خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان:

411 هزار و 713 مشترک گاز در همدان مشمول پاداش صرفه جویی شدند

411 هزار و 713 مشترک گاز در همدان مشمول پاداش صرفه جویی شدند
کد خبر : ۱۵۰۴۵۳۸

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از پرداخت پاداش صرفه‌جویی به ۴۱۱ هزار و ۷۱۳ مشترک گاز در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، مجید الهیاری اعمال پرداخت پاداش صرفه‌جویی را یکی از اقدامات خوب دولت در راستای بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش‌های مختلف خواند و افزود: طی سال گذشته ۴۱۱ هزار و ۷۱۳ مشترک در مصرف گاز صرفه‌جویی داشتند که به دنبال این صرفه‌جویی از پاداش مربوطه بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه مشترکانی که با صرفه‌جویی در مصرف گاز پاداش دریافت نموده‌اند، در بخش‌های مختلف هستند،افزود: بیشترین پاداش صرفه‌جویی برای یکی از مشترکین خانگی و با رقمی در حدود ۴۶ میلیون ریال در نظر گرفته شده استکه در قبوض آتی مشترک اعمال خواهد شد.

الهیاری با اشاره به وجود ۶۸۴ هزار و ۸۱۹ مشترک گاز طبیعی در سطح استان همدان،گفت: از این تعداد سه هزار و ۴۵۶ مشترک در حوزه آموزشی، ۳۹ هزار و ۴۴ مشترک تجاری، ۴۹ سی‌ان‌جی، چهار هزار و ۳۷۷ مشترک صنعتی، چهار هزار و ۳۸۶ مشترک عمومی، ۲ هزار و ۵۶۶ مشترک عمومی و چهار نیروگاه هستند.

وی تاکید کرد: با صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی به عنوان یکی از نعمات الهی، موجب دسترسی بیشتر هموطنان در اقصی نقاط کشور به این انرژی می‌گردد بنابراین ضرورت دارد همه مصرف‌کنندگان با رعایت الگوی مصرف زمینه صرفه‌جویی را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان افزود: فرهنگسازی در مصرف بهینه انرژی را باید از منازل آغاز کنیم چرا که مصرف گاز خانگی در استان همدان بسیار بالا است به طوری که ۸۵ درصد مصرف ما در فصل زمستان در منازل مصرف می شود.

وی اظهار کرد: با کاهش میزان مصرف گاز خانگی می‌توانیم بخشی از انرژی مورد نیاز واحدهای تولیدی استان را در ماه‌های سرد سال تامین کنیم.

این مسوول یادآور شد: سال گذشته به طور میانگین روزانه ۸۷۰ میلیون متر مکعب گاز در سطح کشور مصرف شده که ۲۵ میلیون متر مکعب از این میزان سهم استان همدان است.

الهیاری با اشاره به اینکه برنامه های مدیریت مصرف شرکت گاز باعث شد تراز مصرف کاهش پیدا کند، تصریح کرد: سال گذشته به طور میانگین روزانه ۸۷۰ میلیون متر مکعب گاز در سطح کشور مصرف شده که ۲۵ میلیون متر مکعب از این میزان سهم استان همدان است.

وی بیان کرد: هم‌اینک یک هزار و ۲۷۰ شهر، ۳۹ هزار و ۷۰۰ روستا، ۱۵۲ هزار صنعت تولیدی و ۴۰۰ نیروگاه به شبکه گاز سراسری کشور از انرژی گاز مصرف می‌کنند و شبکه گاز خانگی سهم بزرگی از سبد مصرف را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه از سال‌های قبل، برای مدیریت مصرف در روزهای سرد سال برنامه ریزی شده است، گفت: در فصل زمستان ۱۴۰۲، به طور میانگین در سطح کشور روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب کمبود گاز داشتیم که با مشارکت واحدهای صنعتی از این چالش با موفقیت گذر کردیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز