خبرگزاری کار ایران

ابوالقاسمی خبرداد:

ارسال ۹۰۰ مقاله به همایش درس آموخته‌های کرونا

ارسال ۹۰۰ مقاله به همایش درس آموخته‌های کرونا
کد خبر : ۱۵۳۳۲۵۵

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی از ارسال ۹۰۰ مقاله به همایش درس آموخته‌های کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن ابولقاسمی، فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در نشست خبری درس‌آموخته‌های کرونا، ضمن یادآوری شوک کرونا گفت: علت این شوک این بود که رفتار ویروس کرونا، رفتار ویروسی نبود و موجب التهاب در بدن می‌شد، تا حدی که در ابتدای همه‌گیری بر سر استفاده و عدم استفاده از ماسک در جامعه‌ی پزشکی اختلاف نظر بود.

وی همچنین ضمن یادآوری اقدامات دانشگاه و بیمارستان بقیه‌الله به این نکته اشاره کرد که ۶ مرکز پژوهشی در کشور اقدام به تولید واکسن کرونا کردند و دانشگاه بقیه‌الله نیز واکسن نورا را تولید کرد. بیمارستان بقیه‌الله بعد از چینی‌ها اولین مرکزی بود که اقدام به پلاسما درمانی کرد.

ابوالقاسمی با اشاره به آماری پیرامون همایش درس‌آموخته‌های کرونا که ۵ و ۶ مهر در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد، گفت: ۹۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده است.

ابولقاسمی همچنین درباره مهمانان خارجی این همایش گفت: تمرکز همایش بر تجارب داخلی‌است و با این حال از چین هم مهمانانی دعوت شده‌اند که هنوز حضورشان قطعی نیست، و دلیل این دعوت موفقیت چین در کنترل بیماری و کاهش میزان مرگ و میر در دوره‌ی کروناست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره روند پلاسما درمانی گفت ما دومین جایی بودیم که با فاصله‌ی یک‌ماه از چینی‌ها، اقدام به پلاسما درمانی کردیم، ولی نمی‌دانستیم چرا در بعضی موارد جواب می‌دهد و در بعضی موارد نه. بعد از ما آمریکایی‌ها وارد شدند، و تحقیقات گسترده کردند. نهایتا مشخص شد که دو مسئله در پلاسما درمانی موثر بوده، یکی باید زمان پلاسما درمانی ابتدای ابتلا باشد و دیگر اینکه باید از پلاسمای با آنتی‌بادی بالا استفاده کنیم.

ابولقاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا چاره‌ای برای احتمال آلوده‌شدن داروها و محصولات بیولوژیک توسط دشمنانی مثل رژیم صهیونیستی دارید؟ گفت کنوانسیون‌های بین‌المللی استفاده از جنگ بیولوژیک را منع کرده و ایران هم عضو این کنوانسیون‌هاست همچنین در تدوین آنها مشارکت داشته با این حال کشورها باید در مسائل درمانی و بهداشت و پیشگیری باید مسیر مشخصی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز