خبرگزاری کار ایران

دبیر: کشتی بار ورزش ایران را در المپیک‌ها می‌کشد

دبیر: کشتی بار ورزش ایران را در المپیک‌ها می‌کشد
کد خبر : ۱۵۳۱۵۲۰

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اکثر مدال های کسب شده ورزش ایران در المپیک را کشتی گیران بدست آورده‌اند.

به گزارش ایلنا، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی که با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر دنیامالی وزیر ورزش و جوانان و جمعی از نمایندگان مجلس صبح امروز (چهارشنبه) در سالن شهید ضرغام برگزار شد، با تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: المپیک پاریس نشان داد که کشتی بار ورزش ایران را در المپیک ها به دوش می کشد و در 80 سال گذشته نیز به همین منوال بوده است.

وی ادامه داد: البته رشته هایی مانند تکواندو و وزنه برداری نیز جزء ورزش های مدال آور ما هستند و چند مدال هم در ورزش های دیگر کسب شده، اما اکثر مدال های کسب شده ورزش ایران در المپیک را کشتی گیران بدست آورده اند.

دبیر تصریح کرد: با این بودجه که در اختیار داریم، ما بیشتر از آن مدال گرفته ایم. واقعا دیگر نمی شود با این بودجه کاری کرد. فدراسیون کشتی مانند فدراسیون های دیگر نیست و هر رشته آزاد و فرنگی ما یک فدراسیون باید محسوب شود. هزینه اعزام ها که شامل بلیت هواپیما، لایسنس و هتل اقامت می شود را باید به یورو پرداخت کنیم و ما در سال بیش از 60 اعزام داریم. همین دو هفته پیش ۴۰ نفر به رقابت های جهانی اسپانیا فرستادیم که فقط بلیت هر نفر ۱۳۵ میلیون شد. کشتی گیران 10 شب باید اقامت داشته باشند که هر شب هم بابت هر نفر ۲۴۰ یورو و جمعا برای هر نفر 2400 یور برای هتل می شود. این فقط یک اعزام ما بود.

وی خاطرنشان کرد: با این بودجه ها اعزام تیم ها به مسابقات بین المللی خیلی کم می شود. قبل از ما اعزام های کشتی ۲۴ یا ۲۵ بوده است. باید بچه های نوجوانان و جوانان را به تورنمنت خارجی بفرستیم تا باخت هایشان را آنجا بدهند.

دبیر گفت: از آقای خسروی وفا ممنونم که پاداش طلای المپیک را 10 میلیارد تومان کرد و همان موقع به حساب مدال آوران واریز شد. اما نباید مالیات از پاداش کم شود و امیدوارم که با پیگیری های که انجام شده، مبلغ یک میلیارد تومان کسر شده به حساب مدال آوران واریز شود.

وی ادامه داد: امیدواریم وزارت ورزش و جوانان نیز زودتر جوایز اعلام شده برای قهرمانان را پرداخت کند. نباید فاصله بین کسب مدال و دریافت جوایز زیاد شود.

رئیس فدراسیون کشتی با قدردانی از حمایت های دکتر قالیباف و تمام نمایندگان مجلس، گفت: در کنار دکتر قالیباف و از طریق ایشان با حاج قاسم سلیمانی آشنا شدم و در کنار این دو بزرگوار خیلی چیزها یاد گرفتم. یکسری آدم ها مسیر زندگی آدم را عوض می کنند. خدا را شاکرم اول جوانی در کنار این آدم های کاربلد بودم. و در پایان تشکر می کنم که همیشه به کشتی لطف داشتید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز