خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی تاکید کرد

تلاش برای حذف نابرابری‌ آموزشی در کشور

تلاش برای حذف نابرابری‌ آموزشی در کشور
کد خبر : ۱۵۳۳۲۸۵

مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی وابسته به بنیاد مستضعفان، جزییات طرح‌های آموزشی این بنیاد برای دانش‌آموزان مناطق محروم کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محمد بطحایی در آیین رونمایی از طرح‌های عدالت آموزشی و پرورشی بنیاد مستضعفان اظهار کرد: در حوزه محرومیت زدایی در مناطق هدف، ۴ محور اصلی سلامت، آموزش، اشتغال و کارآفرینی و زیرساخت‌های سخت افزاری مورد توجه قرار گرفته است. 

وی در تشریح اقدامات بنیاد در حوزه آموزشی و پرورشی گفت: اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه ارتقای عدالت آموزشی در مناطق هدف طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در ۳ محور اصلی کار آفرینی و مهارت آموزی، تقویت بنیه علمی دانش آموزان و گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی خلاصه شده که در کنار کمک در مدرسه سازی انجام  ‌می‌شود. 

بطحایی یادآور شد: کارآفرینی و مهارت آموزی حلقه گمشده و ضروری در تعلیم و تربیت نسل جوان ماست علاوه بر این تربیت بنیه علمی نیز یکی دیگر از محورهای مورد رسیدگی است زیرا مصداق نابرابری بین فرزندان ما در میهن اسلامی به شمار می‌آید. 

وی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش هوشمندسازی مدارس در سراسر کشور گفت: امروز تجهیز و هوشمندسازی یک‌هزار و دویستمین مدرسه در کشور تکمیل شد و ۴۰۰ مدرسه دیگر نیز در دست هوشمندسازی است. 

بطحایی با بیان اینکه امروز یک هزار و صدمین کلاس درس مناطق محروم کشور به همت بنیاد مستضعفان افتتاح می‌شود، افزود: در طول چند ماه آینده نیز ۵۰۰ کلاس درس دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. 

به گزارش مرکز رسانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان سعی در حذف نابرابری‌ آموزشی در کشور دارد، افزود: آموزش، نقش شتاب‌دهنده کشور را دارد و مقوم تلاش‌های بهداشتی و اشتغال است برهمین اساس اگر ما به حوزه آموزش و پرورش توجه کافی نداشته باشیم همه تلاش‌های دیگر ما در سایر شئونات کشور نیز کم اثر و بی‌ثمر خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز