خبرگزاری کار ایران

قالیباف در چهارمین مناظره انتخاباتی:

در میتینگ‌های آقای پزشکیان کمتر به اجماع و وحدت تاکید می‌شود

در میتینگ‌های آقای پزشکیان کمتر به اجماع و وحدت تاکید می‌شود
کد خبر : ۱۴۹۷۷۴۵

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای پزشکیان بر تاکید بر اجماع تاکید دارد ولی این روزها می بینیم برخی در ستاد آقای پزشکیان چیزهایی مطرح می کنند که از این بابت نگرانی داریم. در این میتینگ‌ها کمتر به اجماع و وحدت تاکید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در چهارمین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهید سلیمانی باورش این بود که فرصت های ما در دل تهدیدات است و تهدیدات هرچقدر بزرگ باشند، فرصت های ما بزرگ است.

وی با بیان این که دپیلماسی و سیاست های نظام مصوبه ماست، خاطرنشان کرد: ما ده‌ها پرونده باز و نیمه باز داریم که سال ها است که مانده است، اولویت ما این است که پرونده باز نداشته باشیم و آن ها را پیگیری کنیم. بزرگترین موفقیت ما این است که به سمت اجماع برویم و این ضروت کار است که در داخل و خارج بید به آن سمت برویم.

قالیباف با بیان اینکه ما حتما مذاکره می‌کنیم و حتما به توافق می‌رسیم، گفت: سیاست داخلی ما در امتداد سیاست خارجی ماست و بالعکس. ما همچون شهید رئیسی مذاکرات را ادامه می‌دهیم و حتماً به توافق می‌رسیم؛ در چارچوب سیاست‌ها و قوانین کلان؛ از جمله قانون راهبردی مجلس. هر توافقی که در آن انتفاع اقتصادی باشد آن را دنبال می‌کنیم. در حوزه داخل نیز به خنثی‌سازی تحریم، با ۵ فوریتی که اشاره کرده‌ام خواهم پرداخت.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست افزود: آقای پزشکیان بر تاکید بر اجماع تاکید دارد ولی این روزها می بینیم برخی در ستاد آقای پزشکیان چیزهایی مطرح می کنند که از این بابت نگرانی داریم. در این میتینگ‌ها کمتر به اجماع و وحدت تاکید می‌شود. این‌ها باعث می شود که تنشی بین مردم با مردم و یا مجموعه دستگاه ها با هم و افراد با هم ایجاد شود. این‌ها چه ثمری دارد؟ صدای مردم گم می شود و به حل مشکلات‌شان توجه نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها را مشاور آقای پزشکیان می گوید مانع می بینیم! این در شرایطی است که رهبری معظم انقلاب فرمودند این قانون مبنای کار ما و مبنای تعیین تکلیف است. این تضاد را چگونه می‌خواهند دنبال کنند؟ در این روزها شنیدم که گفتند نگذاشتند واکسن وارد شود، این بحث‌ها جامعه را دچار چالش می‌کند، ما باید همین جا به مردم قول دهیم که دغدغه ما مردم و وحدت در کشور است.

آقای پزشکیان بگوید چطور می خواهد رفع تحریم کند درحالی که قانون راهبردی را مانع می دانند؟

قالیباف در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: ما متوجه نشدیم در این حوزه آقای پزشکیان با توجه به نظرات افراد ستاد ایشان چه پیشنهادی دارند و چطور می خواهند رفع تحریم کنند درحالی که قانون راهبردی را مانع می دانند؟

وی با اشاره به قانون راهبردی رفع تحریم‌ها بیان کرد: ماده ۶ این قانون فرصتی را به ما می‌دهد که قدم به قدم پیش برویم، یعنی آن اقدامی که ما متوقف کردیم یعنی اگر فروش نفت ما آزادسازی شود می توانیم پروتکل الحاقی را برگردانیم؛ اگر آنها بنادر و بیمه ما و بانک مرکزی ما را از تحریم آزاد کنند، می‌توانیم تعهداتی انجام دهیم. رفتار ترامپ را دیده ایم.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در زمینه خنثی سازی تحریم ها گفت: در حوزه خنثی سازی تحریم فرصت‌های بسیار بزرگی داریم. در اوراسیا و شانگهای و بریکس؛ همین الان ۲۴ میلیارد دلار پرونده باز و متوقف داریم در قراردادهایی که با کشورهای نوظهور امضا کرده‌ایم؛ کشورهایی که مخالف آمریکا هستند با ما کار می کنند. این نشان‌دهنده این است که در داخل اختلاف بین دستگاه ها داریم و رویه وحدت نداریم.

وی افزود: من در میزگرد اقتصادی نشان دادم ایران ما چگونه در ترازنیت هوایی دور زده می شود این یعنی بزرگترین موقعیت درآمد اقتصادی ما را در شمال و جنوب از بین برده‌ایم.

قالیباف گفت: در طرح ۱۴۱۴ گفتیم چابهار را پایتخت دوم اقتصادی مان قرار می دهیم. در حوزه ترانزیت هوایی از یک درآمد بزرگ محروم شده ایم که این در یک سال قابل جبران است. ۳۵ درصد راه آهن های احداثی ما هیچ منفعتی برای ما ندارد. اگر آن را در قالب سیاست درستی اجرا کرده بودیم وضع ما بهتر بود. چندین سال حرف از سرمایه های ۱۰۰ میلیارد دلاری برای چابهار مطرح است درحالی که ۲۴ میلیارد دلار می توانیم آنجا را درست کنیم.

حاج قاسم با همان کسی که می‌جنگید همزمان حرف هم می‌زد

قالیباف در خصوص این که اولویت و برنامه شما در سیاست خارجی چیست، گفت: من با پیشنهاد آقای پزشکیان موافقم پشت تریبون ها حرف نزنیم و باهم صحبت کنیم، من اگر گفتم برای این بود که این چند روز مردم سوال می‌کنند و ناامید شده‌اند، مردم می گویند ما مشکل داریم این‌ها سر قدرت دارند دعوا می‌کنند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی یک الگو برای همه ما در رفع تحریم، خنثی سازی تحریم و قدرت و غیره برای ما درس است، در ۲۰ سالی که مسئول نیروی قدس بودند با ایشان از نزدیک همکاری داشتیم. ویژگی شهید سلیمانی چه بود؟ به دنبال دوقطبی‌های کاذب نمی‌رفت و اصلاً بحث میدان و دیپلماسی وجود نداشت. حاج قاسم با همان کسی که می‌جنگید همزمان حرف هم می‌زد. شهید سلیمانی قدرت حل مسئله را داشت و مسئله را از حالتی دیگر تبدیل نمی‌کرد. موضوع را استحاله نمی‌کرد و مثل آشغال مشکلات را زیر فرش نمی‌برد. قدرت شهید سلیمانی این بود که وحدت و اجماعی که همه می‌گوییم را ایجاد می‌کرد. دیپلماسی و میدان نداشت، با همان کسی که در میدان مبارزه می کرد حرف هم می‌زد. بارها و بارها باهم به خارج از کشور می‌رفتیم خدا شاهد است مذاکره پشت مذاکره می‌کرد. یادداشت‌هایش در این چند روز، گویی برای فعالیت یک سال یک نفر بود. اینقدر پرحجم بود کارها.

قالیباف ادامه داد: روزی می گفتند روی موشک ننویسید الموت الاسرائیل چون برای تحریم دارد اما مشاهده می کنیم مذاکره چه قدرت اقتصادی و سیاسی دارد. به خاطر تردید در تصمیم گیری ها حق کشور ما را دور زدند. در خنثی سازی تحریم، نیاز  داخل رشد اقتصادی است و باید این را تنظیم کنیم. سرمایه مردم ارز و طلا در داخل بانک ها است و باید کاری کنیم که اعتماد کنند و سرمایه‌گذاری کنند.

مردم ما نجابت به خرج دادند و طاقت آن ها طاق شده است

قالیباف گفت: بعد از دهه ۹۰ امروز مردم ما در حداقل ها دچار مشکلات هستند، من همیشه دغدغه مند مردم بودم تا کاری را برای آن‌ها انجام دهیم. حتما باید رشد اقتصادی را از طریق رفع تحریم و کار ماندگار درست کنیم. مردم ما نجابت به خرج دادند و طاقت آن ها طاق شده است. لذا باید مشکلاتشان را در کوتاه مدت حل کنیم. لذا اولین کارم این است که یک سپر حمایتی برای مردم ایجاد کنم.

وی ادامه داد: آن هایی که حقوق ثابت دارند و تورم بیش از حقوق است فاصله آن ها را باید جبران کنیم حتما باید تورم جبران شود نشود حتما سفره آن ها کوچک می شود، باید به کار هم آگاه باشیم و هم کارنامه و عملکرد داشته باشیم. امروز ۱۷.۵ درصد اتلاف سرمایه های در دستمان را داریم در کشور؛ با دقت در این موضوعات، بدون اینکه بخواهیم مشکلات بیشتری را درست کنیم و به تورم دامن بزنیم، می‌توانیم این را کنترل کنیم.

وی افزود: در بحت ها گفتم یا روزانه ۲هزار و ۲۰۰ کالری بدهیم یا اقلام جهزیه دهیم و کار پیش ببریم. ما حتما این ها را دنبال می‌کنیم. با مدیریت بهتر می توان این کار پیش برد. خیلی‌ها وام مسکن گرفته اند و سررسید قسط‌شان شده ولی مسکن نگرفته اند.

این نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: به هر کسی که مسکن ندارد ۲۰۰ متر زمین می دهیم که کاربردی مسکن داشته باشد؛ اگر اینطور شود مشکل حل می شود. در همه روستاها و بیش از ۸۰ درصد شهرهای ما این امر شدنی است.

وی ادامه داد: ما هم در خودروی سنگین و سبک مشکل داریم؛ بارها صحبت کردم؛ صنعت خودرو از ما رانت می گیرد ولی نتوانسته ما را خودروساز کند. حتماً باید واردات خودرو را داشته باشیم. هم در خودروی سنگین و هم سبک. سهم زیادی از خودروهای سنگین کشور الان اسقاطی هستند. به هر فردی که منزل ندارد در محیطی که کاربری مسکن دارد ۲۰۰ مسکن و زمین می دهیم. این کار باید به سرعت انجام شود.

ستادی که برای پزشکیان کار می کند در حقیقت ستاد روحانی است

قالیباف گفت: امشب در ابتدا سعی کردم مطالبی را برای مردم مشخص کنیم، ستادی که امروز برای جانب آقای پزشکیان کار می کنند در حقیقت ستاد آقای روحانی است این یعنی برگردیم به یک دهه قبل. دو مرتبه برگردیم به رشد زیر ۱ درصد، نقدینگی ۲۶ برابر،تنش‌های بین قوا، اختلافات بین مردم، تنش‌ها با رهبری و بعضی موضوعات دیگر. یعنی شکاف بیشتر بین مردم و دولت. یعنی دو مرتبه اخلال صورت بگیرد در حکمرانی کشور. آیا واقعا سزاوار است در این مسیر حرکت کنیم؟ اتفاقات دو سه روز اخیر گواهی بر حرف‌های ماست.

وی افزود: امروز ما دغدغه‌ای جز مردم نباید داشته باشیم. امروز نمی‌توانیم مسیر پر تنش را برویم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که در ۱۲ سالی که در شهرداری بودم کارهای زیادی کرده ام، گفت: ۱۲ سال توفیق خدمت در شهرداری داشتم؛ هر سه دولت با من مخالف بودند و به من کمک نکردند؛ در یک جلسه دولت، من را دعوت نکردند، حتی به مصوبات مجلس در حمایت از بودجه شهرداری عمل نکردند؛ ولی ما با تلاش، با کار، با تکیه به شما مردم و با کارآفرینان جامعه و جوانان خلاق و پای کار، با این که چپ و راست نکردیم و این گروه آن گروه نکردیم، شیعه سنی نکردیم، قومیت نکردیم، هر که قوی و امین بود را بر اساس شایسته گزینی احترام کردیم. به نخبگان احترام کردیم و بدون تصمیم‌سازی آنها تصمیم نگرفتیم. نتیجه چه شد؟ این شد که دیدید در ۱۲ سال تهران جدید ساخته شد. بهانه نگرفتیم که پول نداریم؛  مدیر قوی یعنی قدرت اجماع؛ مدیر قوی درخواست اختیار نباید بکند.

وی در پایان گفت: چه طور روشن کنم اگر شما من را انتخاب کنید، بدون هیچ بهانه ای آرزوهای این کشور را چه در رویای رشد اقتصادی و چه در مشکلات جاری شما، آینده را مناسب و پریشانی را از شما دور و افق روشن را با رشد اقتصادی و پایتخت اقتصادی ایران درست می کنم. جوری که به گذشته خود افتخار کنیم. راه شهدا و امام شهدا را بر اساس دغدغه مردم و سیاست‌های مقام معظم رهبری پیش می بریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز