خبرگزاری کار ایران

ظریف:

با عدم مشارکت در انتخابات به چه کسی می‌خواهید پیغام دهید ؟

با عدم مشارکت در انتخابات به چه کسی می‌خواهید پیغام دهید ؟
کد خبر : ۱۴۹۷۷۱۵

وزیر پیشین امور خارجه گفت: عدم مشارکت در انتخابات پیامی ندارد به چه کسی می‌خواهید پیام بدهید؟ به رهبری؟ خب رهبری که تاکید بر مشارکت دارد، به کاسبان تحریم؟ خب آن ها که عدم مشارکت شما را جشن می‌گیرند‌ و از رای ندادن شما استقبال می‌کنند، این را هم در توییتر و اینستاگرام و فضای مجازی شان همه جا می‌گویند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر خارجه پیشین کشورمان عصر امروز در گردهمایی روحانیون حامی مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی گفت: برای بنده افتخار بزرگی است که در حسینیه‌ جماران با شما از نقش مردم سخن بگویم چون می‌دانم که امام عاشق مردم بود، امام باور داشت این مردم هستند که انقلاب و کشور را نگه داشتند.  سال ۶۲ در دیدار با نمایندگان مجلس، امام به نقش مردم در حفظ حاکمیت و دفاع از مرزها تاکید می‌کنند و می‌فرمایند اگر قرار به سلاح بود که دیگران بهتر از ما دارند این مردم هستند که حافظ کشور هستند. 

وی افزود: در زمانی که نظریه پردازان روابط بین‌الملل مبنای نفوذ را قدرت می‌دانستند، امام به نقش مردم اشاره کرد. امام این نقش را از روز اول می‌فهمیدند و این باور در انتخابات بیشتر متبلور می‌شود. امروز می‌بینیم که مقام معظم رهبری هربار که درباره انتخابات صحبت می‌کنند از پرشور بودن و مشارکت بالا سخن می‌گویند  علیرغم ردصلاحیت‌ها و گلایه‌ای که وجود دارد، اما هنوز یک گزینه مناسب وجود دارد و امروز دیگر حجت تمام شده است. اگر در خانه بمانیم در روز ۹ تیر نمی‌توانیم خود را سرزنش کنیم.

ظریف تصریح کرد: گروهی به هیچ عنوان نمی‌خواهند ما در انتخابات شرکت کنیم که یک عده از آن‌ها وابستگی به خارج دارند و مزدور هستند. نمی‌شود کسی بگوید مخالف برخورد با جوانان، دانشجویان، زنان و دختران ایران است اما از جنگ علیه ایران حمایت کند. اگر جنگ شود مگر کسی غیر از همین جوانان، دانشجویان، زنان و دختران ایرانی آسیب می‌بیند؟ نمی‌شود از حقوق ملت ایران و حمایت از منافع مردم ایران سخن بگویند ولی هرجا بروند از تحریم علیه ایران حمایت کنند. مگر غیر از اینکه بیش از هرکس، مردم ایران از تحریم آسیب می‌بینند نه آن‌ها که کاسب تحریم هستند. 

وی افزود: عدم مشارکت در انتخابات پیامی ندارد. به چه کسی میخواهید پیام بدهید به رهبری؟ رهبری تاکید بر مشارکت دارد. می‌خواهید به کاسبان تحریم پیغام بدهید؟ آن‌ها که عدم مشارکت شما را جشن می‌گیرند‌ و از رای ندادن شما استقبال می‌کنند. این موضوع را در همه جا از جمله  توییتر، اینستاگرام و فضای مجازی می‌گویند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز