خبرگزاری کار ایران

گزارش چهار روز اول جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

گزارش چهار روز اول جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران
کد خبر : ۱۴۳۴۳۵۹

۲۱ نمایش صحنه‌ای و ۱۵ اثر خیابانی اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران به میزبانی مشهد، در مدت چهار روز، موفق به جذب هفت هزار تماشاگر و مخاطب شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل هنرهای نمایشی، اجراهای جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران به میزبانی مشهد، پس از چهار روز رقابت گروه‌های نمایش صحنه‌ای و خیابانی و همراهی گرم مخاطبان، پایان یافت. 

این رویداد هنری، دومین بخش از بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور است که شاهد اجرای ۲۱ نمایش صحنه‌ای و ۱۵ نمایش خیابانی و هنرنمایی بیش از ۴۵۰ هنرمند از هشت استان سیستان و بلوچستان، گلستان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران، تهران و آذربایجان شرقی بود. 

در مدت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر مشهد با گنجایش ۳۰۰ نفر، سالن نوری با گنجایش ۹۰ نفر، سالن اردیبهشت با ظرفیتی بالغ بر ۱۸۰ و سالن‌های ۷۰ نفره بهار و شمایل، میزبان جمعیتی نزدیک به چهار هزار نفر شدند. 

همچنین سهم مشارکت عمومی تماشاگران بخش تازه جان گرفته نمایش‌های خیابانی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، بیش از سه هزار نفر بود. 

نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، روزها در محوطه باز و شب‌ها به واسطه هوای سرد، در لابی تئاتر شهر مشهد میزبان مخاطبان شدند. 

حضور و همراهی هنرمندان پیشکسوت خراسان رضوی در سالن‌های نمایش و همچنین در محوطه باز اجراهای خیابانی برای تماشای هنرمندی نسل جوان را می‌توان مهم‌ترین ویژگی جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران دانست. 

در آخرین روز از اجراهای جشنواره خاوران، خبر حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، کام همه هنرمندان و مردم را تلخ کرد. به همین مناسبت، گروه‌های نمایشی در اجراهای پایانی، آثار خود را به شهدای این حادثه تقدیم و با یک دقیقه سکوت، همدلی خود را با خانواده‌های داغدار این عزیزان اعلام کردند. 

بیست‌ و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور، دی ۱۴۰۲، به میزبانی استان‌های فارس (پارس)، خراسان رضوی (خاوران)، سمنان (راه ابریشم) و آذربایجان شرقی (سهند) برگزار می‌شود. 

برگزیدگان این رویداد هنری، به چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز