خبرگزاری کار ایران

ماجرای فروش تابلوهای موزه‌ امام علی(ع) دستاویزی برای زیر سوال بردن مدیریت شهری یا اقدامی غیرقانونی؟ + فیلم

ماجرای فروش تابلوهای موزه‌ امام علی(ع) دستاویزی برای زیر سوال بردن مدیریت شهری یا اقدامی غیرقانونی؟ + فیلم
کد خبر : ۱۵۳۳۷۹۰

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در واکنش به فروش تابلوهای موزه امام علی (ع) و در پاسخ به این که آیا بازهم اثری فروخته خواهد شد؟ گفت: بله، قبلا هم فروخته ایم و در سه سال اخیر و در سنوات قبل هم اثر فروخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مهرداد باقری پبدنی که برای ارائه گزارش در خصوص تابلوهای موزه امام علی (ع) به صحن شورا آمده بود در پشت تریبون شورا در حالی که از دغدغه شورا در باره این موضوع تقدیر کرد، گفت باور قلبی‌اش این است که باید به این دغدغه پاسخ داده شود.

وی که به گفته مهدی عباسی یکی از اعضای شورا بیشتر در حال وعظ و موعظه برای اعضای شورای شهر بود تا ارائه پاسخ مناسب درخصوص آثار موزه امام علی (ع) در صحن شورا اعلام کرد: متأسفانه این روال به جای خوبی کشیده نشد و فضای سیاسی توسط برخی رسانه ها ایجاد شد.

وی با ارائه توضیحاتی درباره مصوبه موزه، مدعی بود مطرح شدن ماجرای آثار موزه در صحن شورا تبدیل به دستاویزی برای زیر سوال بردن عملکرد شورا و شهرداری شده است.

در حین صحبت‌های باقری و قرائت مواد مصوبات هیات مدیره حبیب الله کاشانی درخواست کرد تا مصوبات و مواد قانونی که وی از آنها یاد می کند بر روی صفحه مانیتور شورا به نمایش در آید که باقری در پاسخ به کاشانی گفت کوتاهی کرده ام و این مستندات به صورت فایل در نیامده اما چون خبرنگاران مدام از ما سوال کرده اند حفظ هستم و در حالیکه باقری در صحبت‌هایش مدام به ماده و تبصره اشاره می کرد اعضای شورا از اینکه این مصوبات به صورت فایل در صحن شورا به نمایش داده نشده ابراز نارضایتی کردند.

در ادامه این جلسه ناصر امانی در تذکری خطاب به باقری اعلام کرد شما در بیانیه ای که پیش از این صادر کردید من را متهم به فرافکنی می کنید، در حالی که من فقط یک سوال پرسیدم و البته پیش از اینکه سوالم را در صحن مطرح کنم به شما نامه نوشتم و در آن نامه از شما خواستم درباره این آثار توضیح دهید اما پاسخی دریافت نکردم و بعد از ۵۰ روز در صحن شورا مطرح کردم.

وی خطاب به باقری که در بیانیه اش که پیش از این در رسانه ها منتشر شده بود و عملکرد مدیران سابق و اسبق این سازمان را زیر سوال برده بود، گفت: مدیران سابق و اسبق را نام ببرم و با رزومه شما مقایسه کنم؟

در ادامه جلسه باقری در پاسخ به امانی که درباره موسسه اظهار نظر کرده بود با گلایه مجدد از رسانه ها گفت: اگر تردیدی در مورد موسسه وجود دارد شورا می تواند بررسی های لازم را انجام دهد. رسانه ها ننوشتند تردید؛ نوشته اند بی نام و نشان. اگر بررسی ها انجام شد با همان ضریب اعلام شود که عنصر تخصصی این اقدام را انجام داد و با حضور در آن رویداد باعث افتخار ایران شد.

وی که حضور در این رویداد و فروش دو قطعه اثر را مایه افتخار می دانست درباره ساختمان موزه امام علی (ع) و موضوع تعمیرات این موزه که از سوی یکی از اعضای هیات مدیره این سازمان مطرح شده بود، گفت: ساختمان موزه امام علی (ع) ساختمان موزه نیست و ما این ساختمان را برای ایجاد نگارخانه اکران تعمیر کردیم؛ چراکه وضعیت مناسب نبود.

پس از صحبت‌های باقری، مهدی عباسی با انتقاد از قیمت آثار فروخته شده و با انتقاد شدید از صحبت‌های وی گفت: هر اثر را ۷۰۰ دلار فروختید یعنی اگر در فروشگاه دبی می خواستید اثر بخرید باید بیشتر پول می دادید. آیا به ۱۴۰۰ دلار نیاز داشتید. شما یک سری کاغذ در دست گرفتید و می گویید به اعتماد عمومی ضربه خورده است؟ وی ادامه داد: اصلا این آثار وجود دارد آیا فقط دو تا فروخته شده است آیا به این ۱۴۰۰ دلار نیاز داشتید این پول را پس بدهید ما اعضا این پول را جمع می کنیم و به شما می دهیم.

در ادامه چمران با قطع صحبت عباسی گفت: سوال خود را بپرسید این سوال نیست که بگویید پول جمع می کنیم.عباسی در پاسخ به چمران گفت اگر نمی توانیم عرایضمان را بگوییم، حضورمان اینجا بی معنی است.

در حالیکه تقریبا همه اعضا درباره این موضوع اظهاراتی را مطرح کردند حبیب کاشانی با انتقاد از اظهارات برخی از اعضای شورا گفت: گاهی اوقات فکر می کنیم اگر صحبت نکنیم گویا لال هستیم.

در پایان بعد از اظهارات کوتاه باقری در صحن‌ شورا مقرر شد کمیته تشکیل و درباره این موضوع بررسی بیشتر صورت بگیرد.

در حالی که چمران قصد داشت برای افزایش یک ربع زمان شورا از اعضا رای گیری کند باقری به همراه مظفر عضو شورا از صحن خارج شده و به دنبال آن خبرنگاران هم خارج شدند مظفر و باقری در مقابل درب آسانسور بدون توجه به خبرنگاران در حال صحبت بودند که خبرنگاران از باقری درخواست کردند برای ارایه توضیحاتی در مقابل دوربین قرار بگیرد، وی که تمایل چندانی به این موضوع نداشت در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره آثار امانت گرفته از شهرداری و در پاسخ به این سوال که نام شورای بین المللی موزه نامش چیست؟ گفت: سوال برای جنجال رسانه‌ای از من نپرسید و بگویید باقری اسم شورا را نمی دانست.

وی ادامه داد: بحث حاضر در کل با بحثی که شورای بین المللی موزه گفته، متفاوت است همه آثار هنری، موزه ای نیست. ما درباره آثار موزه ای صحبت نمی کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این که آیا بازهم اثری فروخته خواهد شد؟ گفت: بله، قبلا هم فروخته ایم و در سه سال اخیر و در سنوات قبل هم اثر فروخته شده است.

حجم ویدیو: ۷۲.۲۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۲۰ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز