خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت سوم

آینده روشنی برای تعاونی‌های مسکن وجود ندارد/ دلال‌ها عامل عدم ثبات قیمت مسکن هستند+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۳۴۷

مدیرعامل اتحادیه‌های تعاونی مسکن استان قزوین گفت: با توجه به بی ثباتی قیمت‌ها و گرانی مصالح، آینده روشنی برای تعاونی‌ها وجود ندارد، مگرآنکه در سیاست‌های دولت و تحریم‌ها تغییری ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، میکائیل کاکاوند با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم در پاسخ به اینکه طرح‌های عظیمی مانند مسکن ملی چه تاثیری در ظهور و تشکیل اتحادیه‌های مسکن در سطح استان قزوین داشته‌اند، بیان کرد: تعاونی‌های مسکن از ابتدا وجود داشتند، با فراخوانی که اتحادیه به زیر مجموعه‌ها داد، در مسکن ملی 14هزار نفر از طریق تعاونی‌های مربوطه ثبت نام کردند و اسامی و لیست خود را برای پالایش کاملا در اختیار اتحادیه و اداره تعاون گذاشتند.

مدیرعامل اتحادیه‌های تعاونی مسکن استان قزوین ادامه داد: در بحث اقدام ملی مسکن با وجود موج کرونا حدود 6 هزار نفر به صورت مستقیم به اتحادیه‌ها مراجعه کردند؛ زیرا در آن زمان تعاونی‌ها نقشی ایفا نکردند و اتحادیه‌ها کار آن‌ها را انجام دادند.

وی اضافه کرد: در ایام کرونا حدود 20 هزار مراجعه کننده داشته‌ایم و بارها و بارها پرسنل ما دچار کرونا شدند، ما باید مدارک را به صورت مستقیم به تهران ارسال می‌کردیم، حتی سایت رضایت مردم یک بار هک شده و با پاک شدن تمامی اطلاعات، مجبور به ارسال مجدد شدیم، البته این بار از آن بک آپ گرفتند و فضای آن امن است.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که چه آینده‌ای در انتظار مسکن کارگری است، گفت: قزوین با توجه به مهاجرپذیر بودن جزء شهرهایی است که قیمت زمین در آن بسیار بالاست، همچنین قیمت تمام شده مسکن در بخش خصوصی هم بالاست و نیاز داریم دولت زمین را با قیمت مناسب به تعاونی‌ها بدهد.

مسئولان استانی میلی به همکاری با تعاونی‌های مسکن ندارند

وی در پاسخ به این سئوال  که آیا نوع قیمت‌گذاری بر اساس منطقه احداث ساختمان صورت می‌گیرد و یا به مرور زمان و با توجه به تحریم‌ها تعاونی‌ها می‌توانند قیمت را تغییر دهند، عنوان کرد: قیمت به منطقه ساخت پروژه‌ها، قیمت و درجه بندی مصالح و سازنده پروژه‌ها  بستگی دارد، علاوه بر اینها بنگاه‌های مشاور املاک هم در قیمت تاثیر دارد و دولت و نهاد خاصی نمی‌تواند نظارت کند.

کاکاوند در پاسخ به این سئوال که آیا به دلیل وجود دلال‌ها تورم در حال افزایش است و یا راه گریزی از این مورد وجود دارد، گفت: در بحث اراضی اسماعیل آباد به چند تا از تعاونی‌های ما بعد از مینودر که بالای اتوبان بودند اجازه ساخت ندادند و بعد از 30 سال مشکل آن‌ها حل شد.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها بارها و بارها به نمایندگی از آن‌ها با مسئولان مربوط صحبت کرده‌اند اما متاسفانه هنوز برخی از مشکلات مانند آب حل نشده است و هیچ تغییر فیزیکی در آن صورت نگرفته و بارها شاهد بالا و پایین رفتن قیمت بوده‌ایم و تنها دلیل آن هم دلال‌ها هستند.

مدیرعامل اتحادیه‌های تعاونی مسکن استان قزوین عنوان کرد: قیمت زمین در برخی از مناطق بالا رفته و باتوجه به مشکلاتی که در محل کارشان دارند، اعضای تعاونی رغبتی به انجام کارها ندارند، این موانع از سمت صدور بخشنامه‌ها و تغییر آن‌ها است، در بحث  کارگزاری مسکن مهر که با اتاق تعاون بود خیلی بهتر و سریع‌تر می‌توانست نسبت به تهیه زمین و آماده سازی نظارت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان استانی ما میلی به همکاری با تعاون ندارند.

کاکاوند گفت: کار تعاونی  مسکن تولید مسکن با نازلترین قیمت است و تعاونی‌ها به صورت مدیریت پیمان مصالح را تهیه کرده و تحویل می‌دهند، اما در این میان پیمانکار هم 30 درصد سود می‌گیرد و باز هم واسطه در این امر نقش دارد.

 

حجم ویدیو: ۷۹.۴۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۲:۱۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز