خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران:

سرمایه‌های منجمد به پروژه‌های ملی تزریق شود

سرمایه‌های منجمد به پروژه‌های ملی تزریق شود
کد خبر : ۱۴۹۶۹۴۵

به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران در صورتی که سرمایه‌های منجمد شده مردم در پروژه‌های ملی به کار گرفته شود، درآمد ملی افزایش و رفاه مردم بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اتاق بازرگانی ایران امروز صبح میزبان محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بود. صمد حسن زاده، رییس اتاق ایران در نشست هم اندیشی قالیباف با فعالین اقتصادی خطاب به این نامزد انتخاباتی گفت: هر یک از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران رییس قبیله‌ای از صنعت، تولید و اقتصاد کشور هستند و هر یک مدیریت صدها واحد تولیدی را بر عهده دارند. 

وی در ادامه به موضوعاتی مانند آسیب دیدن اعتماد ملی به سیاست های دولت، خسارت هایی که تحریم به اقتصاد کشور وارد می کند و و نبود ارتباط کشور با دنیا، بی ثباتی قوانین کشور، نبود امنیت سرمایه گذاری و رغبت نداشتن به آن، نبود فضای مطلوب کسب و کار و نبود حمایت از تولید، نوسانات نرخ ارز، تورم بالای ۴۵درصدی، ناترازی انرژی و سوخت و نبود ناوگان استاندارد جاده ای، ریلی، کشتیرانی و هوایی اشاره کرد و توضیح داد: میانگین ارزش افزوده فرآورده های نفتی در جهان ۱۲ برابر صنایع دیگر است در حالی که این رقم در ژاپن به دلیل استفاده از فناوری ۲۲ برابر است و در ایران با وجود پروژه های گوناگون این رقم به هشت درصد رسیده است. 

حسن زاده تصریح کرد: اگر با ایجاد اعتماد ملی دارایی های منجمدشده کشور در چند پروژه ملی به کار گرفته شود و سهامداران این پروژه ها باور داشته باشند که ارزش افزوده سرمایه به خودشان انتقال خواهد یافت و ارزش پول ملی‌شان کاهش پیدا نخواهد کرد اتفاقات خوبی برای کشور رقم خواهد خورد. 

وی یادآور شد: در این صورت مردم نیاز به یارانه‌های توهین آمیز نخواهند داشت و درآمد ملی چنان افزایش می یابد که رفاه خانواده ها را تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز