خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان:

بدهی 6 هزار میلیارد ریالی کافرمایان همدانی به تامین اجتماعی

بدهی 6 هزار میلیارد ریالی کافرمایان همدانی به تامین اجتماعی
کد خبر : ۱۶۰۵۶۳۵

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان از بدهی نزدیک به ۶ هزار میلیارد ریالی کارفرمایان استان به این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان همدان جواد جمور در جلسه با معاون ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان با پرداختن به موضوع وضعیت و ناترازی در منابع و مصارف گفت: بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ هزار کارگاه فعال دراستان وجود دارد که در مجموع قریب به ۶ هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند که وصول این مبلغ می تواند درارتقاء کیفیت خدمات و ایفای تعهدات اثربخش باشد.

وی افزود: به طور میانگین باید برای پرداخت مقرری و مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران در حالت پایاپای روزانه ۷ نفر جذب بیمه شده داشته باشیم که این امر تحقق پیدا نمی کند این در حالی است که ضریب پشتیبانی در کشور به زیر ۴ نفر رسیده و این ضریب در استان همدان نیز ۳/۳ نفر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به میزان بدهکاری دولت ها به سازمان بیان کرد: طبق برآورد سازمان بیش از ۸۰۰ همت دولت به سازمان بدهکار است که از سنوات قبل انباشته شده و عدم پرداخت این مبلغ به سازمان مشکلاتی را در ارائه خدمات و ایفای تعهدات ایجاد کرده است؛ با توجه به مصوبه سران قوا مقرر شده ۲۰ همت از محل فروش اوراق به سازمان پرداخت شود که این مبلغ نیز کفاف نیاز سازمان به منابع برای پرداخت تعهدات پایان سال را نیز نمی کند.

وی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد جمعیت در کل کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند افزود: درصورت عدم پرداخت و یا حتی تاخیر در پرداخت صرفا یک ماه مستمری معضلات و مشکلات جبران ناپذیری برای کشور فراهم می شود که لازم است به این موضوع توجه ویژه ای شود.

جمور با بیان اینکه در حال حاضر هزینه های سازمان از درآمد مالیاتی کشور نیز فراتر رفته است بیان کرد: علاوه بر وظیفه سازمانی وظیفه انسانی، اخلاقی و شرعی حکم می کند که وضعیت سازمان را در همه جا تبیین و تشریح کنیم که همگان متوجه این موضوع باشند و برای آن چاره اندیشی کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به طرح های تحولی سازمان نیز گفت: مدیریت عالی سازمان تأمین اجتماعی بر ارتقای خدمات غیرحضوری تمرکز دارد و در همین راستا، ۲۰ برنامه تحولی در دست اجراست. با تحقق این برنامه‌ها، تأمین اجتماعی می‌تواند به یکی از هوشمندترین و پیشروترین سازمان‌ها در ارائه خدمات الکترونیکی تبدیل شود. تاکنون چندین طرح عملیاتی شده و بیش از ۵۷ خدمت به‌صورت غیرحضوری به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

وی به موضع فراخوانی اطلاعات از سامانه ثبت احوال اشاره کرد و افزود: ۴ واقعه مهم مثل تولد، وفات، ازدواج و طلاق از سامانه های ثبت احوال فراخوانی و استعلام می شود که نیاز به ارائه مستندات از سوی بیمه شدگان برای دریافت خدمات مربوطه نیست.

جمور در پایان با اشاره حجم تعهدات پایان سال افزود: برای پرداختن مستمری اسفند ماه، عیدی و تسویه سایر تعهدات سازمان لازم است کارفرمایان نسبت به پرداخت حق بیمه جاری و معوق خود به سازمان در اسرع وقت اقدام کرده و از موکول کردن به روزهای پایانی سال خودداری کنند تا سازمان نیز بتواند حقوق مستمری، عیدی و سایر پرداختی های لازم را به مستمری بگیران و مراکز طرف قرار داد انجام دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز