خبرگزاری کار ایران

اعتصاب دوباره پزشکان کره‌ جنوبی در اعتراض به قوانین جدید

اعتصاب دوباره پزشکان کره‌ جنوبی در اعتراض به قوانین جدید
کد خبر : ۱۴۹۵۷۶۶

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، در نشست تلویزیونی کابینه در روز سه‌شنبه این هفته، آخرین اعتصاب پزشکان را «بسیار ناامیدکننده و تاسف‌آور» خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، پزشکان در سراسر کره جنوبی به اعتصاب یک روزه دست زدند تا آخرین برنامه دولت در زمینه تضعیف حقوق کادر درمان را خنثی کنند. 

پزشکان مراکز درمانی در سراسر کره جنوبی در یک اعتصاب یک روزه از روز سه‌شنبه، کار خود را کنار برای چندین ساعت ترک کردند. به جز بخش اورژانس، بسیاری از این پزشکان دیگر بیماری ویزیت نکردند. 

دو ماه قبل نیز اتحادیه انجمن‌های پزشکی کره جنوبی یک اعتصاب یک روزه را به دلیل مشکل‌ عدم افزایش تعرفه‌های درمان برگزار کرده بود. 

پزشکانی که در این اعتصاب یک روزه شرکت می‌کنند متعلق به بزرگترین گروه پزشکان کشور، انجمن پزشکان و کادر درمان کره جنوبی هستند که حدود ۱۴۰ هزار نفر عضو دارد. به گفته مدیران این مجموعه، ممکن است این کارکنان اقدام به تجمع و تظاهرات در خیابان‌های سئول (پایتخت کره جنوبی) را هم داشته باشند. 

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، در نشست تلویزیونی کابینه در روز سه‌شنبه این هفته، آخرین اعتصاب پزشکان را «بسیار ناامیدکننده و تاسف‌آور» خواند. 

یانگ میونگ جو، ۸۴ ساله، یکی از بیماران بیمارستان دانشگاه ملی سئول، روز سه شنبه گفت: «من کبد سرطانی دارم و برای گرفتن سونوگرافی آمدم. وقت ویزیت من لغو شده و نمی‌دانم چرا پزشکان که با زندگی مردم سروکار دارند، چنان وضعی باید داشته باشند که علیرغم سوگند خود، دست به اعتصاب بزنند؟» 

اختلاف بین انجمن پزشکان و کادر درمان کره جنوبی با دولت از ماه فروردین امسال شروع شده است؛ زمانی که دولت یون سوک یول، سیاست‌های درمانی جدیدی را اعلام کرد که شامل طرحی برای افزایش چشمگیر پذیرش در دانشکده‌های پزشکی بود که کیفیت آموزش و میزان تعرفه پزشکان را تحت‌الشعاع قرار می‌داد. 

انجمن‌های پزشکی و صنفی آنان بر این باورند که این طرح بدون مشورت آن‌ها تهیه شده است و علاوه بر فریز کردن نرخ تعرفه‌های درمانی، مشکلات سیستم بهداشت و درمان را به دلیل کاهش کیفیت آموزش پزشکی حل نمی‌کند. اما دولت می‌گوید در کره جنوبی که سرانه پزشک و کادر درمان کمتری نسبت به اکثر کشورهای توسعه یافته دارد، به پزشکان بیشتری نیاز است. 

دولت مدعی انحصارشکنی از خدمات پزشکی است اما پزشکان کره‌ای می‌گویند به نسبت بسیاری از کشورهای نزدیک از جمله ژاپن، دریافتی بسیار پایین‌تری دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز