خبرگزاری کار ایران

یک دربی، بی نهایت جذابیت و سو مدیریت‌های همیشگی؛

تفاوت در اصفهان، تبریز و اهواز: دربی تهران با حداقل تماشاگر

تفاوت در اصفهان، تبریز و اهواز: دربی تهران با حداقل تماشاگر
کد خبر : ۱۳۴۹۶۳۱

دربی شماره 100 به دلایل خیلی زیادی از مهم ترین بازی های تاریخ فوتبال ایران است ولی تصمیمات اشتباه مدیریتی در حال سوزاندن فرصتی است که می‌تواند این بازی را به یادماندنی کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایلنا، تنها چند روز دیگر تا شروع دربی شماره 100 پایتخت باقی نمانده است و این بازی از قضا به عقیده خیلی از فوتبالدوستان حساس‌ترین دربی تاریخ لیگ برتر و یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ فوتبال ایران است چرا که علاوه بر اهمیت ذاتی آن به خاطر هواداران میلیونی دو تیم، با توجه به شرایط جدول و نزدیک شدن به پایان فصل، در سرنوش قهرمانی هم تاثیر اساسی دارد و حساسیت مضاعفی پیدا کرده است و این حساسیت و جذابیت بی‌اندازه ایجاب می‌کند شرایطی بهتر از سایر دیدارها برایش در نظر گرفته شود.

با توجه به اینکه دربی برای هواداران زیادی بازی مهمی است، مثل همیشه مخاطبان زیادی از ماه‌ها قبل منتظر فرارسیدن آن بوده تا با حضور در ورزشگاه آزادی از نقاط مختلف ایران و حتی جهان این بازی را از نزدیک نگاه کنند و تصور یک ورزشگاه مملو از جمعیت و سکوهایی که جای خالی روی آن دیده نمی‌شود می‌توانست یک روز به یاد ماندنی در فوتبال ایران خلق کند که تا سال‌ها در مورد آن صحبت شود ولی همانطور که انتظار می‌رفت تصمیماتی که بیشتر حاصل سو مدیریت و کج سلیقگی تصمیم گیرندگان آن است اتخاذ شده و قرار نیست از ظرفیت بالای تولید جذابیت برای این بازی استفاده شود.

دربی تهران بدون شک و بر اساس گزارش های تایید شده بین المللی، بهترین و مهم‌ترین بازی در قاره آسیا و یکی از چند بازی مهم و پرمخاطب جهان است که تحسین گزارشگران زیادی در رسانه‌های مطرح دنیا را برانگیخته است و بارها رسانه‌های مختلف نمایندگان خود را برای پوشش این دیدار شگفت انگیز به تهران فرستاده تا ظرفیت بالای این مسابقه با هواداران میلیونی را در دنیا به تصویر بکشند.

در این شرایط و با توجه به اینکه بعد از چند سالی که به خاطر کرونا و سایر مسائل امکان پذیرایی درست و کامل از مخاطبان فوتبال در ورزشگاه‌ها وجود نداشت، پیش بینی می‌شد این بازی به نوعی بازگشت به دوران باشکوه فوتبال ایران و دیدن ورزشگاه انباشته از جمیعت آزادی بعد از چندین سال باشد ولی به دلایلی که مشخص نیست، طبق اعلام مسئولان برگزاری مسابقات قرار است تنها 15 هزار بلیت در یکی از جذاب‌ترین مسابقات تاریخ لیگ برتر اجازه حضور پیدا کنند. این تصمیم در حالی گرفته شده است که در هفته‌های اخیر بلیت فروشی در برخی از دیدارها به طور کامل انجام شده و به نظر می‌رسد مشکلات و نگرانی‌های سابق برای حضور پرتعداد تماشاگران در ورزشگاه رفع شده باشد.

مشکل دیگری که در بازی های ابتدای فصل بود بازسازی طبقه دوم ورزشگاه آزادی است که به گفته مسئولان انجام شده و مشکلی برای پذیرایی از مخاطبان فوتبال ندارد و با این وجود قرار نیست از این ظرفیت همچنان به شکل مناسبی استفاده شود.

از سوی دیگر مساله مهم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها است که چند دهه از درگیری‌های بحث برانگیز فوتبال ایران بود که کار را به نهاد‌های بین المللی مثل فیفا و AFC کشاند و البته با رفع ممنوعیت آن مشخص شد نگرانی‌هایی که در این سال‌ها در خصوصش وجود داشته بی معنی بوده ولی در ادامه تصمیمات عجیبی که در خصوص این بازی گرفته شده، طبق اعلام سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ با این توجیه که بازرسی بدنی بانوان کار دشواری است و ممکن است وسایل ممنوعه با خود به داخل ورزشگاه ببرند حضور بانوان در این بازی را ممنوع اعلام کردند.

دربی شماره 100 پایتخت یک بازی حساس، جذاب و احتمالاً به یاد ماندنی خواهد بود که می‌شد با چند تصمیم درست آن را به مراتب به یادماندنی تر از قبل کرد ولی مثل همیشه خبری از این تصمیمات درست و به موقعی که انتظار داریم از سوی مسئولان گرفته شود نیست و فقط حسرتی به جا خواهد ماند که چرا فرصت به این خوبی سوخته شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز