خبرگزاری کار ایران

نمایش«زیگموند» به تالار حافظ رسید

نمایش«زیگموند» به تالار حافظ رسید
کد خبر : ۱۵۰۲۶۱۲

فصل جدید اجراهای عمومی نمایش «زیگموند» به کارگردانی مهرداد کوروش نیا از اواخر تیرماه در تالار حافظ تهران پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، فصل دوم اجراهای عمومی نمایش «زیگموند» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا پس از عبور از فصل اول اجراهای خود در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، از اواخر تیرماه در تالار حافظ (از مجموعه‌های تحت پوشش بنیاد فرهنگی هنری رودکی) به صحنه خواهد رفت. 

نمایش «زیگموند» که از جمله آثار نمایشی تئاتر پایتخت در ماه‌های گذشته بوده، داستان کابوس‌های دو روز پایانی زندگی زیگموند فروید فیلسوف و پدر علم روان‌کاوی و نظریه‌پرداز تاثیرگذار قرن بیستم از نگاه مهرداد کورش‌نیا است که این بار با ارائه تغییراتی در گروه بازیگران و گروه اجرایی پیش روی مخاطبان قرار گذاشته می‌شود. 

مهرداد کوروش نیا از جمله نویسندگان و کارگردان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون است که طی سال‌های گذشته آثاری چون «آخرین نامه – ۱۳۹۶/ اجرا تماشاخانه‌های مختلف»، «یادگار-۱۴۰۲/ تالارچهارسو»، «قرار – ۱۳۹۴/ تماشاخانه ایرانشهر»، «مونس – ۱۳۹۴ / تالار حافظ»، «چهارمین شنبه – ۱۳۹۷/ تماشاخانه پالیز»، «مونس – ۱۴۰۲/ عمارت نوفل لوشاتو»، «آقا لیلا – ۱۳۹۳ / اجرا در تماشاخانه‌های مختلف»، «آواز ستاره‌ها – ۱۴۰۱/پردیس تئاتر شهرزاد»، «قرار- ۱۴۰۱/ حوزه هنری» را در مقام کارگردان به صحنه برده است. 

وی در حوزه تدریس و تالیف کتاب‌های آموزشی نیز فعالیت‌ دارد که از آن جمله می‌توان به تالیف کتاب «نردبان شخصیت - روان‌شناسی شخصیت در درام» و انتشار مجموعه ویدئوهایی آموزشی در همین رابطه اشاره کرد. این در حالی است که نویسندگی و کارگردانی فیلم «بی آبان» و نگارش فیلمنامه سریال‌های «ممنوعه» به کارگردانی امیرپورکیان، «کرگدن» به کارگردانی کیارش اسدی زاده، «دیو و ماه» به کارگردانی حسین قناعت و فیلم‌های سینمایی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و «آغوش» به کارگردانی بهروز شعیبی از جمله فعالیت‌های کوروش نیا در عرصه سینما و آثاری تصویری است. 

تاریخ اجرا و اسامی بازیگران فصل دوم اجراها روزهای آینده اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز