خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در میزگرد فرهنگی:

حق نداریم با سیاست هایمان مردم را ناراضی کنیم/ چرا باید یک گروه خاص در قدرت باشند و دیگران نباشند؟

حق نداریم با سیاست هایمان مردم را ناراضی کنیم/ چرا باید یک گروه خاص در قدرت باشند و دیگران نباشند؟
کد خبر : ۱۴۹۵۹۲۹

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این ظلم است که وقتی پست می دهیم به آدم های خودمان می دهیم در جامعه نگاه کنیم می بینیم که خیلی از اقوام و قومیت‌ها در جامعه پستی ندارند چرا باید یک گروه خاص در جامعه در قدرت باشند و دیگران نباشند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود پزشکیان در میزگرد فرهنگی که عصر امروز در شبکه دو سیما برگزار شد، گفت: آنچه که می خواهم خدمت مردم شریف ایران بگویم باور و اعتقاد من دستورالعمل و نامه حضرت علی به مالک اشتر است که اگر ما عمل می کردیم این بلاها سرمان نمی آمد. حضرت امیر به مالک می گوید تقوا پیشه کن و براساس کتاب عمل کن. 

وی با اشاره به نامه حضرت امیر به مالک گفت: آنچه که می گوییم فرهنگ یعنی برخورد مهربانانه و با گذشت با مردم. ما شهروند درجه یک و درجه دو نداریم منطقه برتر و منطقه ضعیف ترنداریم همه مانند هم هستند. زمانی که وزیر بودم دیدم در بهداشت و درمان دولت قوه قضاییه و مجلس یک سفره جداگانه دارد اما به مردم که می رسد ندارد. امیر المومنین به مالک می گوید انصاف را رعایت کن. من وقتی به عنوان یک حزب به قدرت می رسم آنهایی که دوستم هستند را سر کار می آورم و دیگران را نمی‌پذیرم عده ای را قبول می کنیم و عده ای را تهدید می دانیم مردمی که در این جامعه زندگی می کنند فرصت هستند و تهدیدی وجود ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: این ظلم است که وقتی پست می دهیم به آدم های خودمان می دهیم در جامعه نگاه کنیم می بینیم که خیلی از اقوام و قومیت‌ها در جامعه پستی ندارند چرا باید یک گروه خاص در جامعه در قدرت باشند و دیگران نباشند چرا؟‌ یعنی اینها داناتر هستند و بقیه نادان تر هستند؟ آنچه که ما را از جامعه جدا می کند همین رفتاری است که داریم.

وی ادامه داد: اینکه ما با مردم برخورد خشن داریم و می خواهیم چیزی را به زور به مردم بگوییم براساس دین خداست؟ دلیل اینکه ما خوب یا بد هستیم این است که ببینم مردم پشت سر ما چه می گویند.

پزشکیان با بیان اینکه آیا اینکه می خواهیم باوری را به زور در مردم تزریق کنیم دستور دین و ایمان بوده است، یا معلوم نیست از کجا آمده است، ادامه داد: ما حق نداریم به مردم زور بگوییم و به مردم دستور بدهیم. برای اینکه بمانیم باید مشتری را راضی نگه داریم مشتری ما مردم هستند و ما حق نداریم با عملکردمان و سیاست هایمان مردم را ناراضی کنیم.

وی تاکید کرد: ما در رابطه با قومیت ها و اقوام و مناطق حق نداریم یکی را خوب ببینیم و یکی را بد ببینیم و ما می بینیم. شهروند درجه یک و درجه دو و درجه سه داریم من نمی‌دانیم این کارها را براساس کدام کتاب یا منبع انجام می دهیم. پیامبران آمده اند که بگویند حق مردم را بدهید. تمام جنگ ها و دعواهایی که بین ما و گروه ها و جناح های دیگر است برای دنیا است اگر به کسی ظلم نکنیم آیا کسی از ما ناراضی می شود؟

پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر حقوق افراد را در جامعه رعایت کنیم و با عدالت برخورد کنیم مطمئن باشید این جامعه با عشق پشت حاکمان مجریان خواهد ایستاد و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد. اگر نیست برای من هم نیست برای مردم هم نیست اینکه عده ای ناراحت زندگی کنند و نان شب نداشته باشد هیچ ظلمی بدتر از این نیست. 

وی تاکید کرد: تبعیض است که جامعه را ناراضی می کند. تبعیض را باید از بین برد. دعوای ما براساس نفس است. مردم از ما ناراضی هستند چراکه انصاف را رعایت نمی کنیم. این ها دیدگاه‌های اعتقادی هستند. آقای مهندس بهشتی و آقای دکتر فاضلی هم از دید دانشگاهی اینجا هستند آنچه که خدا به ما گفته و آنچه که داده های علمی می گوید هیچ تفاوتی با هم ندارند.

انتظامی در پرسشی از پزشکیان گفت: درباره اخراج اساتید چه تدبیری دارید برای متوقف کردن ماشین اخراج اساتید و اعاده حیثیت از افرادی که اخراج شده اند. البته دلایل اداری یا آموزشی و پژوهشی مطرح می شود و نوعی تبعیض و ناشفافیت وجود دارد.

وی ادامه داد: حادثه ای در ۴۸ ساعت گذشته اتفاق افتاده و نوعی فاجعه بود که تحت الشعاع سایر مسائل قرار گرفت و آن آتش‌سوزی در بیمارستان رشت بود، سوال من این است که مردم تصور می کنند که جان مردم ارزش ندارد شما اگر رییس جمهور بودید چه واکنشی نشان می‌دادید؟

انتظامی گفت: درباره مرجعیت رسانه سختگیری‌هایی هست که نسبت به رسانه انجام می شود و آنها را از سوت زنی و نظارت دور کرده است. الان دستگاه‌های متعددی این کار را انجام می دهند و رسانه ها خنثی هستند و این سبب می شود که مرجعیت رسانه را از دست بدهیم.

وی افزود: درباره مهاجران چه سیاستی دارید؟ منهای سویه های انسان دوستانه وقتی که سیاست مشخصی نباشد و از نظر مردم ول شده باشد مخاطرات اجتماعی داریم و هم امنیت ملی به خاطر می افتد.

این کارشناس حوزه فرهنگی پرسید: آخرین محور پدیده ای ایت که چندسالی است رایج شده است به عنوان گردن نگیری و مدیران مصاحبه می کنند و بعد زیر آن می زنند و آیا شما فرهنگ عذرخواهی از مردم را دارید اگر اشتباهی مرتکب شوید؟

پزشکیان گفت: با هر اخراجی مخالفم بعد از انقلاب شدیم مسئول گزینش و پاکسازی در دانشگاه. یک کارمند و استاد اخراج نکردم. من چه کاره هستم؟ اگر جرمی مرتکب شده است دادگاه حکم دهد. اما اینکه من به عنوان یک فرد یک کسی را اخراج کنم هیچ منطقی ندارد. این رفتارهایی که می کنند شاید تصفیه حساب های فردی است. ما به هوای نفس رقیب را از میدان به در می‌کنیم و چهار تا چیز هم به او می‌چسبانیم که تو اینگونه بوده ای و باید اخراج شوی. اینکه در کمیته انضباطی برای یک استاد پرونده درست کنیم و اخراج کنیم بنده مخالف هستم و اگر قدرتی در اختیار داشته باشم نه تنها استاد بلکه هیچ دانشجویی را به خاطر اندیشیدن اخراج نمی کنم و از ترم محروم می‌کنم نه جابجا می‌کنم.

وی ادامه داد: دانشجو که دیوانه نیست سوال دارد ممکن است سوالش  غلط انداز باشد ما او را قانع می کنیم. سوال را که از ذهن انسان نمی توان پاک کرد ما باید جواب آن را بدهیم. من تا اینجا اینگونه بوده‌ام و این سیاستی بوده که عمل کرده ام.

پزشکیان یادآور شد: رییس دانشگاه که بودم وبا آمد و تعدادی از مردم شهر ما فوت کردند عده‌ای در بیمارستان فوت کردند و ما عذرخواهی کردیم چون مقصر ما بودیم. من نمی توانم تقصر خودم را برگردن دیگری بیاندازم این همه مشکل در جامعه ایجاد شده هیچ کسی تقصیر را گردن نمی گیرد در این مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده این فقر و گرانی و  تورم چه کسانی مقصر بوده اند؟ مقصر ما هستیم. هیچ جریانی بدون علت نیست. اگر قصوری صورت گرفته است باید از مردم عذرخواهی کنیم و درسی بگیریم که دوباره تکرار نشود ما هیچ وقت چیزی را گردن نگرفته ایم و نتیجه اش می شود همین که می بینیم.

وی با اشاره به آتش سوزی در بیمارستان رشت ادامه داد: از مردم عزیز رشت بابت این اتفاق عذرخواهی می کنیم و به بازماندگان تسلیت می‌گویم. همه این اتفاقات به دلیل نبود استاندارد است ما خیلی چیزها را بدون استاندارد درست کرده ایم. اگر الان شاخص های استاندارد را مراعات کنیم نباید با ۵ ریشتر زلزله که ساختمان بریزد. در ژاپن ۷ ریشتر می آید اتفاقی نمی افتد در کشور ما با ۵ ریشتر ساختمان ها می ریزد و ما مقصر هستیم در قبل از انقلاب در طبس یک اتفاقی افتاد زمین و زمان را پر کردیم که ای شاه خائن تو مقصر هستی. ما در ارائه خدمت و سیاست گذاری و عمل به آنچه که سیاست گذاری کردیم اشکال داریم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: وقتی می خواستم نام‌نویسی کنم گفتم من می‌خواهم سیاست های کلی و قانون برنامه را اجرا کنم خیلی ها به ما خندیدند و گفتند این چه می گوید این برنامه ندارد. سیاست های کلی برای مقام معظم رهبری است و هر دولتی آمده است باید این کار را می کرد هیچ کدام نکردند و همه می گویند ما برنامه داریم. همه برنامه ها بعد از ۵ سال می گویند ۳۰ درصد اجرا شده است در واقعیت هم ۲۰ درصد هم نیست آن را اجرا نکرده اند و دوباره یک برنامه دیگر می نویسند. 

وی تصریح کرد: ما هدف گذاری می کنیم ۵ سال می گذرد این کار را نمی کنیم و بعد دوباره یک برنامه دیگر می نویسیم تا نصفه رفته ایم چرا بقیه اش را ادامه نمی دهیم برای چه دوباره قانون می نویسیم این از نظر علمی جای سوال دارد که چرا این اتفاق می افتد. بعد می گویند ما برنامه نوشته ایم اگر برنامه نوشته اید که بعد به آن عمل نکنید چرا وقت تان را تلف کرده اید؟

پزشکیان با بیان اینکه  اکثر مدیران قانون برنامه را نمی دانند و کار خودشان را می کنند، گفت: همان سیاست های کلی را اگر اجرا می‌کردیم این وضعیت کشور نبود قرار بود در منطقه اول شویم قرار بود الگو شویم اما نشدیم چه کسی مقصر است؟ ما. ما نمایندگان ما مسئولان ما مدیران. بعد تقصیر را بر گردن فلان گروه و فلان گروه می اندازیم همه مان در یک کشتی سوار هستیم و باهم هستیم. اینکه من بگویم شما مقصرید شما بگویید من مقصرم هر دوتایمان مقصر هستیم. به مقداری که امکان داشته کار نکرده ایم.

وی درباره مرجعیت رسانه گفت: می دانید چرا اجازه نمی دهیم رسانه صحبت کند ما نمی خواهیم کسی بفهمد خوردیم و بردیم رسانه اگر آزاد باشد و بتواند حرفش را بزند من مدیر و تاجر و... نمی توانیم به راحتی پول ها را گم گور کنیم و کسی نفهمد اگر پولی گم شود رسانه آن را پیدا می کند و یقه ما را می گیرد. اعلام می کند. الان در دانشگاه آیین نامه های انجمن های اسلامی و ... را دستور دادند تغییر دهید و طوری آیین نامه بنویسید که هر گونه آقایان گفتند آنگونه بچرخید این چه دانشگاهی است که من نتوانم حرفم را بزنم و فکرم را بگویم؟ نباید جلوی اندیشه را بگیریم و اجازه ندهیم دانشجو حرفش را بزند. دانشجو فردای مملکت و آینده این کشور است و ما نمی توانیم دانشجو را وادار کنیم آنچه را که ما می‌خواهیم بگوید.

پزشکیان درباره مهاجران گفت: این موضوع برمی‌گردد به نبود تسلط حاکمیت بر روند ورود و خروج ها و وقتی تسلط بر این روند نداریم و نمی دانیم چگونه داخل و خارج می شوند به مشکل می خوریم. ما برای همه چیز قانون داریم. کد ملی کد پستی . هر کسی در هر جایی زندگی می کند باید بگوید محله اش کجاست و اگر خواست جابجا شود باید اعلام کند. هر انسانی کد ملی و کد محل سکونت دارد. اگر کد زمین باشد مگر زمین خواری اتفاق می افتد؟ مگر ساختمانی گم می شود؟ قانون نوشته اند مسکن های خالی را پیدا کنید اگر کد داشته باشد نیازی نیست بگردیم. اگر قانون را اجرا کنیم این مهاجران نمی توانند در هر جایی مستقر شوند و هر جا بخواهند مستقر شوند معلوم می شود کجا هستند و چه کاری می کنند و آن وقت است که سیستم وزارت کشور ما و نظارت و ارزیابی ها می تواند جلوی آنها را بگیرد.

وی ادامه داد: مشکل ما ساختار است و مشکل ما عدم تسلط بر حرکت های اجتماعی است در جامعه ای که همه داده ها را با اینترنت چک می‌کنند چطور می شود زمین خورد و کسی نفهمد و چطور می شود قاچاق بیاورند و کسی نفهمد چراکه ما تسلط عملی و کارشناسی را روی سیستم نگذاشته ایم و افراد کاردان را بیرون می اندازیم تا آنهای دیگر به راحتی بتواند بخورند و ببرند.

وی ادامه داد:  اگر براساس عمل و شایسته سالاری مدیریت کنیم اگر بخواهیم تخلف هم کنیم نمی توانیم به راحتی تخلف کنیم. در این مملکت پول گم می شود پول گم شدنی نیست و این ناتوانی ما در رصد کردن اتفاقی است که ما باید انجام دهیم. در کشورهای دنیا اگر به حساب یک نفر پول اضافه بیاید بازخواست می شود که این پول از کجا آمده است اما در کشور ما یک باره اعلام می کنند به طور مثال ۶۰ هزار میلیارد گم شده این سوءمدیریت ما است و باید بپذیریم ما مقصر هستیم.

اسفندیاری در پرسشی از پزشکیان پرسید چه اتفاقی در دوره اصلاحات حاکم شد، که امروز برخی از ارزش‌ها ضدارزش شد؟ شما موضع‌تان چیست؟ شما چه نگرشی نسبت به فقر و عدالت دارید؟ امروز کسانی با شما عکس میگیرند که نسبتی با امام ندارند.

پزشکیان گفت: جبهه اصلاحات من را معرفی کرده است، آنجا هم به خواهران و برادران گفتم من اصولی دارم، اما نیاز به اصلاحات داریم. می‌دانید چرا اختلاف داریم، چون شفافیت نداریم و هر کسی می‌گوید حق با من است.  در اصولگراها می‌بینیم برخی ها خیلی تند می‌روند، این طرف هم‌ همین است.

وی افزود: من بد هستم شما خوب باش. آن طرف تند می‌رود، این طرف هم تند می‌رود. باید بنشنیم باهم نقطه مشترک پیدا کنیم اما شکاف را روز به روز بیشتر می‌کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آیا مردم از ما راضی هستند؟ مردم الان درباره ما حر‌‌ف‌های خوب نمی‌زنند. شاید من اشتباه می‌کنم عدد و رقم که دروغ نمی گوید. بیایید باهم حرف بزنیم. ما با هم برادر بودیم اما حالا دشمن شدیم. در برخی از جاها با هم مشترک هستیم.

پزشکیان گفت: من دیدم را می‌گویم، شما هم دیدت را می‌گویی مردم می‌بینند و رأی می‌دهند.  امام زمان چرا رفته؟ چرا نمی آید ؟ آیا به زور می‌خواهیم مردم را برگردانیم. مردم من را می‌خواهند می‌پدیرند، مردم آن را می‌خواهند می‌پذیرند عدالت این است .

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نماینده‌ای را می‌گویند خوب است  که حق شهری را بر می‌دارد،  نماینده‌ای را می‌گویند که مثلا حزب‌الهی است، این درست است؟ حق سیستان و بلوچستان را برداریم، حق خوزستان را که روی ثروت خوابیده  را برداریم، بچه‌های‌شان در کپر درس می‌خوانند، در تهران مدرسه بسازیم که کلاس اول ابتدایی باید ۱۰۰ میلیون بدهند؟ بعد هم می‌گوییم این دو  با هم رقابت کنند. ما دعوای قدرت می‌کنیم، نه دعوای خدمت.

وی تاکید کرد: گروهZ وجود ندارد من عقب مانده ام.

پزشکیان گفت: خط قرمز که مشخص هست هرکسی سیاست های مقام معظم رهبری را قبول نداشته باشد خط قرمز است. اگر من بیایم سیاست‌های مقام معظم رهبری را اجرا کنم فقر و بی عدالتی را از بین ببرم کار انجام دادم، یا آن‌ها که با ادعای خط ولایت کار انجام نمی‌دهند. در اتفاقات اخیر بیشترین حرف را به مقام معظم رهبری زدند.

وی افزود: وقتی تیغ را دست جراح می‌دهند نمی‌گویند او نماز می‌خواند یا نه، می‌خواهند عمل کنند و بیرون بیایند. در حوزه کشاورزی و غیره هم همین‌ است.

در ادامه انتظامی از پزشکیان پرسید شما با سوابق تان با گرایش های قوم گرایانه فاصله دارید اما چه تدبیری اندیشید که بخشی از هوادارن شما گرایش های پان ترکیسیم نداشته باشند.

پزشکیان در پاسخ به این سوال گفت: اگر پان ترکیسیم و پان عربیسم و پان بلوچیسیم و پان کردیسیم وجود دارد به دلیل بی عدالتی است که ما داریم وقتی یکی از آنها در حکومت جایی ندارد وقتی اگر من بلوچ بودم در هیچ جا به من پست نمی دادند و یا اگر می دادند پست های پایین باشد هرچقدر هم نابغه باشد ناراضی می‌شدم شما الان در حکومت جایی برای این ها نمی بینید و آنها اعتراض می کنند. همان مشکل عدالت است. اکرمکم اتقاکم دین و باور ما است اما در روند سیاسی و اجرایی ما این گونه نیست.

وی در پاسخ به اظهارات مجری برنامه مبنی بر اینکه اقوام مختلف در حکومت جایی دارند، گفت: اینکه داشتند و دارند بالاخره  من که بهتر شما نباید در این بحث وارد شوید اجازه دهید کارشناسان نطر بدهند. می فهمم چه در گزینش و چه در پست‌ها چه تعداد استاندار کرد داریم؟ ما که نمی گذاریم اینها استاندار شوند. اگر واقعیت را انکار کنید همان می شود که می‌بینیم روند قضیه واقعیت را نگاه کنیم این واقعیت در این جوامع ملموس است حالا شما می‌خواهید انکار کنید. یک ارزیابی بگذارید و بررسی کنید. علت این که آنها ناراضی می شوند و به آن طرف می روند برای این  است که ما حرف آنها را گوش نمی دهیم اگر عدالت رعایت شود اینگونه نمی شود ایران برای همه است شعاری هم که ما دادیم برای ایران است نه برای کردستان و نه برای آذربایجان و نه برای بلوچستان گفکیگ ایران برای همه و همه ایرانیان ما بدون ایران معنی نداریم افتخار و گذشته ما وجود دارد ما اگر این باور را داشته باشیم و عادلانه برخورد کنیم این اتفاق نمی افتد.

اسفندیاری خطاب به بهشتی گفت: در مدیریت دهه ۷۰ مانده‌اید. این که دولت همه چیز را رها کند، مرزها را باز کند سینما خوب می‌شود اشتباه است. امروز با این‌حرف‌ها نباید ادامه دهیم. آقای پزشکیان با استادی که تخلف کند می‌خواهید مماشات کنید‌‌؟ وی مدعی شد که فاضلی هم جزو اساتید متخبف بوده است.

پزشکیان گفت: هر چیزی که شواهد علمی دارد قابل بحث و گفت‌وگو است . یک واقعیتی است که وجود دارد، الگو شده است سینمای چین و کره، ما چه کردیم آن‌هل الگو شدند؟ هنگامی که بحث می‌کنیم، کل را با کل مقایسه کنیم.  وقتی بپذیریم مشکل داریم حل می‌کنیم.

وی افزود: در دانشگاه استخدام های بی رویه داریم. آقای نوباوه هم در مور د بازنشسته کردن اساتید بحث داشتند و در صحن از آقای وزیر سوال کردند. همین جوری افراد را عضو هیات علمی ‌می‌کنیم. زمان ما اساتید از آمریکا و اروپا آمده بودند امروز از دانشگاه آزاد آمده‌اند. دانشجو اعتراض دارد اما می‌بنیم یا تبعید کرده اند یا گفته اند چند ترم نیا یا گفتند این دانشگاه نیا. این درست نیست باید بپذیریم مشکل داریم

وی درباره سوال یاوری درباره چاقی دانش‌آموزان هم گفت: اگر دانشجویان به میدان عمل بیایند و فعال شوند درست می‌شود. این‌ها همه قابل اجرا است.

یاوری با اشاره به برنامه صد روزه آقای روحانی گفت: سیاست شما برای گسترش مدارس غیرانتفاعی و نظارت و تنظیم گری بر مدارس خصوصی چه خواهد بود. 

پزشکیان گفت: اصول من عدالت است اینکه یکی پول ندارد و در روستا است و فرزندش نتواند یک سرویس مناسب دریافت کند  و یکی در جایی با پول و امکانات بتواند بهترین استفاده را ببرد از نظر من دیدگاه اشتباهی است. آن که پولدار است هر کاری میخواهد بکند و مانعش نمی شوم اما من به عنوان یک سیاستگذار یا کسی که میخواهد دولت را اداره کند قطعا به کسانی که دسترسی ندارند و امکانات کمی دارند و حاکمیت آنها را ندیده است توجه میکنم تا اگر در رقابت آمدند بتوانند رقابت داشته باشد رقابت و عدالت در حالت مساوی داشته باشند. ما در بهداشت و درمان براساس جمعیت مرکز داریم. برای جمعیت تعریف شده مسئول تعریف شده داریم و بسته خدمتی داریم. هر کسی نمی خواهد می تواند هر جایی که می خواهد برود بیت المال دولت نمی تواند در یک جایی زیادی داده شود و در یکجایی داده نشود یعنی در جایی که محروم تر است باید بیشتر بدهیم .

وی ادامه داد: بنده بی عدالتی نخواهم کرد هر کاری از دست. بربیاد و خدمات و نگاه و هر اقدامی را بخواهم بکنم به این ها می کنم اینهایی که پول دارند هر کاری بخواهند می کنند در روستاها مردم بدبخت معلم ندارند امکان ندارد هیچ کسی جلسه نمی گذارد شورای انقلاب فرهنگی برایشان جلسه نمی گذارد اما وقتی به تهران می رسد سریع جلسه می گذارند اگر پول و امکاناتی در اختیار من باشد اولویت من کسانی هستند که تا حالا دیده نشده اند حاکمیت وظیفه دارد چشم و گوش کسانی باشد که دیده نمی شوند و صدایشان شنیده نمی شود خط قرمز من همان جایی است که می خواهند حق مان را بخورند چه به اسم اسلام و چه به اسم دیگری. اگر استانداردی درست کردیم که طبق آن عمل کنند ما نباید کاری کنیم مردم از ما ناراضی شوند.

در ادامه وقت به فاضلی داده شد تا پاسخ اسفندیاری را درباره حضورش در دانشگاه بدهد. او گفت که رییس دانشگاه و اسفندیاری در این مورد دروغ می‌گویند.

مجری برنامه بر خلاف میزگرد روز گذشته میکروفون کارشناسی که خارج از وقت صحبت می‌کرد را نبست و با ادامه تنش بین فاضلی و اسفندیاری اعلام کرد که میکروفون هر دو کارشناس با وجود ادامه وقت برای تیم پزشکیان بسته شده است.

فاصلی در واکنش به این حرکت مجری که اجازه دفاع به او داده نشد گفت که برای رسانه ملی متاسفم که اجازه میدهد یک مشکل شخصی در این برنامه مطرح شود و تصمیم گرفت با وجود تلاش و اصرار پزشکیان برای آرام کردن او برنامه را ترک کند و در حال خروج از سالن میکروفون خود را داخل استودیو پرت کرد.

پزشکیان در پایان گفت: همین رفتارها نشان می دهد ما در رفتار مشکل داریم. ما وقتی هیات علمی هستیم و معتقدیم فرهنگی هستیم و مسائل شخصی را مطرح می کنیم، انتظار داریم در جامعه فرهنگ درست شود؟ اگر باهم اختلاف داریم نباید پشت تریبون اختلافات را مطرح کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز