خبرگزاری کار ایران

در مراسم زیتون سرخ مطرح شد؛

رژیم صهیونیستی تعمدا به خبرنگاران و دفاتر خبری حمله می‌کند/ خبرنگاران باید تهیه خبر در زمان بحران را بیاموزند

رژیم صهیونیستی تعمدا به خبرنگاران و دفاتر خبری حمله می‌کند/ خبرنگاران باید تهیه خبر در زمان بحران را بیاموزند
کد خبر : ۱۴۲۰۶۹۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بیش از ۵ هزار کودک در این ۴۵ روزبه شهادت رسیده و شاید بتوان آن را با جنایت فرعون در قتل کودکان و نوزادان مقایسه کرد. رژیم صهیونیستی تعمدا درصدد آن است که به خبرنگاران و دفاتر خبری حمله کند چراکه با انتشار آزادانه خبر مشکل دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت، آیین بزرگداشت ۶۲ خبرنگار شهید «غزه» و تجلیل از خبرنگاران جبهه مقاومت را با عنوان «زیتون سرخ» برگزار کردند.

این مراسم که با حضور مقامات لشگری و کشوری و شماری از اهالی رسانه همراه بود، با فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری درخصوص غزه و لبنان آغاز شد.

فرشاد مهدی‌پور (معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد) با تسلیت شهادت خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای که تلاش کردند تا طوفان الاقصی را به گوش جهانیان برسانند، گفت: اتفاقی که ۱۵ مهرماه افتاد در عصر حاضر بی‌سابقه بود و تارهای عنکبوتی رژیم صهیونیستی را درهم تنید و پاره کرد و رسانه‌ها بودند که این واقعیت را در جهان منعکس کردند. رسانه‌ها در آنچه امروز افکار عمومی را شکل می‌دهد، نقش اصلی را دارند و نمونه بارز آن تصویرسازی وصل کردن بیمارستان به نیروی مقاومت است.

او ادامه داد: حضور فعالان رسانه‌ای در این روزها در حال رشد است و با تمام محدودیت‌های امنیتی و زیرساختی کار خود را انجام دادند. دیروز هم دو خبرنگار کشته شدند و دوربین آن‌ها در حال سوختن بود. خبرنگاران می‌سوزند تا اخبار مخابره شود. تا امروز بیش از ۶۵ خبرنگار از رسانه‌های مختلف به شهادت رسیده‌اند. ما بارها بیانیه‌های حمایت از فلسطین را منتشر کردیم و این روزها نیز مباحث آتش‌بس در جریان است که آنهم پیروزی برای مردمان فلسطین است چراکه باوجود فشارهایی که برای کوچ مردم وجود داشت این اتفاق نیفتاد.

حسین زکریایی (دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت) با اشاره به رسالت این مجمع، گفت: همه آنچه امروز در عرصه خبرنگاری خط مقاومت شاهد هستیم زاده دوران دفاع مقدس است. مبنای صهیونیست بر رسانه چیده شده. رسانه تا قبل از طوفان الاقصی شاید اجازه نوشتن یک خط هم درباره صهیونیست در برخی از پلتفرم‌ها نداشتند اما امروز تلاش‌ها پاسخ داده و رسانه‌ها به این موضوع می‌پردازند. حتا اجازه نداریم از حاج قاسم سلیمانی در برخی از پلتفرم‌ها نام بیاوریم اما امروز شرایط تغییر کرده و می‌توانیم نتیجه جهاد تبیین را ببینیم.

او ادامه داد: در ۴۵ روز ۶۳ شهید خبرنگار دادیم. امروز خبرنگاری داریم که در جنگ عراق دو چشمان و ریه‌هایش را از دست داده آن هم توسط سلاحهای کشورهایی که ادعای آزادی بیان دارند. آن‌ها حتا حرف مردم را هم گوش نمی‌دهند.

زکریایی یادآور شد: خبرنگاران ما باید تهیه خبر در زمان بحران را بیاموزند تا بتوانند در چنین شرایطی بدون آسیب خبر تهیه کنند. طی این سال‌ها خبرنگاران جبهه مقاومت با عشق به این حوزه و داوطلبانه وارد شدند و آثار فاخری نیز تولید کردند.

محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) درخصوص نقش رسانه در نشان دادن چهره واقعی صهیونیست گفت: اتفاق غزه که امروز وارد ۴۶ روز خود رسیده، بی‌نظیر است. غزه و فلسطین بیش از ۱۰۶ سال است که مورد خشم و غضب صهیونیست هستند و این کوته‌بینانه خواهد بود که اتفاق غزه را از ۱۵ مهر بدانیم. کارنامه صهیونیست طی این سال‌ها سرشار از خون و… بوده و مردم غزه در ۱۵ مهرماه امکان بروز خشم خود را پیدا کردند تا از حق خود حمایت کنند.

او ادامه داد: بیش از ۵ هزار کودک در این ۴۵ روزبه شهادت رسیده و شاید بتوان آنرا با جنایت فرعون در قتل کودکان و نوزادان مقایسه کرد. حتا همکاران رسانه‌ای که در همه جنگ‌ها مورد حمایت دو طرف هستند، در این جنگ به شهادت رسیده‌اند و تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و رژیم صهیونیستی تعمدا درصدد آن است که به خبرنگاران و دفاتر خبری حمله کند چراکه با انتشار آزادانه خبر مشکل دارد.

اسماعیلی مراتب همدردی خود را به خانواده‌های داغدار اعلام کرد و گفت: مردم ایران و جامعه فرهنگی و هنری ایران در کنار این خانواده‌ها خواهد بود. در مجامع حقوقی پیگیر این مهم خواهیم بود. شکایت از عاملین جنایت به ویژه خبرنگاران را در جوامع بین‌المللی و حقوق بشر طرح کردیم.

در ادامه این مراسم از سهیل کریمی (روزنامه نگار و مستندساز) که در جنگ سوریه حضور داشت و بیش از ۱۰۰ روز اسیر آمریکایی‌ها بود. محمد تاجیک (تصویر بردار جبهه مقاومت) که در جنگ‌های مختلف از سوریه تا عراق حضور داشت و حمید بهمنی (خبرنگار جانباز جنگ تحمیلی) تقدیر شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز