خبرگزاری کار ایران

اظهار نظر معاون میراث‌فرهنگی کشور درباره وضعیت مترو حافظیه؛

توسعه خطوط مترو شیراز باید با استعلام میراث فرهنگی انجام می‌گرفت

توسعه خطوط مترو شیراز باید با استعلام میراث فرهنگی انجام می‌گرفت
کد خبر : ۱۵۵۳۲۷۵

شهردار شیراز: دو دستگاه حفاری TBM به‌صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند

معاون میراث‌فرهنگی کشور درباره وضعیت پروژه بحث‌برانگیز مترو حافظیه، گفت: ایجاد و توسعه خطوط مترو شهر شیراز باید با استعلام، مطالعه و نظارت وزارت میراث فرهنگی انجام می‌گرفت تا با مسائل اینچنین مواجه نشود.

به گزارش ایلنا، علی دارابی در دیداری که با شهردار شیراز داشت، با تاکید بر ارتقاء خدمات‌رسانی عمومی، گفت: با توجه به اهمیت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز، موضوع ایجاد و توسعه خطوط مترو شهر شیراز باید با استعلام، مطالعه و نظارت وزارت میراث فرهنگی انجام می‌گرفت تا با مسائل اینچنین مواجه نشود.

معاون میراث فرهنگی یادآور شد: معاونت میراث فرهنگی در دوره جدید سه راهبرد را در دستور کار خود قرار داد؛ حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی، دفاع از حقوق عامه مردم و کمک به عمران، آبادانی و توسعه کشور.

وی اظهار کرد: میراث‌فرهنگی موضوع یک دستگاه نیست، بحث هویت تمدنی یک ملت است.

دارابی گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ اثر ثبت ملی در استان فارس است و از مقاصد اصلی گردشگری داخلی و خارجی محسوب می‌شود، لذا میراث‌ فرهنگی آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید از داشته‌های نیاکانمان مراقبت کنیم.

معاون میراث فرهنگی تاکید کرد: در توسعه ایستگاه‌های مترو، مطالعات و امکان‌سنجی و ملاحظات میراثی باید به صورت دقیق صورت گیرد.

دارابی یادآور شد: معاونت میراث فرهنگی هم‌افزایی با برنامه‌های توسعه و عمران کشور، ضرورت رعایت چارچوب‌های آثار تاریخی شهر شیراز به ویژه آرامگاه حافظیه و سایر اماکن را مورد تأکید قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: حفاظت از میراث‌ فرهنگی به عنوان حقوق عامه، موضوعی است که در کلیه برنامه‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

توسعه خطوط مترو شیراز باید با استعلام میراث فرهنگی انجام می‌گرفت

 شهردار شیراز هم در این دیدار گفت: خط یک مترو شیراز به طول ۲۵ کیلومتر، حدود هفت هشت سال است به بهره‌برداری کامل رسیده و روزانه یکصدهزار نفر را جابجا می‌کند.

محمدحسن اسدی افزود: خط۲ در ایستگاه‌هایی که راه‌اندازی شده، حدود ۹ کیلومتر است. ایستگاه حافظیه هم در این خط قرار دارد که در عمق ۲۵ کیلومتری و با فاصله ۱۲۰ متری از مقبره حافظ قرار دارد.

اسدی افزود: دو دستگاه حفاری TBM به‌صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند. در حال حاضر، یک کیلومتر مترو حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

شهردار شیراز اظهار کرد: ما قول داده‌ایم تا تیرماه سال آینده مترو را به «کلبه سعدی» برسانیم که یکی از مناطق محروم شیراز است. ضمن اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های مترو، رونق گردشگری را به همراه خواهد داشت.

اسدی گفت: در راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید، می‌خواهیم نظر میراث فرهنگی و همه دغدغه‌مندان به صورت صددرصد جلب و اقناع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز