خبرگزاری کار ایران

اعزام هیئت بازرسی معاونت نظارت دیوان عالی کشور متشکل از ۲۰ قاضی برای بازرسی از محاکم استان اصفهان

اعزام هیئت بازرسی معاونت نظارت دیوان عالی کشور متشکل از ۲۰ قاضی برای بازرسی از محاکم استان اصفهان
کد خبر : ۱۵۳۵۴۱۶

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در جهت اجرایی کردن برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ و همچنین پررنگ‌تر شدن نقش دیوان عالی کشور در سند تحول قضایی، بازرسی‌ها در جهت ارتقای امور و رفع مشکلات موجود، انجام می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز ۷ مهرماه در جلسه شورای معاونین دیوان عالی کشور با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و با آرزوی پیروزی برای جبهه مقاومت و حزب الله همیشه قهرمان اظهار داشت: باید هشدار‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ دشمن و نااهلان در عرصه‌های مهم نظام اسلامی به ویژه دستگاه عدلیه را جدی بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ابتدای جلسه شورای معاونین با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنین علی (ع) در خطبه هفتم نهج‌البلاغه مبنی بر جدی بودن بحث نفوذ دشمن اظهار کرد: حضرت در این خطبه می‌فرمایند: اتَّخَذُوا الشَّیْطَانَ لِأَمْرِهِمْ مِلَاکاً وَ اتَّخَذَهُمْ لَهُ أَشْرَاکاً، فَبَاضَ وَ فَرَّخَ فِی صُدُورِهِمْ وَ دَبَّ وَ دَرَجَ فِی حُجُورِهِمْ، فَنَظَرَ بِأَعْیُنِهِمْ وَ نَطَقَ بِأَلْسِنَتِهِمْ، فَرَکِبَ بِهِمُ الزَّلَلَ وَ زَیَّنَ لَهُمُ الْخَطَلَ فِعْلَ مَنْ قَدْ شَرِکَهُ الشَّیْطَانُ فِی سُلْطَانِهِ وَ نَطَقَ بِالْبَاطِلِ عَلَى لِسَانِه. به این معنی که شیطان را ملاک کار خود قرار دادند و شیطان نیز آنان را شریک خود ساخت. پس، در سینه هایشان، تخم گذاشت و جوجه برآورد و بر روى دامنشان جنبیدن گرفت و به راه افتاد. از راه چشمانشان مى نگریست و از زبانشان سخن مى گفت، به راه خطایشان افکند و هر نکوهیدگى و زشتى را در دیده شان بیاراست و در اعمالشان شریک شد، و سخن باطل خود بر زبان ایشان نهاد.

وی در ادامه با اشاره به این فرمایش گهربار گفت: در روز‌های گذشته نیز رهبر فرزانه انقلاب در خصوص موضوع نفوذ دشمن هشدار جدی دادند لهذا همه ما وظیفه داریم نسبت به این خطر بزرگ حساس باشیم و نسبت به نفوذ دشمن باید مراقب بود و از آن جلوگیری نمود، ما هم در دستگاه قضایی باید در این زمینه با برنامه حرکت کنیم و محیط قضائی را مصون از نفوذ نگاه داشته و دشمن را ناامید کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به تجاوز اسرائیل جنایتکار به خاک لبنان به ویژه حملات دیشب این رژیم منحوس به ضاحیه جنوبی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید و روز به روز به اضمحلال و نابودی و سقوط نزدیک‌تر شده و در منجلابی گرفتار شده که استکبار جهانی هم نمی‌تواند آن را نجات دهد و جبهه مقاومت قوی‌تر از گذشته وارد میدان مبارزه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به حضور هیئت بازرسی معاونت نظارت دیوان عالی کشور در قالب یک گروه ۲۰ نفره از قضات عالی رتبه جهت سرکشی به محاکم و دادگستری‌های استان اصفهان اذعان کرد: در جهت اجرایی کردن برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ و همچنین پررنگ‌تر شدن نقش دیوان عالی کشور در سند تحول قضایی این بازرسی‌ها در جهت ارتقای امور و رفع مشکلات موجود و ارزیابی وضعیت همکاران قضایی که مشغول به خدمت صادقانه هستند، انجام می‌گیرد.

هیئت اعزامی در حوزه‌های محاکم خانواده، حقوقی، کیفری، انقلاب، اجرای احکام مدنی و بررسی پرونده‌های ماده ۴۷۷ و همچنین عملکرد دفاتر دادگاه هاوارد استان اصفهان شده و به مدت یک هفته در استان اصفهان حضور خواهند داشت.

در پایان جلسه رئیس دفتر و معاونین به ارائه گزارش از مجموعه‌های تحت مدیریت خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز