خبرگزاری کار ایران

یورو ۲۰۲۴ – مرحله یک‌هشتم نهایی

فرانسه - بلژیک؛ مدعیان بی‌دندان!/ خروس‌ها بیدار می‌شوند؟

فرانسه - بلژیک؛ مدعیان بی‌دندان!/ خروس‌ها بیدار می‌شوند؟
کد خبر : ۱۴۹۹۹۰۱

فرانسه و بلژیک بعد از نمایش‌های نه چندان خوب در مرحله گروهی، در یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه مرکور اشپیل آرنای شهر دوسلدورف، دیدار دیگری در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد که در این دیدار فرانسه به مصاف بلژیک خواهد رفت.

فرانسه؛ بیداری خروس‌ها

تیم دیدیه دشان هم از تیم‌هایی بوده که در مرحله گروهی یورو در حد و اندازه نامش ظاهر نشده. با این حال پیش از این هم در دوره‌های گذشته دیده‌ایم که برخی تیم‌ها از مرحله حذفی جان گرفته‌اند؛ نمونه‌اش پرتغالِ ۲۰۱۶ که در مرحله گروهی هیچ بردی نداشت! حالا نوبت فرانسه است که نشان دهد همانطور که پیش از شروع تورنمنت مدعی اول قهرمانی تلقی می‌شد، شانس قهرمانی دارد. البته فرانسه با دوم شدن در گروهش به بلژیک خورد که نسبتاً قرعه سختی در مرحله یک‌هشتم نهایی به شمار می‌رود. از طرفی در سمتی از جدول قرار گرفته که پیش از فینال ممکن است به یکی از ۳ تیم اسپانیا، آلمان یا پرتغال برخورد کند. باید ببینیم هنر دیدیه دشان در چنین شرایطی چطور به کار خروس‌ها خواهد آمد. تیم او دوره قبل در همین مرحله به‌دست سوئیس حذف شد و نمی‌خواهد این اتفاق بد تکرار شود.

بلژیک؛ شیاطین کم‌رنگ

چند سالی می‌شد که بلژیک با ستاره‌های مطرح بین مدعیان قهرمانی تورنمنت‌های بزرگ مثل جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا قرار می‌گرفت. با این حال تغییر نسل و پابه‌سن‌گذاشتن برخی ستاره‌ها باعث شد تا بلژیک دیگر شرایط گذشته را نداشته باشد. سرمربی هم تغییر کرد و روبرتو مارتینس جای خودش را به دومینیکو تدسکو داد. حالا تدسکوی جوان در پی رساندن بلژیک به افتخار است، اتفاقی که برای تیم او سخت خواهد بود. بلژیک هم شروع بدی داشت و بسیاری تصور کردند ممکن است حذف شود، ولی هرطور که بود جواز حضور در مرحله حذفی را به‌دست آوردند. همان اتفاق برای فرانسه، برای بلژیک هم رخ خواهد داد. حتی اگر خروس‌ها را هم کنار بزنند، در مراحل بعدی ممکن است رقبای بزرگ و سختی مثل اسپانیا، آلمان یا ایتالیا داشته باشند.

آخرین جدال

۷ اکتبر ۲۰۲۱ در مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا، فرانسه با نتیجه ۳-۲ از سد بلژیک گذشت. در این دیدار که در تورین ایتالیا برگزار شد، فرانسه توسط بنزما، امباپه و هرناندس به گل رسید و بلژیک هم توسط کاراسکو و لوکاکو گلزنی کرد.

آمار بازی

۷۵) فرانسه و بلژیک ۷۵ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند! خروس‌ها ۲۶ برد داشته‌اند، شیاطین‌سرخ ۳۰ مرتبه پیروز شده‌اند و ۱۹ بازی هم مساوی شده است.

۱۲۰) تاریخ دیدارهای فرانسه – بلژیک ۱۲۰ ساله است. اولین مرتبه این دو تیم سال ۱۹۰۴ به مصاف هم رفتند و تا سال ۱۹۳۸ همه بازی‌های‌شان (۳۲ دیدار) دوستانه بوده است.

۲) فرانسه در ۲ بازی آخرش مقابل بلژیک که رسمی بوده (در لیگ ملت‌های اروپا و جام‌جهانی) مقابل بلژیک پیروز شده است.

۱) فرانسه یک مرتبه در یورو با بلژیک دیدار کرده که سال ۱۹۸۴ بود و با ۵ گل پیروز شد. خروس‌ها در همان دوره قهرمان شدند.

۹) خروس‌ها ۹ مرتبه از مرحله گروهی یورو فراتر رفته‌اند و ۵ مرتبه بین ۴ تیم برتر جام قرار گرفته‌اند.

۴) بلژیک ۴ مرتبه از مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا جلوتر رفته و ۲ مرتبه بین ۴ تیم برتر جام حضور داشته است.

۲) فرانسه پشت سر آلمان و اسپانیا دومین تیم پرافتخار یورو است. خروس‌ها ۲ قهرمانی در سال‌های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۰ دارند و یک مرتبه هم در سال ۲۰۱۶ نایب‌قهرمان شده‌اند.

۲) دیدیه دشان در صورت قهرمانی در یورو اولین سرمربی تاریخ فوتبال خواهد بود که هم در جام‌جهانی و هم در یورو به‌عنوان کاپیتان و سرمربی جام قهرمانی را بالای سر برده است. او یک مرتبه سال ۲۰۱۶ تا فینال هم رسیده که شانس کسب این افتخار را از دست داده است.

۲) فرانسه و بلژیک عملکرد ضعیفی از لحاظ تهاجمی در مرحله گروهی داشته‌اند. این دو تیم فقط ۲ گل زده‌اند و در این آمار منفی انگلیس، اسلوونی و دانمارک هم شریک‌شان بودند.

۱) با وجود آمار منفی تهاجمی، با تنها یک گل خورده بعد از اسپانیا که هیچ گلی در مرحله گروهی دریافت نکرد، فرانسه و بلژیک در رده دوم بهترین خط دفاعی یورو قرار گرفته‌اند.

۰) هیچ بازیکنی از فرانسه در جریان بازی هنوز گل نزده است. در بازی اول مقابل اتریش گل‌به‌خودی ماکسیمیلیان ووبر این تیم را به پیروزی رساند و تک‌گل‌شان مقابل لهستان را هم کیلیان امباپه از روی نقطه پنالتی زد.

مصدومان و محرومان

فرانسه محروم و مصدومی برای این بازی ندارد. بلژیک شاید نتواند به دلیل مصدومیت از اکسل ویتسل و توماس مونیه استفاده کند.

ترکیب احتمالی دو تیم

فرانسه: مانیان، کونده، اوپامکانو، سالیبا، هرناندس، کانته، شوامنی، دمبله، رابیو، گریزمن و امباپه

بلژیک: کاستیلس، کاستانیه، فائس، ورتونگن، تئاته، تیلمانس، اونانا، لوکباکیو، دی‌بروینه، دوکو و لوکاکو

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز