خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی:

برخورد قهری و خشونت آمیز در زمینه حجاب نتیجه معکوس دارد

 برخورد قهری و خشونت آمیز در زمینه حجاب نتیجه معکوس دارد
کد خبر : ۱۵۴۷۴۰۱

آیت الله مکارم شیرازی حجاب را از مسلمات دین اسلام برشمرد و گفت: برخی قصد تخریب حجاب بانوان از طریق کتاب و دیگر برنامه ها را دارند که باید ضمن آموزش صحیح حجاب به بانوان، جلوی این تخریب ها گرفته شود. البته باید توجه شود که برخورد قهری و خشونت آمیز در این زمینه نتیجه معکوس دارد.

به گزارش ایلنا، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار وزیر کشور و استاندار جدید قم به انتظارات مردم از مسئولین اشاره کرده و گفت: باید با تغییر مسئولین، در پیشبرد امور کشور، پیشرفت حاصل شود و مشکلات مادی و معنوی مردم کاهش یابد.

وی انتقاد سازنده را کارساز دانسته و خاطرنشان کرد: انتقاد باید به صورت منطقی باشد نه تخریبی و منتقدین ضمن بیان دلسوزانۀ انتقادات خود، راهکار هم ارائه نمایند. 

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرده و گفت: مسئلۀ تورم و گرانی و افزایش نرخ ارز از مشکلات شاخص کشور است که در دولت جدید نیز نه تنها کاسته نشده، بلکه افزایش هم یافته است.

 آیت الله مکارم شیرازی به اجاره بهای سنگین مسکن و مشکلات مستأجران اشاره نموده و گفت: اجاره مسکن به طور بی رویه و بدون قانون بالا می رود، البته برخی از مالکان نیز مقصرند ولی دولت هم در این زمینه وظایفی دارد که باید به آن عمل کند. 

وی اعتیاد را عامل بسیاری از مشکلات دانسته و خاطرنشان کرد: بسیاری از سرقت ها و امثال آن ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است که متاسفانه تهیه آن نیز بسیار آسان است.

وی این گزاره که تمام مشکلات، ناشی از تحریم ها و عوامل خارجی و یا مسئولین سابق است، را نادرست دانسته و گفت: علت بسیاری از مشکلات کم کاری و اشتباهات خودمان است که باید سعی کنیم این وضعیت را تغییر بدهیم. 

 آیت الله مکارم شیرازی حجاب را از مسلمات دین اسلام برشمرده و افزود: برخی قصد تخریب حجاب بانوان از طریق کتاب و دیگر برنامه ها را دارند که باید ضمن آموزش صحیح حجاب به بانوان، جلوی این تخریب ها گرفته شود. البته باید توجه شود که برخورد قهری و خشونت آمیز در این زمینه نتیجه معکوس دارد.

وی شهر مقدس قم را پایتخت معنوی کشور برشمرده و خواستار تسهیل دسترسی و تأمین امنیت مردم در زیارت بارگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران و شناساندن جایگاه قم شد.

وی در ادامه مشکلات شهر قم به مشکل فرودگاه قم اشاره کرده و فرمود: بارها نسبت به فرودگاه قم به مسئولین تذکر داده ایم، ولی با اینکه اکثر موانع آن برطرف شده، ولی این طرح هنوز متوقف مانده است.

در پایان این دیدار، معظم له از تلاش های استاندار پیشین تشکر نموده و برای استاندار جدید آرزوی موفقیت کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز