خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد:

برگزاری همایش رازی به توسعه علوم پزشکی کمک می‌کند

برگزاری همایش رازی به توسعه علوم پزشکی کمک می‌کند
کد خبر : ۱۴۴۰۲۶۷

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیست‌ونهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه جامع علوم پزشکی را مصوب می کنیم و این موضوع با کمک اساتید حوزه علوم پزشکی میسر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، عبدالحسین خسروپناه در بیست‌ونهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که صبح امروز، دوشنبه ۲ بهمن در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: علم و دانش مبتنی بر عقلانیت است.

وی با بیان اینکه در هم تنیدگی علم، فناوری و فرهنگ اهمیت دارد، افزود: بررسی‌ها بیانگر این است تمام صنایع با تمام علوم و فرهنگ پیوند دارند و این فرهنگ می‌تواند متعلق به عامه مردم یا قشر خاصی از جامعه باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دو مولفه «پیشگیری» و «درمان» جزو وظایف اصلی علوم پزشکی محسوب می‌شوند، گفت: هنگامی این وظیفه موثر واقع می‌شود که با سبک و زیست مردم ارتباط داشته باشد.

خسروپناه با اشاره اهمیت فناوری های علوم فنی و مهندسی گفت: برخی از روش‌های درمانی با کمک فناوری‌های نوین علوم فنی مهندسی ممکن است.

وی با بیان اینکه ضرورت نگرش به حکمرانی پیشرفت پزشکی باید در کانون توجه قرار گیرد، گفت: برگزاری همایش‌های مانند همایش رازی به توسعه علوم پزشکی کمک می‌کند. حکمرانی مانند یک بسته است که از سیاستگذاری تا تصدی‌گری را دربرمی‌گیرد. اگر به بسته حکمرانی در حوزه توسعه پزشکی بی‌توجه باشیم گاهی اوقات تحقیقات متخصصان حوزه علوم پزشکی بی‌نتیجه باقی‌می‌ماند. گاهی اوقات وزارت صمت که متصدی واردات و صادرات است، با تصمیم خود منجر می‌شود که نتیجه سال‌ها تحقیق و پژوهش یک پژوهشگر بی‌ثمر شود.

خسروپناه اظهار داشت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه جامع علوم پزشکی را مصوب می کنیم و این موضوع با کمک اساتید حوزه علوم پزشکی میسر می‌شود. حوزه سلامت در نقشه جامع علمی کشور آمده است و پزشکان باید در این حوزه اظهار نظر کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شرایطی را تصور کنیم که نقشه جامع علوم پزشکی به تصویب رسیده است، گفت: اگر مجلس شورای اسلامی نتواند در زمینه اجرای نقشه جامع علوم پزشکی ساختارسازی کند، تدوین نقشه جامع علوم پزشکی بی‌فایده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز