خبرگزاری کار ایران

دبیر پنجاه و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد:

فیلم‌های ژانر نکبت به درد نسل نوجوان ما نمی‌خورد

فیلم‌های ژانر نکبت به درد نسل نوجوان ما نمی‌خورد
کد خبر : ۱۴۲۹۶۸۴

دبیر پنجاه‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با تاکید بر لزوم داشتن حداقل‌های هنری و تربیتی در آثاری که به مرحله اکران می‌رسند، اظهار کرد: این آثار باید امیدبخش باشند و فیلم‌هایی که در ژانر نکبت تولید محتوا کردند به درد نسل نوجوان ما نمی‌خورد و فیلم باید حاوی نکات اخلاقی فضلیت محور باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسن عبادتی» دبیر پنجاه‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با اشاره به اکران فیلم‌های آموزشی رشد از سوم دی ماه در سینما فلسطین گفت: قدیمی‌ترین رویداد هنری در کشور جشنواره فیلم رشد است که سومین جشنواره با سابقه فیلم‌های آموزشی در دنیا است. 

عبادتی با بیان اینکه ایران از ۶۰ سال قبل میزبان جشنواره فیلم‌های آموزشی است؛ تصریح کرد: امسال شاهد حضور پررنگ فرهنگیان در جشنواره فیلم رشد هستیم که سهم قابل توجهی در ارسال آثار داخلی داشتند. 

عبادتی گفت: برخی از آثار دانش آموزان نیز از سوی هیئت داوران جشنواره مورد استقبال قرار گرفته است و پوستر جشنواره فیلم رشد امسال توسط یکی از دانشجو معلمان طراحی شده است. 

دبیر این دوره از جشنواره فیلم رشد با تاکید به لزوم داشتن حداقل‌های هنری و تربیتی در آثاری که به مرحله اکران می‌رسند، اظهار کرد: این آثار باید امید بخش باشند و فیلم‌هایی که در ژانر نکبت تولید محتوا کردند به درد نسل نوجوان ما نمی‌خورد و فیلم باید حاوی نکات اخلاقی فضلیت محور باشد. 

او با بیان اینکه محتوای جذاب و غنی توسط مخاطب استقبال می‌شود، گفت: انیمیشنی که درباره شخصیت پوریای ولی تولید شد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت و مخاطب مشکلی ندارد اما تولیدات فعلی ضعیف است. 

عبادتی با اشاره به اینکه اکران اصلی جشنواره از سوم تا ششم دی است و هفته‌های استانی از پایان دی تا پایان خرداد خواهد بود از اکران ویژه مدارس در همین ایام خبر داد و افزود: از راه تزریق امید بخشی به دنبال تغییر رویکرد دانش‌آموزان هستیم چرا که هم اکنون فیلم‌های تلخ به اندازه کافی تولید می‌شود. ما فیلم‌ها و انیمیشن‌های خوبی داریم که از دل بحران‌های نظام تعلیم و تربیت، رویکرد امید بخش داشتند به گونه‌ای که مخاطب احساس نمی‌کند در فضای ناامیدی و بدبختی قرار دارد البته فیلم‌هایی از این سبک داشتیم که از سوی هیئت داوران ما تایید نشد. 

عبادتی اضافه کرد: یکی از فیلم‌های مورد توجه در جشنواره یک زخم جدی در بدنه تعلیم و تربیت ما را مطرح کرده و از آن استقبال خوبی کردیم، اما با چه رویکردی باید چنین موضوعاتی را مطرح کرد؟ البته که باید بگوییم زخم‌هایی وجود دارد، اما نباید بن بست نمایش دهیم. 

دبیر جشنواره فیلم رشد ادامه داد: نباید محتوایی را به دانش‌آموزان نمایش دهیم که بن‌بست و نداشتن آینده را به تصویر می‌کشد، البته فیلم با محتواهای منفی و ناامیدی را در اکران خصوصی با حضور کارشناسان نمایش خواهیم داد. 

عبادتی بیان کرد: یکی از جایزه‌های ویژه این دوره به موضوع آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافته است. جایزه ویژه این دوره به فیلم‌هایی با رویکرد دفاع از حقوق کودکان در غزه اختصاص می‌یابد و ۸ اثر را از کشور فلسطین هم داشتیم. 

عبادتی ادامه داد: امسال ۵۶ اثر متعلق به دانش‌آموزان بود و ۲۷ مورد از آن‌ها به داوری نهایی راه پیدا کرد و طبیعی است که در این حجم از استقبال، فیلم‌هایی با کیفیت متوسط تا با کیفیت بالا داشته باشیم و جایزه ویژه‌ای هم به دانش‌آموزان اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز