خبرگزاری کار ایران

بررسی حقوقی عواقب ادعای جنجالی بیرانوند/ او در هر صورت محروم می‌شود!

بررسی حقوقی عواقب ادعای جنجالی بیرانوند/ او در هر صورت محروم می‌شود!
کد خبر : ۱۵۳۹۵۱۴

علیرضا بیرانوند پس از مطرح کردن ادعای جنجالی خود در خصوص دادن رشوه به هیئت مدیره پرسپولیس، با محرومیت‌های قطعی روبرو خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پیشین پرسپولیس و گلر کنونی تراکتور که از جنجال‌های چند ماه گذشته‌اش می‌توان کتاب نوشت، در جدیدترین حاشیه‌ای که حول خودش و باشگاه پرسپولیس درست کرده، پس از شکست برابر فولاد و دریافت دو گل، به رشوه دادن اقرار کرد و هیئت مدیره پرسپولیس را به رشوه گرفتن متهم کرد. 

در فاصله نیم ساعت پس از انتشار صحبت‌های او، فدراسیون فوتبال نیز واکنش نشان داد و او را به کمیته انضباطی احضار کرد و حالا بیرانوند باید بابت جدیدترین حرف هیجانی خود توضیحاتی ارائه بدهد که برای دروازه‌بان شماره یک تیم ملی چوب دو سر باخت خواهد بود.

 

بیرانوند که همیشه عادت به بیان صحبت‌های ضد و نقیض دارد‌ و در حالی که همین چند ماه پیش ادعا می‌کرد مدیران پرسپولیس قصد فراری دادن او را داشتند که در قراردادش الحاقیه گذاشتند حالا در عجیب‌ترین حالت ممکن می‌گوید بابت همان الحاقیه که طلب ۹ میلیاردی‌اش پرداخت شود، ۵ میلیارد تومان رشوه داده است. 

حالا بررسی حقوقی ادعای جدید او نشان می‌دهد که رشوه اعم از دریافت یا پیشنهاد برای ارکان فوتبالی محرومیت حداقل یک ساله به دنبال خواهد داشت و حالا بیرانوند که به تازگی از بند محرومیت 4 ماهه فرار کرده بود، خودش را به تله محرومیت یکساله انداخت و حتی اگر حرف خود را پس بگیرد، به دلیل اتهام دروغین نیز محرومیت‌هایی برای او در نظر گرفته می‌شود. 

بند ۲ ماده ۷۲ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال در این خصوص می‌گوید: 

2- هرکس که اصالتاً یا از طرف شخص ثالث از طریق اعطاء یا تعهد یا پیشنهاد امتیازات یا وعده های نامشروع و غیر موجه یا رشوه به مقامات رسمی یا کارمندان فدراسیون یا هیات ها ، بازیکنان یا مقامات رسمی باشگاه ها، تلاش نماید که ایشان را به نقض اساسنامه، مقررات، آیین نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل های فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فدراسیون فوتبال ترغیب یا تحریک نماید به محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برای حداقل دوازده ماه به علاوه حداقل دوازده ماه محرومیت از ورود به کلیه ورزشگاه‌های کشور و جریمه نقدی به میزان حداقل دویست میلیون ریال، محکوم خواهد شد. 

حال باید دید گلر اول تیم ملی که به اردوی پیش رو برای بازی با ازبکستان و قطر نیز دعوت شده است، با چه سرنوشتی در این خصوص روبرو خواهد شد و چه محرومیت‌هایی برای وی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز