خبرگزاری کار ایران

اوحدی:

فلسفه قیام سید الشهدا (ع) نجات مردم از جهالت و گمراهی بود

فلسفه قیام سید الشهدا (ع) نجات مردم از جهالت و گمراهی بود
کد خبر : ۱۵۱۶۸۱۶

​معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فلسفه قیام سید الشهدا (ع) این بود که مردم را از جهالت و گمراهی نجات دهند.

به گزارش ایثار، آیین تکریم سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی و معارفه معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، که با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، برخی مسوولان لشکری و کشوری، خانواده شهدا و ایثارگران و معاونان و مدیران بنیاد امروز دوشنبه ۲۲ مردادماه در سالن اجتماعات بنیاد برگزار شد، 

سعید اوحدی در این مراسم با اشاره به اهمیت ایام اربعین حسینی، گفت: کاروان اسرا در این روزها به کربلا نزدیک می‌شد. اسرایی که سختی کشیدند، غم‌دیده و ستمدیده بودند و در مقابل چشمان آن‌ها سرهای عزیزان‌شان را بر نیزه کردند. 

معاون رئیس جمهور با اشاره به هدف قیام امام حسین (ع) در کربلا و سختی‌هایی که کاروان اسرا متحمل شدند، افزود: فلسفه قیام سید الشهدا (ع) این بود که مردم را از جهالت و گمراهی نجات دهند. در این مسیر حتی جگر گوشه‌های خود را فدا کردند و شهدا و جانبازان عزیز ما نیز همین مسیر را ادامه دادند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اگر امروز در بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم و در مورد شهید و شهادت صحبت می‌کنیم، برای این است که انسان از جهالت و گمراهی نجات پیدا کند، گفت: شاید بزرگترین درد امروز جوامع امروزی این است که باید انسان‌ها را آگاه کرد. 

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شاید دو رویکرد نسبت به بنیاد وجود داشته باشد، یک رویکرد اینکه بنیاد همانند سایر دستگاه‌های اجرایی است. یک نگاه دیگر که امام (ره) فرمودند و بنیاد شهید از همۀ بنیادها افضل است برای اینکه شهید از همۀ افراد افضل است. ‎ ‎‌خدمت در بنیاد شهید در رأس خدمت‌ها هست. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه باید قدردان نعمت‌های خدا بود، گفت: اگر خدا نعمت و فرصتی برای انسان فراهم کرد، باید شکرگزار آن نعمت باشد. اگر ما شکرگزار باشیم دغدغه‌مند نعمت‌های خدا خواهیم بود. 

مهندس اوحدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توجه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: امیدوارم خداوند توفیق شناخت این جایگاه، خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران و درک حقانیت قیام سیدالشهدا (ع) را به ما بدهد.

 
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز