خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد؛

پیاده سازی سامانه مکانی GIS و دسترسی هوشمند به اطلاعات مکان محور در شرکت گاز لرستان

پیاده سازی سامانه مکانی GIS و دسترسی هوشمند به اطلاعات مکان محور در شرکت گاز لرستان
کد خبر : ۱۵۰۳۳۹۱

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان از پیشرفت 95 درصدی در پیاده سازی و استقرار سامانه اطلاعات مکانی GIS در خطوط و تاسیسات گازرسانی استان لرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، کرم گودرزی،  امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، یکی از مهم ترین برنامه های گاز لرستان را افزایش کارایی و بهره وری فعالیت های گازرسانی از طریق بکارگیری تکنولوژی های نوین عنوان کرد و اظهار داشت : سیستم GIS یک فناوری نوین به منظور هوشمند سازی گازرسانی و نیز مدیریت و تحلیل اطلاعات مکان محور محسوب می شود بطوریکه گاز لرستان هم‌اکنون با پوشش 100 درصدی خطوط تغذیه و توزیع (شهری)، ساختمان‌های اداری و ایستگاه‌های تقلیل فشار و نقشه‌های پایه شهری؛ همچنین  پوشش90 درصدی علمک ها و مشترکین عزیز؛ در حوزه GISدر حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه این سامانه می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای اطلاعاتی، تحلیلی و برنامه‌ریزی جهت گازرسانی بخصوص در شرایط بحران باشد، افزود: استفاده از اطلاعات توصیفی و مکانیِ دقیق و به هنگام از نقشه های تاسیسات گازرسانی مانند لوله، ایستگاه های تقلیل فشار و حفاظت از زنگ، شیرها، انشعابات و مشترکین؛ در یک پایگاه اطلاعات مکانی مرجع می تواند برنامه ریزان، بهره برداران و امدادگران را در جهت یک مدیریت بهینه و هدفمند یاری کند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: در این راستا شرکت گاز استان با هدف  مدیریت فرآیند، کاهش هزینه‌های عملیات، به‌روزرسانی و تحلیل هوشمند اطلاعات مکانی تاسیسات و دسترسی آسان به اطلاعات و نیز بکارگیری بهینه و موثر از بانک اطلاعات مکانی؛ اقدام به راه اندازی و استقرار نسخه تحت وب سامانه  IGN شرکت ملی گاز ایران  کرده است.

گودرزی یادآور شد: از کاربردهای سامانه جامع اطلاعات مکانی می توان به صرفه‌جویی در زمان با مدیریت حجم عظیمی از داده‌های مکان‌محور و همچنین بهینه‌سازی فعالیت ها بر اساس تحلیل و هوشمند سازی فرآیندها و تسهیل در مدیریت کارآمد منابع انسانی اشاره کرد که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان بیان کرد: شرکت گاز استان مفتخر است که با تلاش مجموعه همکاران و تامین کنندگان و با بکارگیری آخرین فناوری ها تامین کننده بیش از 70درصد سبد انرژی استان بوده و تاکنون توانسته، 99/9 درصد جمعیت خانوار شهری به همراه 98/5 درصد جمعیت واجد شرایط خانوار روستایی را از این انرژی پاک بهره مند سازد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز