزایی نداریم؛ مثلاً یک باشگاه شاید از کارخانه‌هایی تأمین شود، ولی ما باشگاه دولتی هستیم که چشم‌مان به این است که چه کسی تبلیغ پیراهن‌مان را می‌گیرد. شرایط مالی باشگاه با سطحی که توقع وجود دارد، متفاوت است. با این حال باز هم تلاش می‌کنیم نقاط قوت‌مان را تقویت و از آن طرف هم بتوانیم خودمان را تقویت کنیم، ولی این کار منابع مالی می‌خواهد. با این شرایطی که وجود دارد؛ اصلاً نمی‌خواهم چیزی بگویم و بعداً بگویند دوباره شروع کردند، اما ما از دو سال پیش پنج درصد طلب داریم و از سال قبل 15 درصد طلب و تا الان هم یک هزار تومانی به بچه‌ها داده نشده است. به هر حال جور می‌شود و مدیرعامل و هیئت مدیره شبانه روز کار می‌کنند، ولی آنقدر هزینه‌ها زیاد است که درآمدها به آن نمی‌خورد. مشکلات زیادی دارند و ما آنها را درک می‌کنیم. سال قبل مجوز حرفه‌ای را چطور گرفتیم؟ بازیکنان از پول خودشان گذشتند و صبوری کردند تا بدهی‌ها را دادیم و مجوز صادر شد. اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید ما هم مثل یک تیم دیگر از آسیا کنار گذاشته می‌شدیم. سطح توقع مردم بجاست و راه را به ما نشان می‌دهد، ولی واقعاً با چیزی که داریم نمی‌شود انجام داد. زیاد نمی‌توانم در مورد این مسائل توضیح دهم؛ درویش خودش از تمام مشکلات خبر دارد و شاید او بتواند بهتر از این هم توضیح دهد.

کسی در مورد بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات به من حرفی نزده است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه پنجره نقل‌وانتقالاتی داخلی تیمش بسته است و شاید نتواند از بازیکنان جدید سرخپوشان استفاده کند، عنوان کرد: من چنین چیزی نشنیدم و کسی به من حرفی نزده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز