معاونت بازاریابی "میلی" در پاسخ به ایلنا:
"میلی" مزیتهای رقابتپذیری خاصی دارد
یکی از چالشهایی که در بازار سنتی طلا وجود دارد، عدم امکان خرید و فروش آنلاین است. در سامانه ما، این مشکل با ایجاد بستری آنلاین و شبانهروزی حل شده است. کاربران میتوانند هر زمان که خواستند پول خود را به طلا تبدیل کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ امروز در نشست خبری "میلی" با عنوان "نوآوری در سرمایهگذاری طلا و اعتماد دو میلیون همراه" سعید صادقی، عضو هیئت مدیره و معاونت بازاریابی این مجموعه ضمن تشریح شرایط خرید و فروش طلا از طریق "میلی" از نحوه تعیین قیمت طلا در میلی سخن به میان آورد.
او گفت: بازار سنتی طلا که همگی تجربه خرید و فروش در آن را داریم، با چالشهایی همچون عدم شفافیت و امنیت در نگهداری طلاهایی که مشتریان خریداری میکنند، مواجه شده است. در این بازار، مشتریان به طلافروشان اعتماد شخصی کرده و طلا را تحویل میگیرند؛ اما همیشه بحث اصالت کالا وجود دارد.
وی افزود: ما در این بازار جایگاهی را هدف قرار دادهایم که علاوه بر ایجاد شفافیت در خرید و فروش طلا، کارمزد مشخص و اصالت کالا را تضمین کند. در واقع، ما یک اتصال قوی و معنادار بین بازار سنتی طلا و اکوسیستم فناوری و نوآوری ایجاد کردهایم. این تلاقی از دید مخاطب بسیار ارزشمند است، زیرا علاوه بر شفافیت، دسترسیپذیری و امکان معامله همواره را فراهم میکند.
صادقی ادامه داد: یکی از چالشهایی که در بازار سنتی وجود دارد، عدم امکان خرید و فروش آنلاین است. در سامانه ما(میلی)، این مشکل با ایجاد بستری آنلاین و شبانهروزی حل شده است. کاربران میتوانند هر زمان که خواستند پول خود را به طلا تبدیل کنند. با ورود به اپلیکیشن، کاربران میتوانند به راحتی و با کارمزد شفاف طلا بخرند و حتی تخمین ارزش آن را ببینند.
وی افزود: سامانه ما به گونهای طراحی شده که هر قشری با هر میزان توان مالی و دانش بتواند از آن استفاده کند. کاربران میتوانند در کمتر از چند ثانیه طلا بخرند و سپس بفروشند. این سادگی و سرعت در خرید و فروش، یکی از اهداف اصلی ما بوده است. ما معتقدیم که همه افراد، نه فقط تریدرها، باید بتوانند به راحتی طلا بخرند و بفروشند.
او تصریح کرد: یکی از نکات مهم در کسب و کار ما، مقیاسپذیری و تأمین و ذخیرهسازی طلا است. ما همواره طلای موجود خود را به فروش میرسانیم و خالیفروشی نمیکنیم. برای جلوگیری از خالیفروشی، طلای خریداری شده توسط خودمان را به کاربران میفروشیم و این فرایند قابل ردیابی است. طلای کاربران نیز در خزانههای بانکی نگهداری میشود و این امنیت بانکی را پشتوانه دارایی کاربران قرار دادهایم.
عضو هیئت مدیره و معاونت بازاریابی گفت: ما توانایی تأمین طلا به صورت شبانهروزی را داریم و این امر یکی از مزیتهای رقابتی جدی ما محسوب میشود. کاربران میتوانند طلا بخرند و در صورت نیاز، درخواست تحویل بدهند. طلای تحویل داده شده در قالب پلمپهای هوشمند و با عیار ۷۵۰ (۱۸ عیار) ارائه میشود. کاربران میتوانند طلای خود را در دو اوزان مختلف دریافت کنند.
صادقی افزود: در حالحاضر، ما در تهران دو شعبه حضوری داریم که امکان تحویل فیزیکی طلا و خرید مصنوعات طلا را فراهم کردهاند. شعبههای ما در پاساژ شمس العماره و پاساژ سیسنتر واقع شدهاند. همچنین، در شهرستانها و استانهای دیگر نیز به زودی شعب حضوری افتتاح خواهیم کرد تا کاربران از هر منطقهای بتوانند طلای خود را به صورت فیزیکی دریافت کنند.
او گفت: ما مزیتهای رقابتی خود را بهصورت خلاصه و رقابتی ارائه میکنیم؛ از جمله، ایجاد شفافیت در خرید و فروش طلا، دسترسیپذیری شبانهروزی و آنلاین، امکان خرید و فروش سریع و آسان طلا، مقیاسپذیری و تأمین و ذخیرهسازی ایمن طلا و همچنین تحویل فیزیکی طلا در قالب پلمپهای هوشمند. در حقیقت هدف ما ایجاد یک اکوسیستم مالی شفاف و قابل اعتماد برای کاربران است که از ارزشهای ذاتی طلا بهرهمند شوند و خدمات مناسب را دریافت کنند.
صادقی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که قیمتگذاری در "میلی" چه تفاوتی با قیمتگذاری در سیر بازارها از جمله فارکس دارد گفت: آپدیت شدن قیمتها در "میلی" هر ۳۰ ثانیه یکبار اتفاق میافتد. در بازاری مثل بازار فارکس، قیمت طلا به صورت ثانیهای بهروزرسانی میشود و این نرخها تأثیر زیادی بر معاملات دارند. در سامانه ما، قیمت طلا با استفاده از دادههای بهروز و ابزارهای دقیق، هر ۳۰ ثانیه یکبار بهروزرسانی میشود تا به کاربران اطلاعات دقیق و شفاف ارائه شود. این فرایند به مدیریت ریسک و ارائه قیمتهای واقعی کمک میکند.