خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد:

افزایش ۱۰۰ درصدی توقیف خودروهای شوتی/ تشکیل ۴۲ هزار پرونده قاچاق کالا در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲

افزایش ۱۰۰ درصدی توقیف خودروهای شوتی/ تشکیل ۴۲ هزار پرونده قاچاق کالا در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲
کد خبر : ۱۴۰۲۸۵۲

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از تشکیل ۴۲ هزار پرونده قاچاق کالا در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال ۱۰ هزار خودروی شوتی توقیف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی صبح امروز در مراسم امحای کالاهای قاچاق که با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا برگزار شد، گقت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۲ هزار پرونده خرد و کلان در حوزه قاچاق کالا تشکیل شد. در این میان ۲ هزار پرونده مربوط به پرونده‌های کلان بود که ارزش این پرونده‌ها حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است. 

وی افزود: برخورد با خودروهای شوتی از دیگر برنامه‌های پلیس امنیت اقتصادی در سال جاری بوده که در نیمه نخست امسال ۱۰ هزار خودروی شوتی توقیف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است. 

رحیمی با بیان این که امحای کالای قاچاق رویه‌ای است که در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود، گفت: این روند فقط در ایران نیست و در کشورهایی مانند روسیه، مالزی و هنگ‌کنگ نیز این اقدام برای برخورد جدی با قاچاق کالا انجام می‌شود. در ایران نیز خط قرمز پلیس امنیت اقتصادی، قاچاق کالا چه از خارج به داخل و چه از داخل به خارج است و در میان نهادهای قضایی و انتظامی هماهنگی بسیار عالی برای مقابله با قاچاقچیان وجود دارد. 

رییس پلیس امینت اقتصادی کشور در پایان خاطرنشان کرد: در مسائلی مانند برخورد با اخلالگران اقتصادی نیز خط قرمزها ترسیم شده و پلیس به جد در تعقیب اخلالگران است. 

گفتنی است، صبح امروز در مراسمی با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی کشور، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمع دیگری از فرماندهان و کارکنان پلیس، مراسم امحای کالاهای مکشوفه قاچاق در میدان تیر پلیس در جنوب شهرری برگزار شد. 

در این مراسم که فرماندهی‌های انتظامی ۲۵ استان کشور به صورت همزمان و از طریق ویدئوکنفرانس در آن شرکت کردند، ۸۰۰ تن کالای قاچاق در تهران و مجموعا یک هزار و ۳۰۰ تن کالای قاچاق به ارزش تقریبی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور سوزانده شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز