خبرگزاری کار ایران

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی:

حدود ۱۰ همت از مطالبات تامین اجتماعی دریافت شد

حدود ۱۰ همت از مطالبات تامین اجتماعی دریافت شد
کد خبر : ۱۵۰۳۹۴۶

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: در زمینه پیگیری مطالبات تأمین اجتماعی اتفاقات خوبی رخ داد، حدود ۱۰ همت از مطالبات دریافت شد و به دنبال سایر مطالبات سازمان نیز هستیم تا بتوانیم مطالبات دانشگاه علوم پزشکی و طرف قراردادهای سازمان را نیز به روز پرداخت کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، جلسه مشترک کمیته بیمه و درمان و تشکل های کارگری استان اصفهان در بیمارستان شریعتی اصفهان برگزار شد.

در این نشست، مهدی ناقوسی، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: باید مسائل درمانی استان را با کمک یکدیگر برطرف کنیم و بتوانیم موارد را تا حصول نتیجه پیگیری کنیم. در این راستا پیشنهادات مسئولان استان جمع‌آوری و پیگیری می‌شود. چالش‌هایی در استان وجود دارد که نیاز است رسیدگی فوری شوند.

وی ادامه داد: برای رفع بخشی از مشکلات نیاز به مصوبات بالادستی است که پیگیر این موارد نیز هستیم، در زمینه پیگیری مطالبات تأمین اجتماعی اتفاقات خوبی رخ داد، حدود ۱۰ همت از مطالبات دریافت شد و به دنبال سایر مطالبات سازمان نیز هستیم تا بتوانیم مطالبات دانشگاه علوم پزشکی و طرف قراردادهای سازمان را نیز به روز پرداخت کنیم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در زمینه نظام ارجاع اقدامات خوبی شکل گرفته است، بیان کرد: کمبود رادیولوژیست در کشور وجود دارد که برای رفع این مشکل طرح‌هایی در حال اجرا هستند، در درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی میزان عرضه و تقاضا یکسان نیست که به دنبال رفع این مشکل هستیم. بیمارستان‌های اصفهان با ۹۰ درصد اشغال تخت‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند و این روند فشار زیادی به پرسنل بیمارستان‌ها تحمیل می‌کند.

 وی با اشاره به معضل کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی عنوان کرد: تعدادی از نیروهای جدید که در آزمون استخدامی پذیرفته شده‌اند در حال طی کردن مراحل استخدامی هستند، به زودی یک آزمون استخدامی جدید نیز برگزار می‌شود و نیروهای بیشتری به مراکز درمانی اضافه خواهند شد.

 ناقوسی گفت: تلاش می‌کنیم خدمات به بهترین شکل در مراکز درمانی ارائه شود، در بیمارستان شریعتی جراحی‌ها به خوبی در حال انجام است. در برخی تجهیزات کمبودهایی وجود دارد که به دنبال رفع آنها هستیم.

حمیدرضا امینی، دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان نیز عنوان کرد: انتخاباتی که گذشت چند پیام داشت، اما باید در مجموع به مسئولان گفت که با مردم همراه باشند.

وی ادامه داد: آمار و ارقامی که در جلسات ارائه می‌شود، با واقعیت‌های میدانی متفاوت است، هیچ‌وقت منکر زحمات دوستان در حوزه درمان و تأمین اجتماعی نمی‌شویم؛ اما واقعیت میدان این است که بیمه‌شدگان از عملکردها راضی نیستند.

وی تصریح کرد: ۶۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، قبل از انقلاب بیمارستان شریعتی متناسب با جمعیت آن زمان اصفهان تأسیس می‌شود که ظرفیت اسمی ۳۵۰ تخت داشت. سال ۷۵ دو بیمارستان دیگر یعنی بیمارستان غرضی و فاطمه الزهرا (س) ایجاد شد که سه بیمارستان در مجموع ظرفیت ۷۵۰ تخت دارند، این در حالی است که جمعیت استان نسبت به آن سال‌ها رشد چشمگیر داشته است، سرانه تخت را بررسی کنید و ببینید آیا کمبود مراکز درمانی داریم یا خیر؟

وی گفت: قانون الزام درمان مستقیم انجام نمی‌شود، میزان خدمات ارائه شده با نیاز به خدمات همخوانی ندارد، بیمارستان میلاد سال‌ها است به نتیجه نرسیده درحالی‌که نیاز فوری اصفهان است. کمبود مراکز درمانی، کمبود کادر درمانی، تعداد زیاد بازنشستگان کادر درمان، کمبود تجهیزات پزشکی پیشرفته، عدم وجود بودجه‌های مناسب درمانی و ... باعث ایجاد مشکلات متعددی در حوزه بهداشت و درمان استان شده است.

 وی افزود: حذف ارز ترجیحی بیشترین لطمه را بیمه‌شدگان، کارگران و بازنشستگان زد، قرار شد ارز به سیستم بهداشت و درمان تزریق شود؛ اما به طور کافی و مناسب این موضوع رخ نداد و روزبه‌روز مشکلات بیشتر شد، امروز برخی اصفهان را به‌عنوان استانی برخوردار معرفی می‌کنند درحالی‌که به‌هیچ‌عنوان این‌گونه نیست، کمبودهای بسیاری در اصفهان وجود دارد، و وضعیت برخی استان‌ها به‌مراتب از استان اصفهان مناسب‌تر است، حق اصفهان ادا نشده و نیاز است مسئولان توجه بیشتری به مشکلات استان داشته باشند.

 در ادامه این نشست، سایر مسئولان و نمایندگان جامعه کارگری به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز