خبرگزاری کار ایران

زاکانی در آخرین مناظره انتخاباتی:

با برنامه‌های من عموم مردم ثروتمند خواهند شد/ با دشمن هم می‌توان مذاکره کرد

با برنامه‌های من عموم مردم ثروتمند خواهند شد/ با دشمن هم می‌توان مذاکره کرد
کد خبر : ۱۴۹۷۸۴۷

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین برنامه من یارانه طلایی است که در آن ۲۰ میلیون سالیانه یارانه داده می‌شود و بنزین هم ۱۵۰۰ تومان می شود و عموم مردم ثروتمند خواهند شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی در آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟ گفت: مردم عزیز میثاق من با شما قانون اساسی است بسته‌های اقتصادی که مطرح کردم حق شماست و در قانون اساسی به آن اصرار ورزیده شده است دولت خدمت آماده است که خدمات خود را در قالب اجرایی کردن قانون اساسی ارائه کند.

وی افزود: مردم ولی نعمت ما هستند فرهنگیان، کارمندان، کشاورزان، سربازان، افسران و عزیزان نیروی انتظامی و نظامی سربازان حفظ امنیت کشور، پزشکان، پرستاران، دانش‌اموزان و فضلا و طلاب، دختران و پسران عزیزم همه و همه در روستاها و شهرها شما ولی نعمت ما هستید. من برای عدالت و توزیع عادلانه امکانات ثروت و خلق ثروت همراه با مشارکت مردم در خلق و دریافت این ثروت به صحنه آمده ام. معلولان و سالمندان و از کار افتاده‌ها و از یادرفته‌ها من نماینده شما برای اعطای حق طبیعی خودتان به شما هستم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برنامه ای را در دو سرفصل آماده کرده‌ام یکی ناظر به پیشرفت و آبادانی کشور و دیگری ناظر به رفع نیاز مردم و مردم سالاری دینی است. اولین گامی را که خواهم داشت پرداخت یارانه طلایی است و یارانه انرژی را بین کل مردم ایران تقسیم می‌کنیم به هر نفر به قیمت امروز  ۲۰ میلیون تومان در سال یارانه خواهد رسید و بنزین از ۳۰۰۰ تومان به هزار و ۵۰۰ تومان برخواهد گشت و به مردمی که نیاز خود را در حوزه گاز و برق تامین می‌کنند مردم به اعتبار طلا این را دریافت می‌کنند. این اعتبار طلا را در هر زمان به قیمت روز دریافت می‌کنند.

زاکانی تصریح کرد: بساط قاچاق و ناترازی انرژی  وآسیب زدن به محیط زیست برچیده می‌شود. عموم مردم ثروتمند می‌شود، ۹۵ درصد مردم در این طرح سود می‌کنند کسانی هم که بیشتر مصرف می‌کنند باید از سایرین بخرند این مهم‌ترین طرح است و از روز اول قابل اجرا است.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسته دوم ناظر به مسکن است مسکن هم در حوزه تامین مسکن و هم در حوزه اجاره‌داری است بنده این تجربه را در شهرداری دارم که کار مردم را به خود مردم واگذار کردم اگر مشوق داده شود در بافت فرسوده و محیط‌های ناکارآمد مردم خودشان به سرعت ساخت و ساز را انجام می‌دهند که حتی برای اجاره‌داری حرفه‌ای امکان گسترده‌ای نیز فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در کوتاه مدت نیز سازمان اجاره داری و ایجاد زمینه تامین مالی برای بخشی از پیش پرداخت‌ها و توسعه فعالیت حرفه‌ای را دنبال می‌کنم. در حوزه سلامت هم هیچ کسی نباید غیر از درد بیماری درد بی پولی را بکشد بسته جامعی را تدوین کردیم که حمایت همه جانبه دارد و مردم به ویژه اقشار خاصی از مردم از درمان رایگان بهره بگیرند و این برای مردم بسیار اهمیت دارد. بسته بعدی تامین امنیت غذایی است و اینکه کسی دیگر نباید گرسنه سر بر بالین بگذارد این تجربه خوبی که در شهرداری تهران داشتیم امکان خوبی را برای ما فراهم کرد که بتوانیم انشاءالله برای عموم مردم آن را تطبیق دهیم.

بسته نجات اجاره‌نشینی را در سال اول ارائه خواهیم کرد

کارگران را شریک کارخانه‌ها می‌کنیم

زاکانی در بخش دوم مناظره گفت: عرض کردم دو قسمت داریم ناظر به پیشرفت و آبادانی کشور و ناظر به زندگی مردم که باید نیاز مردم را برطرف کرده و مردم را در حوزه اقتصاد اجتماع و فرهنگ سالار کنیم، مردم شما آقا و سالار ما هستید.

وی ادامه داد: یارانه طلایی را از همان ماه اول می‌دهیم زیرساخت‌ها در کشور وجود دارد قانون آن در کشور وجود دارد و همت می‌خواهد که در خدمت شما خواهیم بود و این کار بدون ایجاد زحمت اضافی انجام خواهد شد. باید به داد اجاره‌نشین‌ها رسید و بسته نجات اجاره‌نشینی را در سال اول ارائه خواهیم کرد. در حوزه مسکن هم موضوع زمین است که قانون به ما مجوز داده است و هم با ویژگی بافت‌های فرسوده به راحتی می‌توان موضوع مسکن را در ۵ سال حل کرد.

زاکانی با اشاره به اقدامات دولت خدمت در حوزه سلامت گفت: اقدامات هم در این حوزه باید بسیار کمک کننده به مردم باشد که مردم غیر از درد بیماری درد بی‌پولی نکشند. در حوزه معیشت با خرید قراردادی از کشاورز و دامدار می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم این کاری است که در شهرداری تهران کردیم و توانستیم ثبات انجام دهیم و دولت شهید رییسی این را تایید کردند و قرار شد ما معیشت مردم تهران را در دست بگیریم قرارداد و تفاهم‌نامه بسته شد و به زودی اجرا خواهد شد و برای کل کشور شهرداری‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند و مردم را نجات دهد درب منزل کالا را با تکریم تحویل مردم دهند

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال هم بازنشستگان در سال اول قانونی که سه سال تنظیم شده است را اجرا می‌کنیم و منابع را دیده‌ایم و همسان سازی را اجرا خواهیم کرد. در حوزه کارگران، کارگران را شریک کارخانه‌ها می‌کنیم کارخانه‌هایی را که قرار است واگذار کنیم علاوه بر این با کوچک سازی دولت و کمک به کارخانه‌های برزمین نشسته که ۴۰ هزار کارخانه هستند این کارخانه‌ها سهم کمک ما را از طریق مشارکت کارگران دریافت می‌کنند و کارگران صاحب کار ومشترک در کار می‌شوند.

زاکانی تصریح کرد: در حوزه ناظر به شرکتی‌ها، تضمین امنیت شغلی و درآمد مکفی در همین سال اول دولت انجام می‌دهیم کاری که در شهرداری انجام دادیم و از نابسامانی جلوگیری کردیم ولذا موضوع اشتغال بسیار جدی است برای سربازان عزیز آنچه که از دولت بر می‌آید حقوق مکفی است و برای پرستاران همسان سازی ارائه خدمات به آنهاست.

وی درباره ازدواج گفت: موضوع ازدواج و تسهیل ازدواج را با توجه به حوزه خدماتی ارائه می‌کنیم در حوزه جهیزیه و وام مسکن و بچه‌‌آوری و افزایش جمعیت در یارانه طلایی بهترین خدمت داده خواهد شد. در شهرداری تهران خدمات تفریحی را گسترش دادیم در حوزه زیرساخت‌ها سامانه شهرزاد را ایجاد کردیم که قابل تعمیم به کل کشور است و زیرساخت‌های آن موجود است و به صورت هوشمند می‌توانیم خدمت ارائه کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با باشگاه شهروندی به  سالمندان، بازنشستگان معلولان دختران و پسران می‌توان خدمات را به نحو احسن ارائه کرد. سرفصل بعدی ناظر به توسعه تعلیم و تربیت است و در حوزه اقتصادی اثر مستقیم دارد در این بخش هم ما تاکید بر آموزش و پرورش و آموزش عالی و حوزه و خانواده داریم ما با اقتصاد خانواده به شدت را خودمان مواجه می‌کنیم به این معنا که مردم به شدت ثروتمند شوند. هر خانه یک کارخانه و هر روستا یک مجتمع شعار ما است

وی تصریح کرد: در نهایت هم هدف ما صیانت از آزادی و امنیت و حریم خصوصی شما و ایجاد زمینه فراوان در حوزه اینترنت و اشتغال در آن است.

۲۰ سال است که کارت زرد به مفسدان اقتصادی می‌دهم

در دولت قبل دو وزیر بدون شایستگی عضو هیات علمی دانشگاه تهران شدند

زاکانی در بخش سوم مناظره گفت: مردم عزیز هر کار خوبی اگر انجام می‌شود اگر در یک ظرف آلوده باشد آن کار آلوده می‌شود مواجهه با فساد اقتصادی گام اولی است که بنده برمی‌داریم تجربه بیش از دو دهه در مواجهه با گردن کلفت‌ها و زمین زدن آنها به لطف شما مردم تجربه بسیار خوبی است معمولا مسئولان تعارف دارند ما اگر دقت داریم دقت بر حقوق شما داریم فرمان ۸بندی مقام معظم رهبری این میثاق بنده با شما است.

وی با بیان اینکه بنده ۲۰ سال است که کارت زرد به مفسدان اقتصادی می‌دهم، گفت: با رای شما آنها را از میدان اقتصاد اخراج خواهم کرد اقتصاد برای شما است نه برای زالو صفتان نه آدم‌هایی که خون شما را می‌ممکند و یک شبه صاحب هزاران میلیارد تومان می‌شوند اگر انتخاب شوم این کار را خواهم کرد. نکته بعدی این است که از امنیت و حقوق و آزادی شما صیانت می‌کنم بنده معروفم که از حقوق مخالفان دفاع می کنم برخی از دوستان هم می‌دانند که جریان مخالف ما توجه کنند که بنده در کجا از آنها دستگیری کرده ام.

این نامزد انتخابات یراست جمهوری ادامه داد: فرمان ۸ ماده‌ای حضرت امام در دهه ۶۰  میثاق بنده با شما است. بسته‌‌ها را عرض کردم بسته اشتغال بسیار مهم است بسته خودروی برقی بسیار اهمیت است. من هر چه می‌گویم قبلا اجرا کرده‌ام تا عید یک انقلاب در حوزه حمل و نقل عمومی خواهد شد خودروی برقی باید برای همه باشد و  کاملا صرفه و صلاح دارد و با قیمتی که براساس ماده ۱۲ داده می‌شود بسیار ارزان تمام می شود در حوزه کشاورزی صنعت و زیرساخت‌های اساسی  کشور  برنامه داریم ما در چین دنبال کردیم تفاهم نامه نوشتیم که بتوانیم داخلی سازی کنیم و بتوانیم به سرعت قطار پرسرعت را جایگزین این جاده‌ها کنیم و سیستم ریلی را تقویت کنیم و انقلاب در این زمینه اتفاق بیفتد.

زاکانی تصریح کرد: تبادلات اقتصادی به ویژه همسایگان بسیار مهم است ظرفیت معادن بسیار مهم است اما به ثمن بخس امروز به دلیل همان ناکارآمدی‌ها و مبتنی بر فساد اقتصادی در دستان یک عده به یغما می‌رود عدم خام فروشی و ایجاد زمینه برای گسترش و امکان برای کل کشور این تحریم پذیر نیست و امکان تحریم را ندارد آب و تنش آبی در کشور دریامحوری و سواحل مکران است و زیست بوم نوآوری را توسعه می‌دهیم زیست بوم اندیشه ورزی را نیز ایجاد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در همین دولت قبل دو وزیر بدون شایستگی عضو هیات علمی دانشگاه تهران شدند باید جلوی زیاده خواهی وزرا و امثالهم که در گذشته بوده یا اتفاق خواهد افتاد را گرفت زنان دختران جوانان محورهای اساسی کشور هستند هر خانه یک کارخانه و زیست بوم جدی خواهد شد.

به یاد ندارم خیانت کرده باشم

با دشمن هم می‌توان مذاکره کرد

زاکانی در بخش بعدی حرف‌های خود تصریح کرد: بنده اهل شعار نیستم و اهل عملم گذشته‌ام در دوران دقاع مقدس در دوره دانشگاه در مجلس و مبارزه با فساد در مرکز پژوهش‌ها و شهرداری تهران مشخص است و سعی کرده‌ام شعار ندهم و عمل کنم آنچه که مهم است صداقت داشتن است یاد ندارم به مردم دروغ گفته باشم اگر کسی هم دورغ گفت جلوی او ایستاده ام به یاد ندارم خیانت کرده باشم اما جلوی کسانی که خیانت کرده‌اند را گرفته ام.

وی ادامه داد: چرا وقتی درباره کرسنت صحبت شد و من درخواست کردم که آقای خاتمی، زنگنه و روحانی حاضرم با مناظره با شما صحبت کنم کسی حاضر به مناظره نشد.

این نامزد انتخابات تاکید کرد: مهم سلامت کارگزار است مهم کارآمدی کارگزار است مردمی بودن کارگزار است هم خودم و هم خانواده‌ام پاسخگوی ۴۵ سال انقلاب اسلامی هستیم این یک روش و مرام من است. مردم عزیز برخی از شفافیت صحبت می‌کنند اما در مجلس به شفافیت رای نمی‌دهند خودشان با خدای خودشان می‌دانند نگران نباشید شما عزیزید مشکلات کشور قابل حل است حرف‌هایی که ما زدیم همه دو به علاوه دو مساوی است با چهار. منابع آن را گفته‌ایم و حرف بی پایه و سست نیست و کشور را با بهترین نحو می‌توان اداره کرد.

زاکانی تصریح کرد: با حلقه مدیریتی بسته و فرسوده زنگ خورده خودمان را بسته‌ایم به میدان آمده‌ام تا اجازه ندهم سرمایه‌هایتان بخار شود و حلقه‌های مدیریتی مال‌تان را به یغما ببرد و با کارهای غیرکارشاسی حق شما را ضایع کنند. نمی‌خواهم کسی دست در جیب شما بکند. مردم عزیز خیلی ها ممکن است به ما تنه بزنند اما ممکن است این تنه‌ها عادی نباشد و قصد دارند که عزت و آبرو و شرف ما را به یغما ببرند و باید صیانت کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سفر چین گفت: در سفر چین توانسته‌ایم یک امکانات فوق‌العاده‌ای را برای کشور بیاوریم که مسئولان دولت گفتند برای اولین بار اتفاق افتاده است در بروکسل در کانون اروپا حق خودمان را گرفتیم با دشمن هم می‌توان مذاکره کرد اما با تدبیر رهبری قدرت ملت و قدرت و باور و درک دقیق و خودباوری برخی با لالایی دشمن به خواب می‌روند برخی به دشمن اعتماد می کنند این خوب نیست و سادگی است باید به مردم مکتب و داشته‌ها و اعتقاداتمان رجوع کرد بایدصادق بود بروکراسی اداری در کشور آسیب زا است و بنده اگر انتخاب شوم دولت را چابک می‌کنم و به شهرداری ها و شورای شهر به عنوان مدیریت شهری قدرت می‌دهم و مدیریت محله را به مردم می‌دهند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد قدرت پول ملی و جلوگیری از نوسان دلار و از طرفی توجه به تولید و انضباط مالی و عمق بخشی به بورس می‌توان امکانی را ایجاد کرد که شما سود کنید برای تفاهم که صحبت شد در اینجا بنده مشکلات سی ساله شهرداری تهران را با دستگاه‌های مختلف حل کردم در خصوص کارآمدی از سال ۹۰بررسی کردیم و برخی را سی و سه ماهه حل کردیم که برخی خیلی‌ها تعجب آمیز بود.

پزشکیان از افراد خاطی و گردن کلفت‌ها دفاع می‌کند

در گردان تخریب یادگرفتم برای برداشتن موانع حرکت کنم

زاکانی در جمع‌بندی صحبت‌هایش گفت: بنده اعتقاداتم مشخص است کارنامه ام معلوم است اطرافیانم آشکار هستند و برنامه‌هایم را نیز عرض کرده‌ام اما چون نتوانستم به صورت کامل بگویم در مستند به نفع مردم به تفصیل بازگو کرده‌ایم که بارگذاری می‌شود مستند دروغ قطع درخت هم بارگذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: پزشکیان از افرادخاطی هم دفاع می‌کند از گردن کلفت‌ها هم دفاع می‌کند. در دوره قبل مجلس از کسی دفاع کرد قرآن خواند و حدیث خواند و مجلس او را اخراج کرد، باید بین خود و خدا پاسخگو باشد.

زاکانی تصریح کرد: مردم شریف ایران، ما ۶ نفر که در معرض انتخاب شما قرار گرفته‌ایم بخشی از عمر و جوانی خود را در دفاع از آب و خاک و ناموس این سرزمین گذاشته‌ایم جبهه برای ما بهشت انس و مدرسه رشد بود و برپا شده بود تا شناخت مرد از نامرد مشخص شود سفره‌های جبهه پایین و بالا نداشت و فرمانده‌هان غذایی غیر از غذای سربازان نمی‌خوردند. مسابقه برای جلوتر رفتن بود. سال‌ها از آن روزگار می‌شود و ما از معراج برگشتگان هرکدام مشی و سیره ای را انتخاب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بنده بچه جنوب شهر تهران هستم و فقر آشنا هستم. تلاش کردم تا فراموش نکنم و راه را گم نکنم پای به معرکه گذاشته‌ام تا راه شهدا گم نشود امروز در اینجا آمده‌ام تا بگویم اگر قرار است جناحی را نمایندگی کنم آن جناح، جناح معراج روندگان است و  شما مردمی هستید که دل در گروی آن ها دارید. امروز آمده‌ام که نماینده جناحی باشم که آرزوی شان پیشرفت و استقلال کشور از بند همه ابرقدرت‌ها است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه صدای پیرجماران را هنوز می‌شنویم، گفت: وی می‌گفت کسی فکر نکند ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم اما هیهات که خادمان اسلام به مردم خودخیانت کنند مردم عزیزم من در جبهه یادگرفته‌ام که اهل معامله نباشم زیر بار زور نروم و مصلحتی بالاتر از شما نداشته باشم. در گردان تخریب یادگرفتم برای برداشتن موانع پیشاپیش شما حرکت کنم.

وی تصریح کرد:  نمایندگی تفکری را داشته باشم که شهید قاسم اصغری در عملیات عاشورای سه روی سیم خاردار خوابید و یک گروهان را از روی خود عبور داد و قسم حضرت زهرا خورد که از روی آن عبور کنند. چرا برخی اصرار دارند که از شهدا نگوییم ما یادمان نرفته است که حاج قاسم عزیز برای شهید پورجعفری نوشته بود حسین جان. اینکه از شهدا نگوییم و حسرت جاماندگی از رفقایمان را نخوریم آن روز روز مرگ ما است برخی آرزوی مرگ این تفکر را دارند اما نمی‌دانند که گذر زمان و حوادث روزگار به جاوادگانی و بقای شهدا لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: مردم عزیزتر از جانم باید برای تاریخ از غیرت فرمانده‌ام غلامرضا صالحی بگویم که وقتی عملیات قفل شد در بین فرماندهان حاضر شد و گفت اسلحه‌ها را بردارید و خط را بشکنیم. من از آن روز هرگز سلاح مبارزه با بی عدالتی و تبعیض را زمین نگذاشته‌ام. من تازه از جبهه بازگشته‌ام من آماده‌ام تا با شما از علی فیلسوف زاده صحبت کنم سه ماه بعد از قطع پا در شلمچه لنگان لنگان دیدمش و از فداکاری‌های او بگویم.

وی تاکید کرد: من مسئله شخصی با کسی ندارم مسئله من الگوی حکمرانی و شیوه خدمت رسانی در کشور هستم خادم جمهور با رییس‌جمهور فرق دارد من نگران گم شدن راه و مسلک شهدا و ناتمام ماندن راه شهیدی هستم که در سال ۱۴۰۰ با افتخار به نفع او کناره‌گیری کردم اکنون می‌بینیم که دوران سه ساله او را دوران نکبت می‌خوانند منصب نکبت را ابزار قدرت می بینند و با دهان‌های باز آن را به چشم طعمه می‌بینند نگرانی‌ام بیشتر می‌شود مردم می دانم راه سخت است روزی جانم را کف دستم گرفتم و سال‌هاست آبرویم را مدیون امام شهدا و رهبر انقلاب و شما مردم هستم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز