خبرگزاری کار ایران

مناظره سیاست خارجی سال ۹۲ و سوال یازده سال پیش جلیلی از قالیباف/ فیلم

کد خبر : ۱۴۹۷۴۸۱

۱۷ خرداد ۱۳۹۲ در مناظره یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با موضوع سیاست خارجی سعید جلیلی سوال مهمی را از دیگر نامزد انتخابات یعنی محمد باقر قالیباف پرسید که پاسخ روشن و دقیقی به آن داده نشد.

به گزارش ایلنا، روزبه کردونی در یادداشتی نوشت:

در ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ سومین مناظره یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با موضوع سیاست خارجی برگزار شد. در جریان این مناظره سعید جلیلی که یکی از هشت نامزد انتخابات بود سوال مهمی را از دیگر نامزد انتخابات یعنی محمد باقر قالیباف پرسید که پاسخ روشن و دقیقی به آن داده نشد .

جلیلی متنی را از برنامه راهبردی دیپلماسی قالیباف خواند ( فیلم را مشاهده کنید ) که در آن عنوان شده بود : اگر دنبال نظمی در جهان هستیم نباید به گونه ای باشد که تصویر خارجی آن چالش قدرت هژمون باشد . جلیلی سپس با نقد این رویکرد قالیباف اظهار داشت یکی از محورهای مهم در سیاست خارجی ما این است که قدرت هژمون در جهان را قبول نداریم.

امروز که یازده سال از تاریخ آن مناظره می گذرد و ما در آستانه مناظره چهارم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم ، باید منتظر بود که آیا آقای جلیلی هنوز این سوال را دارند و آیا آقای قالیباف در خصوص دیدگاه خود پیرامون به چالش نکشیدن قدرت هژمون توضیحی می دهند؟

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز