خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

مسیر جنگ طی روزهای آینده مشخص خواهد شد/ هرچه جلوتر برویم، حمله محور مقاومت به تاسیسات استراتژیک رژیم صهیونیستی سنگین‌تر می‌شود

مسیر جنگ طی روزهای آینده مشخص خواهد شد/ هرچه جلوتر برویم، حمله محور مقاومت به تاسیسات استراتژیک رژیم صهیونیستی سنگین‌تر می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۵۲۲۸

تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه گفت: هرچه به جلوتر حرکت کنیم، حمله محور مقاومت به تاسیسات استراتژیک رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی سنگین‌تر خواهد بود و ممکن است، در آینده انصارالله یمن و حزب الله لبنان بخواهند عمق پایتخت رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند. وضعیت منطقه حساس شده و ممکن است جنگ گسترش پیدا کرده و پای برخی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را به جنگ باز کند. بنابراین منطقه در حال حاضر درحساسیت خاصی قرار گرفته و مسیر جنگ طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

حسن هانی‌زاده تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حملات روز گذشته اسرائیل به ضاحیه بیروت در جنوب لبنان گفت: حملات وحشیانه هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی به حومه بیروت و جنوب لبنان که منجر به شهادت ده‌ها نفر شد، نتیجه شکست میدانی ارتش این رژیم در طول یک سال گذشته در غزه بوده است. با توجه به آنکه رژیم صهیونیستی در طول نزدیک به یک سال بعد از عملیات طوفان الاقصی متحمل خسارات و تلفات سنگینی شد و با اینکه سال‌هاست شهر غزه با مساحت ۳۶۵ کیلومتر مربع در محاصره این رژیم قرار دارد، هنوز نتوانسته به اهداف خود در تغییر معادله جنگ غزه دست پیدا کند و لذا ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی موجب شده که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که آینده خود را در خطر می‌بیند، قواعد درگیری را تغییر داده و به سمت ترور شخصیت‌های تاثیرگذار محور مقاومت و بمباران مردم در جنوب لبنان روی آورده است. 

وی افزود: تنها برگ برنده رژیم صهیونیستی در جنگ، استفاده گسترده از هواپیماهای مدرن آمریکایی است، اما این هواپیماها و بمباران‌های مناطق مسکونی نمی‌تواند دستاورد نظامی برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته باشد و لذا علیرغم هزینه‌های سنگین و ترور شخصیت‌های مهم در حزب الله، محور مقاومت همچنان انسجام خود را حفظ کرده و در روزهای گذشته چندین پهباد رادار گریز و موشک‌های هایپرسونیک به سمت عمق اراضی اشغالی پرتاب کرد و تلفات سنگین و خسارت‌های زیادی به بدنه ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

این تحلیل‌گر حوزه منطقه تصریح کرد:  به نظر می‌رسد جنگ وارد مرحله بسیار حساسی شده و روزهای آینده روزهای تعیین کننده‌ای در عرصه میدانی خواهد بود. ممکن است پای قدرت‌های دیگری به منطقه باز شود. بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سعی کرد که محور مقاومت را محکوم کند و جریان سازی علیه ایران و محور مقاومت داشته باشد، اما با توجه به نفرت عمومی و درخواست ملت‌ها برای دستگیری و محاکمه بنیامین نتانیاهو، او درصدد است که از طریق تغییر شطرنج نظامی، قدرت‌های فرامنطقه‌ای را وارد درگیری‌های منطقه‌ای کرده اما در نهایت به اهداف خودش نخواهد رسید.

هانی‌زاده درباره پاسخ احتمالی حزب‌الله و ایران به حملات رژیم صهیونیستی گفت: طبیعی است که حزب الله لبنان، انصارالله یمن و نیروهای مقاومت عراق به صورت منسجم و هماهنگ وارد عمل شده و طی روزهای گذشته و ساعت‌های اخیر حملات سنگینی علیه مناطق حساس رژیم صهیونیستی انجام دادند. به نظر می‌رسد، هرچه به جلوتر حرکت کنیم، حمله محور مقاومت به تاسیسات استراتژیک رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی سنگین‌تر خواهد بود و ممکن است، در آینده انصارالله یمن و حزب الله لبنان بخواهند عمق پایتخت رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند. 

وی گفت: وضعیت منطقه حساس شده و ممکن است جنگ گسترش پیدا کرده و پای برخی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را به جنگ باز کند. بنابراین منطقه در حال حاضر درحساسیت خاصی قرار گرفته و مسیر جنگ طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز