خبرگزاری کار ایران

ضرب و شتم کارگران چرم‌دوز اخراجی در هند توسط پلیس

ضرب و شتم کارگران چرم‌دوز اخراجی در هند توسط پلیس
کد خبر : ۱۵۰۲۵۲۸

در پی درگیری پلیس و پرسنل امنیتی با کارگران معترض به اخراج در مونگلای هند، بیش از ۲۲ نفر به شدت زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه بیزنس استاندارد، هزاران کارگر اخراجی شرکت چرم‌دوزی EPZ هندوستان در جریان اعتراضات خود توسط پلیس ضد شورش این کشور مورد ضرب و شتم قرار گرفته و متفرق شدند. 

اتحادیه‌های کارگری هندوستان، سرکوب کارگران معترض را سیاست ثابت دولت راستگرای ناندرا مودی در این کشور معرفی می‌کنند. 

روز یکشنبه، معترضان در اجتماع بیش از هزار نفری خود در منطقه مونگلای هند ادعا کردند که حدود ۱۸۰۰ کارگر از هفت کارخانه تولیدکننده کیف و چمدان چرم هند مجبور به امضای قرارداد دوماهه شده و سپس اخراج شدند. 

در پی درگیری پلیس و پرسنل امنیتی با کارگران معترض به اخراج در مونگلا، بیش از ۲۲ نفر به شدت زخمی شدند. 

معترضان گفتند که پلیس در جریان اعتراضات از صبح تا ظهر شش ساعت به سرکوب شدید کارگران پرداخت و در این میان از گلوله‌های اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی و ضرب و شتم برای متفرق کردن کارگران استفاده کرد. 

به گفته مقامات پلیس، حداقل ۳۰ نفر از اعضای پلیس نیز زخمی شده‌اند که اتحادیه‌ها این ادعا را رد می‌کنند. 

طبق قوانین هند، کارفرمایان قبل از اخراج موظفند به کارگران سه ماه حقوق و دو ماه پاداش پرداخت کنند و از پنج ماه قبل اخراج به کارگران اطلاع دهند که تمامی این موارد در این اخراج‌ها نقض شده است. 

کارگران این برنامه اعتراضی را به دلیل‌ عدم پرداخت حقوق معوق قبل از اخراج توسط کارفرمایان برگزار کردند. آن‌ها همچنین ادعا کردند که پرسنل امنیتی؛ کارگرانی که قصد رهبری تجمع مسالمت‌آمیز را داشتند، بازداشت کرده و اجتماعات را به خشونت کشاندند. 

بایزید، یکی از کارگران این شرکت می‌گوید: «هشت ماه است که در این شرکت کار می‌کنم. اکنون بدون اطلاع قبلی ما را اخراج کردند و این درحالی است که در پنج ماه آخر دو ماه حقوق هم نگرفتیم. ما عملاً قربانی بی‌عدالتی هستیم.» 

پلیس به جای کارفرمایان در اظهارنظری گفته بود که اعتراضات بی‌مورد است زیرا کارگران قانونی اخراج شدند! این اظهارات و مداخله پلیس در امور روابط کار باعث برافروخته‌تر شدن خشم کارگران شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز