خبرگزاری کار ایران

نایب‌قهرمانی تیم ملی او-اسپرت ایران در رقابت‌های جهانی روسیه

نایب‌قهرمانی تیم ملی او-اسپرت ایران در رقابت‌های جهانی روسیه
کد خبر : ۱۴۰۶۱۹۲

تیم ملی "او-اسپرت" ایران ، با کسب ۱۵ مدال رنگارنگ، به مقام نایب قهرمانی مسابقات جهانی روسیه ۲۰۲۳ دست یافت.

به گزارش ایلنا، چهاردهمین دوره رقابتهای جهانی "او-اسپرت" از روز ۱۱ مهرماه به مدت یک هفته و با حضور ۱۴۰۰ ورزشکار مرد و زن از ۲۵ کشور به میزبانی چبوکساری روسیه برگزار شد که در پایان تیم ملی انجمن "او-اسپرت" کشورمان با کسب ۱۱ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز عنوان نایب قهرمانی این دوره را به خود اختصاص داد. مقام نایب قهرمانی مسابقات سال ۲۰۲۳ را کسب کرد.

گفتنی است در جریان این دوره از مسابقات، مجمع عمومی فدراسیون جهانی او-اسپرت، بیست و‌ نهمین دوره سمینار بین المللی داوری و مربیگری او-اسپرت و همچنین کنگره بازیهای جهانی ورزشهای مبارزه ای سنتی تشکیل شد که در پایان با رای قاطع اعضاء مجمع، بهروز کارخانه‌ای رئیس انجمن او-اسپرت کشورمان مدت ۴ سال دیگر در سمت مدیرکلی و همچنین محمد قاسم منوچهری در سمت دبیرکلی فدراسیون جهانی "او-اسپرت" ابقاء شدند.

ضمنا در این مجمع دیگر نمایندگان کشورمان بعد از رای گیری به ترتیب صاحب این کرسی ها شدند:

 آرزو کلانتری: رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون جهانی "او-اسپرت"

فرشاد شجری: نایب رئیس کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی "او-اسپرت"

محمد شعبانی: نایب رئیس کمیته مربیان "او-اسپرت"

شایان ذکر است در جریان بیست و نهمین دوره کلاس داوری و مربیگری بین المللی او-اسپرت نیز آقایان: وحید کوچکی و علی سلیمانی پور موفق به گذراندن کلاس c جهانی و عضویت در کمیته داوران فدراسیون آسیایی شدند.

از نکات جالب توجه این دوره از مسابقات می توان به کاشت ۲۰۲۳ نهال در شهر "چبوکساری" به نشانه حمایت از محیط زیست و بشردوستی اشاره کرد که طی مراسمی ویژه با حضور مقامات ارشد وزارت ورزش روسیه ، چند تن از نمایندگان مجلس دوما و نماینده ریاست جمهوری این کشور انجام گرفت.

گفتنی است رشته "او-اسپرت" در ایران یک انجمن چند ورزشی و در برگیرنده بخشهای متنوعی چون ذهنی، تمرکزی، گذر از موانع، مبارزه ای و هنری است که از سال ۱۳۹۳ ثبت و تحت نظارت وزارت ورزش و جوانان فعالیت می کند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز