خبرگزاری کار ایران

دکترای افتخاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) به وزیر علوم عراق اعطا شد

دکترای افتخاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) به وزیر علوم عراق اعطا شد
کد خبر : ۱۴۹۹۷۷۴

طی مراسمی، دکترای افتخاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) با حضور اساتید و دستیار و مشاورعالی مقام معظم رهبری به وزیر علوم عراق آقای«نعیم العبودی» اعطا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در مراسم اعطای دکترای افتخاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) به وزیر علوم کشور عراق گفت: با توجه به تجربه 15 ساله دانشگاه امام حسین(ع) در رشته مطالعات بین الملل در مقطع دکترا و سفارش وزیر علوم ‌کشورمان مبنی بر اینکه از فعالیت های موثر دکتر العبودی به دلیل ارتباطات خوبی که با ایران و کشورهای منطقه داشتند،استفاده شود، مقرر شد از تلاش های ایشان در جهت تعریف فعالیت های علمی مشترک، افزایش تبادل دانشجو میان دو کشور و سایر همکاری های دانشگاهی تقدیر شود و  دانشگاه جامع امام‌حسین علیه السلام دکترای افتخاری مطالعات بین الملل خود را به ایشان اعطا کرد.

 

سردار حسنی آهنگر افزود: در راستای دستورات مقام معظم رهبری و اجرایی کردن سفارشات شهید جمهور ‌از محورهای هفت گانه تحول‌ این دانشگاه، بین‌المللی شدن و تعمیم این دانشگاه به سایر دانشگاه های کشور و جبهه مقاومت است.
در این مراسم وزیر علوم کشور عراق نیز با بیان اینکه 100 هزار دانشجوی عراقی در ایران مشغول تحصیل هستند، گفت: به زودی برای اولین بار دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه بغداد تاسیس می شود و هم اکنون با وزارت علوم ایران در حال رایزنی جهت توسعه همکاری هایمان هستیم.
نعیم العبودی با بیان اینکه اگر این همکاری ها گسترش پیدا کند با هر چالشی در منطقه مقابله خواهیم کرد،گفت: برای اولین بار با دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار داد امضا کردیم تا دانشکده پزشکی مشترک در کربلا راه اندازی شد و دانشکده دیگری هم با همکاری دانشگاه های ایران در نجف راه اندازی می شود.
العبودی با بیان اینکه در دهه های ۶۰ و ۷۰ آموزش، خواسته و آرزوی جوانان عراق بود و به دلیل سیاست های عبث، بیهوده و تحریم های موجود بحث آموزش در عراق عقب افتاد، گفت: در کشور عراق دانشمندان و علمایی داریم که باید به آنان افتخار کنیم؛ چرا که می توانند چالش ها را حل کنند؛ کشوری که تاریخ دارد می تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

وی اضافه کرد: گام اول ما در زمانی که وزارت علوم عراق را تحویل گرفتیم، تاسیس مجلس مشاوره‌ای بود که در آن به هویت عراق و ایران اهمیت دادیم و هویت اسلامی را که به سیره اهل بیت مرتبط است را بنا کردیم.

وزیر علوم عراق گفت: اکنون دانشگاه های عراق رتبه اول در میان کشورهای عربی و رتبه هفتم در میان سایر دانشگاه های جهان را داراست که این آغازی برای ورود دانشگاه های عراق به رنکینگ های بین المللی بود.
العبودی افزود: امروز بیش از هزار دانشجو از قاره های اروپا، آسیا و آفریقا در دانشگاه های عراقی مشغول تحصیل هستند و برای امسال نیز ۳ تا ۴ هزار نفر پذیرش خواهند شد.
وی با بیان اینکه مقالات علمی عراق نسبت به پارسال افزایش 25 درصدی داشته است، گفت: کسب رتبه بندی های جهانی هدف غایی ما نیست، بلکه هدف ما ارتباط با دانشگاههای جهان و استفاده از دستاوردها و تجربه های دانشگاههای کشورهای منطقه و جهان است.
وزیر علوم عراق بیان کرد: در سیاست جدید خود ارتباط بین دانشگاه و حوزه علمیه در نجف برقرار شده و تالیفات بعضی از علما از جمله کتاب های شهید محمدباقرصدر در دانشگاه های ما تدریس خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز