خبرگزاری کار ایران

تذکر عضو شورا درباره ساخت‌وساز غیرمجاز در خیابانی در مجاورت دانشگاه تهران

تذکر عضو شورا درباره ساخت‌وساز غیرمجاز در خیابانی در مجاورت دانشگاه تهران
کد خبر : ۱۳۵۳۰۷۴

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز در خیابانی در مجاورت دانشگاه تهران به شهرداری و رئیس این دانشگاه تذکر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در خصوص ملکی در مجاورت دانشگاه تهران خطاب به شهرداری متذکر شد: همانطور می‌دانید تمام ساخت و سازها باید پس از اخذ پروانه ساختمانی و طی مراحل قانونی در شهرداری‌ها صورت پذیرد و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظف به رعایت این قانون هستند و هیچ استثنایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات شهروندی متوجه شدیم در مجاورت دانشگاه تهران در یکی از زمین‌های متعلق به این دانشگاه ساخت و سازهایی در حال انجام است که در این باره هیچ گونه تشریفات قانونی و اخذ جواز صورت نپذیرفته است، در نتیجه بازدید میدانی بازرسان کمیسیون از یکی از خیابان‌های همجوار خیابان ۱۶ آذر و نیز با توجه به بررسی سامانه شهرسازی، مشخص شد ملک فاقد مجوز‌های قانونی جهت احداث بنا بوده و در حال حاضر ستون‌های همکف اجرا گردیده اما سقف اجرا نشده است و همانطور که در نقشه مشاهده می‌شود، در شرق ملک گذری موجود بوده که به تصرف دانشگاه در آمده و به عنوان محلی برای دپوی مصالح و میلگردها مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در ادامه با تاکید بر نتیجه ارزیابی‌ها مبنی بر عدم استحکام لازم و اشکالات اجرایی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های میدانی، ملک فاقد استحکامات الزامی بوده و دارای اشکالات اجرایی نیز است، فرآیند قانونی طی نشده و همان چیزی هم که ساخته شده متاسفانه اصولی نیست.

عباسی افزود: در اینجا دو سوال مطرح است؛ نخست اینکه چگونه فونداسیون و ستون‌های یک ساختمان اجرا شده و شهرداری متوجه این موضوع نشده است؟ شهرداری کجا بوده است که متوجه این مسئله نبوده است؟ آیا نظارت مستمر و روزانه و بررسی‌های میدانی توسط شهرداری از محیط پیرامونی آن در منطقه ۶ صورت نمی‌‎گیرد؟ کجا هستند مدیرانی که در آن منطقه منصوب هستند؟ دوم اینکه دانشگاه تهران که خود مرجع و محل پرورش نسل کشور و از دانشگاه‌های به نام است؟ چگونه می‌شود که رئیس یک دانشگاه و یا مسئول مربوطه توجهی به قانون ندارد؟ لذا درخواست می‌شود این دو مجموعه به رعایت قانون خود را مقید دانسته و دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم و شهرداری نیز در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز