خبرگزاری کار ایران

اضافه شدن ۲ ناحیه صنعتی جدید به سیستان و بلوچستان/ بهره برداری از 20 طرح زیربنایی

اضافه شدن ۲ ناحیه صنعتی جدید به سیستان و بلوچستان/ بهره برداری از 20 طرح زیربنایی
کد خبر : ۱۵۱۶۷۹۲

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در هفته حمایت از صنایع کوچک 20 طرح زیربنایی با اعتباری بالغ بر 980 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا راشکی در نشست خبری با اصحاب رسانه، که به مناسبت گرامیداشت هفته حمایت از صنایع کوچک و هفته خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: 32 شهرک و ناحیه صنعتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که با وجود طرح های صنعتی در حال ساخت و ساز، موظف به انجام پایش شدیم.

وی افزود: یکی از‌ مهمترین خروجی های جلسات پایش، 3 رقمی شدن تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده، همچنین 30 درصد قراردادهای منعقد شده، از خروجی جلسات پایش بوده است.

وی عنوان کرد: برنامه اصلی شرکت شهرک های صنعتی ایجاد زیرساخت های لازم برای استقرار واحد های صنعتی در نقاط مختلف استان است.

وی افزود: با این نگاه، سال گذشته توانستیم 2 ناحیه صنعتی جدید را در استان راه اندازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سیستم صنعتی زرآباد و بمپور به منظور استقرار صنایع کشاورزی و همچنین تکمیل زنجیره ارزشی صنایع در حوزه محصولات خرما و موز انجام شده و همچنین برنامه ریزی شده تا ۲ ناحیه صنعتی دیگر در استان تا پایان سالجاری ساخته و در واقع شرایط برای استقرار صنایع مهیا شود.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی شده که پست برق نصرت آباد پایه گذاری شود تا زیرساخت های برق در نصرت آباد به منظور استقرار واحد های صنایع فرآوری معدنی و ...تکمیل شود 

سال گذشته 46 واحد به چرخه تولید بازگشتند و امسال هم همین تعداد را در دستور کار داریم.

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد صنایع مستقر در سیستان و بلوچستان و ۵۰ درصد اشتغال بخش صنعت مربوط به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: ۳۰ شهرک و نواحی صنعتی استان در زمینی به مساحت چهار هزارو ۴۲۷ هکتار راه اندازی شده و تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده به یکهزار و ۳۷۶ واحد می رسد.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته ۲۱۱ قرارداد با سرمایه گذاران در سیستان و بلوچستان منعقد شده است.

راشکی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان به منظور کم کردن مشکلات صنعتگران و انتقال واحدهای آلاینده به محدوده غیرمسکونی شهرها از سال ۷۷ ساخت واحدهای کارگاهی را در شهرک صنعتی استان آغاز کرد و هم اینک ۱۱ مجتمع کارگاهی و ۳۳۷ واحد کارگاهی دایر است.

همچنین، پیش از برگزاری این نشست و بمنظور آشنایی اصحاب رسانه با اقدامات و عملکرد شرکت های زیر نظر شهرک صنعتی سیستان و بلوچستان، از 6 واحد تولیدی بازدید کردند و از نزدیک با روند کار این واحد ها آشنا شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز