خبرگزاری کار ایران

مهدی تارتار - پرسپولیس؛ شاید وقتی دیگر

مهدی تارتار - پرسپولیس؛ شاید وقتی دیگر
کد خبر : ۱۴۲۳۱۸۶

رسوخ به اعماق خطوط فکری تارتار آنقدرها هم سخت نیست و بدیهی است که او از خود بپرسد چرا هدایت پرسپولیس را بر‌عهده نگیرد.

مهدی تارتار تیم کم‌مهره و کم‌سرمایه ملوان را تا رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال کشور بالا آورده و طبعاً خود را محق می‌داند که رهبری تیم‌های بزرگتر و عنواندارتر از «قو»ی سپید و دوست‌داشتنی شهر انزلی هم به وی سپرده شود.

رسوخ به اعماق خطوط فکری تارتار آنقدرها هم سخت نیست و بدیهی است که او از خود بپرسد چرا هدایت پرسپولیس را بر‌عهده نگیرد. پرسپولیس نه تنها تیم سابق خود تارتار است و او طی دهه 1380 شمسی به‌مدت محدود 6 سال یکی از هافبک وسط‌های اغلب اصلی و کارساز این تیم تلقی می‌شد بلکه با رگبار فتح جام‌های متعدد فوتبال ایران طی 10-9 سال اخیر تبدیل به پرافتخارترین تیم کل لیگ‌های ایران از زمان پیدایش رقابت‌های سراسری باشگاهی در کشورمان شده و به نشانه آن با 14 قهرمانی در لیگ‌ها از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش (استقلال) 5 جام بیشتر فتح کرده است.

آیا تارتار صلاحیت فنی و مدیریت اداری لازم را برای گرداندن امور سرخ‌های تهرانی و کسب پیروزی‌های لازم را برای آنها دارد؟ به‌جای جواب دادن این سؤال بهتر است به بیلان‌های کاری تارتار در باشگاه‌هایی که او طی 12-10 سال اخیر هدایت آنها را بر‌عهده داشته است، نگاه کنیم تا ببینیم با چه کسی طرف هستیم. درست است که پارس جنوبی جم، پیکان و ذوب‌آهن هیچ‌یک تیم‌های پرمهره‌ای طی بازه زمانی مذکور نبوده‌اند و به اعتقاد تارتار کسب رتبه‌های هفتم و هشتم لیگ با پرسنل و نفرات ناکافی آنها دستاوردی مهم بوده اما مشکل خاص تارتار این است که هیچ‌یک از تیم‌های فوق با هدایت وی چشم‌نواز و تهاجمی بازی نمی‌کردند و صرفاً سرسخت و جنگنده و به‌دنبال بازی‌های فیزیکی و تدافعی بودند و بیشتر روی ضربات ایستگاهی و ضد‌حملات گلزنی می‌کردند. به‌واقع در 90 و اندی دقیقه بازی این تیم‌ها هر چیزی یافت می‌شد الا فوتبال ناب تهاجمی و سرشار از ماجراجویی‌هایی که هواداران پرشمار پرسپولیس آن را بسیار دوست می‌دارند و بدون آن تیم خود را «پرسپولیس» نمی‌انگارند و بر پایه آن لقب «پرسپولیس زلزله» را به آن اطلاق کرده‌اند.

قطعاً این فرضیه و دیدگاه وجود دارد که وقتی تارتار می‌تواند ملوان کم‌بضاعت را این‌طور بالا بکشد، قادر است پرسپولیس پرمهره‌تر را به سقف آسمان برساند اما از یک‌سو باید صبر کرد و رتبه نهایی ملوان را در فصل جاری دید (که احتمالاً خارج از جمع 8 تیم بالای جدول خواهد بود) و از جانب دیگر بررسی کرد که اگر تارتار در پرسپولیس هم به آرمان‌های تاکتیکی‌اش وفادار بماند، هواداران پرسپولیس تا چه حد او را برمی‌تابند. اوضاع فنی و کیفی پرسپولیس در هفته‌های اخیر نازل و خالی از نتایج ستودنی بوده اما یحیی گل‌محمدی هنوز هویت شغلی و رزومه‌ای را دارد که بیشتر از سایر مدعیان بالقوه هدایت این تیم منجمله تارتار برای مردان این باشگاه و انبوه طرفدارانش قابل رؤیت و لمس و به تبع آن پذیرفتنی است. با این اوصاف تارتار شاید برای رسیدن به آنچه حق خود می‌انگارد مجبور شود «ملوان»‌های بیشتری را هدایت کند و آزمون و خطاهایش را استمرار بخشد و امید به این ببندد که سرانجام روزی در مداری قرار گیرد که پرسپولیس در آن تنفس و فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز